Kan man bruge alm. vitaminpiller??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.482 visninger
7 svar
0 synes godt om
30. maj 2011

tinasmor

Jeg skal føde om godt 3 ugers tid og er lige løbet tør for graviditamin. Mit sprøgsmål er nu, kan jeg de sidste 3 uger godt bare tage alm. multivitamin som vi har her hjemme eller er det ikke godt nok (her tænker jeg på om der er et problem med A-vitamin som man jo ikke må tage for meget af som gravid, eller er det er ok i de mængder der er i en mulivitamin pille) Det med folinsyren går jeg ud fra mest er de første par måneder.

Nogle der ved noget?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2011

Mi

Uden at være læge eller kostvejleder, vil jeg gerne råde dig til bare at spise alm vitaminpiller

Anmeld

30. maj 2011

skønneunger

jeg ville også bare spise almindelige de sidste par uger

jeg var en nød til at huske at spise dem selv

Anmeld

30. maj 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Spis du bare almindelige. Men suppler med jern hvis du har gjort det hele tiden. Folin er vigtigst i starten som ekstra tilskud, og der er vist også folin i de alm. gode vitaminpiller. 

Anmeld

30. maj 2011

A.

jeg spiser kun alm vitaminpiller det er kun det første par uger man skal spise folinsyre ved siden hvis man spiser alm vitaminpiller..

Anmeld

30. maj 2011

SussieThyssen

tinasmor skriver:

Jeg skal føde om godt 3 ugers tid og er lige løbet tør for graviditamin. Mit sprøgsmål er nu, kan jeg de sidste 3 uger godt bare tage alm. multivitamin som vi har her hjemme eller er det ikke godt nok (her tænker jeg på om der er et problem med A-vitamin som man jo ikke må tage for meget af som gravid, eller er det er ok i de mængder der er i en mulivitamin pille) Det med folinsyren går jeg ud fra mest er de første par måneder.

Nogle der ved noget?

Du kan roligt nøjes med de almindelige vitaminer, men jeg vil anbefale at du spiser ekstra jern, for din baby tager virkeligt fra her de sidste uger op til fødslen.
Og det er helt korrekt at folinsyren kun er vigtig de første 3 mdr, så længe fosteret bygges op.

Kærligst
Sussie

Anmeld

30. maj 2011

tinasmor

Tak for fordi I alle tog tid til at svare på mit spørgsmål.

jeg vil så rolig spise min mulitivamin (og jern) her det sidste stykke tid.

Anmeld

30. maj 2011

S-anne

Jeg kan godt forstå at du kom i tvivl. Jeg spiste Gravitamin hele 1. graviditet for som de skriver på pakken dækker Gravitamin alt man har brug for heeeele graviditeten.... De skriver bare ikke at folsyren (som vel egentligt er det specielle ved Gravitamin) kun er nødvendig de 3 første måneder.

Så i denne omgang tror jeg bare jeg vil spise alm. billige vitaminpiller

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.