Fuldkornsrisgrød til 5 mdr gammel baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.431 visninger
6 svar
0 synes godt om
30. maj 2011

Lolli

Jeg har købt rismel til at lave risgrød af. Har så fundet ud af at det er fuldkornsrismel jeg er kommet hjem med. Må de få det? Der er jo stadig ikke gluten i vel??!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2011

Isabella_mor

Lolli skriver:

Jeg har købt rismel til at lave risgrød af. Har så fundet ud af at det er fuldkornsrismel jeg er kommet hjem med. Må de få det? Der er jo stadig ikke gluten i vel??!

det kan du sagtens.. du kan endda få den opskrift jeg bruger til det..

½ dl rismel. 

1½ dl vand.

rør det sammen under opvarmning.

når grøden bliver fast og bobler lidt tages den af blusset.

så tager du ½ dl vand, og mme.. (½ dl vand svarer til 60 ml i en flaske som svarer til en strøget ske mme) og hvis du ammer så malder du bare 60 ml./ eller ½ dl. ud.

og enten 1 tsk smør eller olivenolie. og servere det når det har spisetemp. og evt rør noget mos i så det gør smagen lidt sødere..

det er en super god oppskrift og du kan gør det samme med 

hirse og majs mel

God fornøjelse

Anmeld

30. maj 2011

Lolli

isabellamor skriver:

det kan du sagtens.. du kan endda få den opskrift jeg bruger til det..

½ dl rismel. 

1½ dl vand.

rør det sammen under opvarmning.

når grøden bliver fast og bobler lidt tages den af blusset.

så tager du ½ dl vand, og mme.. (½ dl vand svarer til 60 ml i en flaske som svarer til en strøget ske mme) og hvis du ammer så malder du bare 60 ml./ eller ½ dl. ud.

og enten 1 tsk smør eller olivenolie. og servere det når det har spisetemp. og evt rør noget mos i så det gør smagen lidt sødere..

det er en super god oppskrift og du kan gør det samme med 

hirse og majs mel

God fornøjelse

Ih tak. Den vil jeg da prøve når hun vågner. Men laver nok kun ½ portion - så meget tror jeg ikke hun kan spise endnu.

Anmeld

30. maj 2011

Isabella_mor

Lolli skriver:

Ih tak. Den vil jeg da prøve når hun vågner. Men laver nok kun ½ portion - så meget tror jeg ikke hun kan spise endnu.

så skal du godtnok bruge en lille bitte gryde...  

det bliver en forholsvist lille portion..  

Anmeld

30. maj 2011

Lolli

isabellamor skriver:

så skal du godtnok bruge en lille bitte gryde...  

det bliver en forholsvist lille portion..  

Hihi... Ok. Jeg forsøger.

Anmeld

30. maj 2011

Isabella_mor

Lolli skriver:

Hihi... Ok. Jeg forsøger.

velbekomme...  

Anmeld

31. maj 2011

Rebecca Persson

Ja det er nogle ret små portion der i starten 

Den Første Grød fra Aurion er den lettest fordøjelige grød, da kornet er langtidsristet. Den er øko og fås i mange varianter (helsekosten og helseshops på nettet). Lige så nem som alt mulig anden grød.

Jeg anbefaler altid milde grøntsager som den første mad. Grøntsager fordøjes lettere end grød. Stivelsen i kornet kræver enzymet amylase, og det har baby ikke så meget af - dvs. grøden fordøjes ikke helt, kan evt. give ondt i maven.
Gulerod, hokkaido-græskar, pastinak, persillerod, broccoli m.fl. er gode begyndergrøntsager, altid med lidt koldpresset olie rørt i til sidst, hørfrø- og olivenolie er rigtig godt til at begynde med.

Du kan evt. finde opskrifter, menuforslag, babys spisekammer, info om kosttilskud m.m. i min bog BABY - 100% naturlig uden tilsætning  (Politikens Forlag) og masser af inspiration til en naturlig sund baby , hvordan du bedst støtter babys immunsystem (en af hemmeligheder her er at tage mest muligt hensyn til fordøjelsen, da immunsystemet for en stor dels vedkommende "bor" i tarmsystemet). 

kh Rebecca, rebeccapersson.com

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.