Pas med til tyskland???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.569 visninger
9 svar
0 synes godt om
30. maj 2011

mortilfreja

Hej piger..

Er der nogen der ved om man skal have pas med for at sejle til tyskland og handle og derefter tilbage til DK???

Vi skal nemlig i sommerhus ved rødby om 3 uger og vil naturligvis gerne over grænsen, men har ikke alle pas..

Ved at mange af mine venner gør det uden at skulle vise pas..

Ved i noget??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2011

Mira0911

Mon ikke man skal det nu når grænsekontrollen kommer igen? 

Anmeld

30. maj 2011

K&S

mortilfreja skriver:

Hej piger..

Er der nogen der ved om man skal have pas med for at sejle til tyskland og handle og derefter tilbage til DK???

Vi skal nemlig i sommerhus ved rødby om 3 uger og vil naturligvis gerne over grænsen, men har ikke alle pas..

Ved i noget??

Hvis du skulle blive stoppet, skal du kunne fremvise pas, så jeg ville ikke tage chancen uden pas

Anmeld

30. maj 2011

marloutti

Jeg har været over grænsen uden, men har fået at vide at hvis man blir stoppet, skal man kunne vise pas... Så ja, man skal ha pas med

Anmeld

30. maj 2011

Malthes mor

Det er altid en god ide at have passet med. De foretager engang i mellem stikprøver. Bor på Falster og er af og til med færgen.

Anmeld

30. maj 2011

Ka+Ma=Be

mortilfreja skriver:

Hej piger..

Ved i noget??

Jo du skal have pas med Der er fri adgang over grænsen, men hvis du bliver spurgt skal du kunne fremvise et pas

Anmeld

30. maj 2011

Troldepussen

mortilfreja skriver:

Hej piger..

Ved i noget??

Hvis du på anden vis kan påvise at du er Dansk statsborger er det ikke nødvendigt. og er Ked af at sige at hverken kørekort eller sygesikringskort er nok. Men når først grænsekontrollen bliver genindført så skal vi.

Anmeld

30. maj 2011

musse1

mortilfreja skriver:

Hej piger..

Ved i noget??

man skal ik ha pas med, men man skal kunne vise passet hvis, man blivet stoppet, så jo man skla ha pas med..

men mange tager afsted uden pas, og er ik blivet stoppet, men man kan jo også være uheldig..

Anmeld

30. maj 2011

mortilfreja

Okay.. tak for svar

Anmeld

30. maj 2011

Nemesis

rent juridisk skal man have pas med...rent praktisk skal du kun bruge det hvis de beder om det.

De plejer nu også at acceptere kørekort som identifikation. Hvis de virkelig er stride så koster det en bøde på ca 500 kr, men det har hverken jeg eller manden oplevet..og især han er over grænsen uden pas RIGTIG tit.

:-) Sisse

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.