Skøn af babys vægt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.403 visninger
25 svar
0 synes godt om
30. maj 2011

vitapigen

Har det holdt i virkeligheden, det som jeres jordmoder har skønnet jeres baby til at veje?

Jeg har i dag været til jordmoder og hun trykkede lidt på maven og vurderede at den lille bebs vejede 2400 g. Jeg er 34+1. Jeg synes bare det er lidt mærkeligt at de kan vurdere ud fra at trykke lidt på maven hvad den lille vejer?!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2011

misslea

vitapigen skriver:

Har det holdt i virkeligheden, det som jeres jordmoder har skønnet jeres baby til at veje?

Jeg har i dag været til jordmoder og hun trykkede lidt på maven og vurderede at den lille bebs vejede 2400 g. Jeg er 34+1. Jeg synes bare det er lidt mærkeligt at de kan vurdere ud fra at trykke lidt på maven hvad den lille vejer?!

Hejsa....

Jeg tror ikke, at man skal stole helt på, hvad jordemoderen vurderer!!!

Vi fik at vide gennem hele graviditeten at vores datter var en lille fis - og jeg var heller ikke særlig stor overhovedet (tog knap 8 kg på)! En uge inden termin fik vi at vide at hunvar en stor pige på ca. 3700 gram....! Jeg gik 8 dage over termin og fødte en lille fin pige på 3200 gram! Så de der 3700 gram 14 dage inden jeg fødte passede jo slet ikke!!!

Da Wilma kom ud, sagde den jordemor vi fødte med, at hun lignede en 3600 grams baby... hun havde gode kinder osv! Men da hun kom op på vægten, vejede hun kun godt de der 3200 gram! Grunden til, at de havde vurderet lidt forkert var, at hun ikke var så lang, og derfor var lidt mere buttet... hihi!! Derfor havde hun også virket større, inden i maven!!!

Lidt roddet indlæg.... men nej... jeg tror ikke, at de kan vurderer det så præcist, så man kan stole med det

Anmeld

30. maj 2011

2babygirls

vitapigen skriver:

Min jordmorder sagde at hvis jeg fødte på terminen ville hun veje 34-3500g, og hun kom 5 dage efter og vejede 3900g.

Anmeld

30. maj 2011

Corn

Da jeg gik i fødsel 36+0 med den første, sagde den første jm at han jo nok blev et bette pus, nok omkring 2200-2500, fordi han skulle have ædt sig fed den sidste måned i maven. Ud kom en lækker dreng på 3200

Anmeld

30. maj 2011

AnneBJ

Jeg var til vækstscanning og alt mulig, fordi JDM skønnede min dreng til at være lille. Hun sagde 1500 gram, og 2 dage efter viste scanningen 2 kg.

Han vejde 3730 g ved fødslen, 11 dage over termin.

Anmeld

30. maj 2011

GUSO

Jordemoderen vurderede lille fisen til at være ca 3400-3500 mandag, Jeg fødte torsdag og hun vejede 3604 så det var da meget godt ramt..

Anmeld

30. maj 2011

Musen5

Begge mine drenge blev vurderet til at komme til at veje 3800 til termin ca 14 dage inden de kom ud... Den ene vejede 4680 og den anden vejede 4760 så jeg giver ikk et hak for de der vurderinger.

/Mette 32+1

Anmeld

30. maj 2011

LinLin

JA!

Kan ikke huske hvor langt jeg var da hun skønnede adam til 1400 g - dagen efter var jeg til scanning hvor han blev målt til 1420g!

En uge inden termin (han er født 40+0!) skønede hun ham til 3600-3700 g - han vejede 3720 g ved fødslen

Anmeld

30. maj 2011

Mira0911

vitapigen skriver:

Det er kun et skøn de giver, så ikke altid kan man regne med det... 

Min datter blev skønnet til at veje 3600 når jeg fødte... Hun vejede 3 kg... 

Anmeld

30. maj 2011

Puller

Vores dreng blev 5 dage før fødslen skønnet til 4500 g. Men da han blev født vejede han 3150 g, så hun ramte lidt ved siden af 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.