Svigermor, hvad kan man tillade sig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

945 visninger
8 svar
0 synes godt om
30. maj 2011

Anonym trådstarter

Hej allesammen.

Puha jeg sidder og er rigtig sur. Men ved ikke lige hvordan jeg skal takle det.

Min mand og jeg bor i Kbh, hans familie bor i Jylland og vi har en datter på knap 5 måneder.

I weekenden skulle vi til jylland. Svigerfamilien har så en hund som er ret vild og napper. Alligevel mente svigermor at lillepigen skulle ud og ride på hunden, som jo ikke gad det. (jeg er multiallergiker)

Til bords tog hun så den ske hun spise af, med kagerester på, dyppede den i flødeskum og gav lillepigen det! (hun får KUN MME og mos), jeg blev virkelig sur! en ting er at man kan få råd. Men bare at gøre sådan ting.

Når men min svigerfar er så meget syg, og vi snakker om MEGET syg med multiresistente bakterier og det hele. Alligevel mener svigermor at lillepigen skal mærke bedstefars skæg og hun kan jo ikke styre sine arme så hun får hånden ind i munden på ham... (suk)

Er jeg for mor pjævset? Jeg er normalt ikke hønemor.

håber på I kan hjælpe mig, tak.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2011

Mor-til-asta-09

Først og fremmest så vil jeg sige at jeg havde reageret på samme måde som dig.. Kan ikke se hvorfor et barn på 5 mdr skal spise flødeskum Og da slet ikke når de ikke er vant til "ordenligt" mad...

Jeg havde sagt fra overfor min svigermor hvis det var mig, da det er mig der er moren og derfor mig der bestemmer hvad mit barn skal spise, og prøve...

Anmeld

30. maj 2011

Christine

Anonym skriver:

Hej allesammen.

Min mand og jeg bor i Kbh, hans familie bor i Jylland og vi har en datter på knap 5 måneder.

I weekenden skulle vi til jylland. Svigerfamilien har så en hund som er ret vild og napper. Alligevel mente svigermor at lillepigen skulle ud og ride på hunden, som jo ikke gad det. (jeg er multiallergiker)

Til bords tog hun så den ske hun spise af, med kagerester på, dyppede den i flødeskum og gav lillepigen det! (hun får KUN MME og mos), jeg blev virkelig sur! en ting er at man kan få råd. Men bare at gøre sådan ting.

Når men min svigerfar er så meget syg, og vi snakker om MEGET syg med multiresistente bakterier og det hele. Alligevel mener svigermor at lillepigen skal mærke bedstefars skæg og hun kan jo ikke styre sine arme så hun får hånden ind i munden på ham... (suk)

Jeg synes ikke du er sippet!
Desværre tror jeg det er normalt at bedsteforældre ikke kender grænser. Så dem skal der også opdrages på

Anmeld

30. maj 2011

Nynne88

Jeg kan godt forstå at du er irritereret!

En anden gang (i bagklogskabens tegn) så bliver du - og vi andre - simpelthen nød til at sige fra overfor omverdenen, når de gør noget ved vores unger som vi ikke vil have.
Det er DIT og din mands barn og I ved hvad der er bedst for jeres datter. Hvis det er svært at sige fra så må du bede din mand om at gøre det. Man kan sagtens sige på en pæn måde "hov, det er hun altså ikke klar til at smage" eller " jeg synes ikke at hun skal så tæt på, når han er syg" - og så er der bare ikke noget at diskutere.  

Anmeld

30. maj 2011

Nessie

Du kan da glæde diig over at I ikke ser dem så tit

Jeg fatter simpelthen ikke at nogle mennesker synes at det er sjovt at børn skal "ride" på dyr, det er et kæledyr, og man overskrider så meget dets grænser ved at "tvinge" dem til at skulle agere ridedyr for babyer.
Jeg ville aldrig tillade at mine dyr skulle rides på, hives i halen eller ørerne osv. Herhjemme for Daniel ogs"skæld ud hvis han jagter kattene, jeg synes bare ikke det er i orden.

Og nej, man stopper heller ikke bare diverse mad i munden på små børn, Daniel har smagt flødeskum 1 gang, og det var til hans 1-års fødselsdag, han er nu 19 mdr. Det er bare utroligt at man altid skal være på vagt, når bestemte personer er i nærheden, fordi de ikke gider at lytte til hvad forældrene plejer at gøre.

At den lille skal mærke bedstefars skæg, er vel i grunden ok, men måske en smule underligt , og jeg tænker da mest på stakkels bedstefar, som vel ikke kan tåle for mange bakterier osv., når han er så syg.

Men nu går der vel et stykke tid, inden I ser dem igen, så kan man da håbe på at svigermor er lidt mere afslappet

Anmeld

30. maj 2011

Anonym trådstarter

haha tusind tak for alle Jeres svar, sidder og får et smil på læben. 

-Bedstefar var også ret "træt". sådan "åhhh hold nu op med det pjat"

Min mand og jeg talte om det og han havde det på samme måde. Han mente bare ikke man sagde det i situationen, men sådan efter når de nu talte i telefon og så kunne man lige nævne det.

Men ved sku ikke helt om jeg skal skrive en pæn sms til hende med at hun overskred nogle grænser. eller om man skal vente til "næste gang" og så må jeg sige det i situationen

Anmeld

30. maj 2011

Mor til L&S

Jeg havde helt sikkert også selv sagt fra overfor svigermor!!!!

Der er MIT barn og ikke svigermors - og sådan er det bare!!

Anmeld

30. maj 2011

sandorff

den kvinde er da helt vild og må/skal stoppes!!!

du er ikke gal på den, bare sig noget til hende..

Anmeld

30. maj 2011

2babygirls

Anonym skriver:

Hej allesammen.

Tror nok lige jeg var gået amok, og endte selv sagt fra eller fået min mand til det. Hvad ligner det lige!!!
Hvorfor tror fok det er okay at putte ting ind i babyers mund bare fordi de kan... FUCK det er for provokerende!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.