Hvordan foregår en dåb?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.836 visninger
4 svar
0 synes godt om
30. maj 2011

samantha1986

Ja som overskriften lyder så er jeg i tvivl om hvordan en dåb foregår.

Jeg skal være gudmor to gange og skal i hvert fald den ene gang bære. Men en veninde sagde til mig at jeg skulle huske at jeg skulle komme senere til kirken end min kæreste. Han skal ikke være gudfar eller fadder. Men hvorfor skal je komme senere? Det skal siges det er en alm søndag hvor der er gudstjeneste

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2011

Silas&Mille

nu ved jeg ikke hvordan det foregår i den kirke men vi havde dåb igår og der var min svigermor Gudmor (den som bærer) og to af mine brødre stod fadder. Min svigermor kom samme tid som os og bar Silas alt den tid vi var i kirken.

Kan dog ikke se hvorfor du skulle komme senere 

Anmeld

30. maj 2011

liwsmor

samantha1986 skriver:

Ja som overskriften lyder så er jeg i tvivl om hvordan en dåb foregår.

Jeg skal være gudmor to gange og skal i hvert fald den ene gang bære. Men en veninde sagde til mig at jeg skulle huske at jeg skulle komme senere til kirken end min kæreste. Han skal ikke være gudfar eller fadder. Men hvorfor skal je komme senere? Det skal siges det er en alm søndag hvor der er gudstjeneste

som regl er i der 15 20 min før for give børnene tøj på, og så er i et rum hvor gæsterne ikke komme, så henter præsten jer og gå med jer der op..men ring til kirkekontoret eller præsten og snak om hvad de gør i deres kirke

Anmeld

30. maj 2011

Nessie

I kan sagtens følges ad, der er ingen grund til at du skal komme senere, bare vær lidt i god tid, og hold dig i nærheden af parret med dåbsbarnet, så giver de det til dig, når det er tid.

Det er lidt forskelligt fra kirke til kirke, hvordan man kommer ind, nogle steder kommer dåbsbørnene ind til sidst.
Til Daniels dåb gik vi ind og satte os på vores pladser, så vi var klar til at gudstjenesten gik i gang, og dåbsbørnene var så de første til at "gå" ud

God fornøjelse

Anmeld

30. maj 2011

samantha1986

Tusinde tak for jeres svar. i hvert fald når jeg skal være gudmor ved min niece ved jeg at vi kommer samtidig med barnet, men ved endnu ikke hvordan når jeg skal være gudmor ved min kusines lille dreng. men jeg må gå ud fra jeg høre noget mere om hvordan og hvor ledes. De ved i hvert fald mere efter den 15 juni.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.