vitapigen skriver:
Har det holdt i virkeligheden, det som jeres jordmoder har skønnet jeres baby til at veje?
Jeg har i dag været til jordmoder og hun trykkede lidt på maven og vurderede at den lille bebs vejede 2400 g. Jeg er 34+1. Jeg synes bare det er lidt mærkeligt at de kan vurdere ud fra at trykke lidt på maven hvad den lille vejer?! 
Hejsa....
Jeg tror ikke, at man skal stole helt på, hvad jordemoderen vurderer!!!
Vi fik at vide gennem hele graviditeten at vores datter var en lille fis - og jeg var heller ikke særlig stor overhovedet (tog knap 8 kg på)! En uge inden termin fik vi at vide at hunvar en stor pige på ca. 3700 gram....! Jeg gik 8 dage over termin og fødte en lille fin pige på 3200 gram! Så de der 3700 gram 14 dage inden jeg fødte passede jo slet ikke!!!
Da Wilma kom ud, sagde den jordemor vi fødte med, at hun lignede en 3600 grams baby... hun havde gode kinder osv! Men da hun kom op på vægten, vejede hun kun godt de der 3200 gram! Grunden til, at de havde vurderet lidt forkert var, at hun ikke var så lang, og derfor var lidt mere buttet... hihi!! Derfor havde hun også virket større, inden i maven!!!
Lidt roddet indlæg.... men nej... jeg tror ikke, at de kan vurderer det så præcist, så man kan stole med det 
Anmeld