Storkebid eller??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.372 visninger
8 svar
0 synes godt om
30. maj 2011

Isabella_mor

nogen der har oplevet det?

min søn har hele sit 4½ måneder korte liv haft en rød plet i nakken, den blusser op ind i mellem.. hvis han f.eks har det varmt eller hvis han bliver ked af det.

men han klør i det.! og det siger lægen at det burde storkebid ikke gøre. jeg fik så noget brentan på recept, (svampemiddel) og det virker IKKE.. 

min sundhedsplejerske siger det kan være svamp i forbindelse med arp. og det burde brentan jo hjælpe imod.. !!

og min anden sp (jeg har på en måde to sp'ere, fordi at der er en anden tilknyttet min mødregruppe.. ) siger at det kunne godt ligne noget eksem i form af psoreasis, fordi at min kæreste/Villads' far har det.. men det afkræftede lægen.. så er jeg GANSKE forvirret...

nogen der ved noget om det og evt har oplevet noget lign.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2011

Mette.

isabellamor skriver:

min søn har hele sit 4½ måneder korte liv haft en rød plet i nakken, den blusser op ind i mellem.. hvis han f.eks har det varmt eller hvis han bliver ked af det.

men han klør i det.! og det siger lægen at det burde storkebid ikke gøre. jeg fik så noget brentan på recept, (svampemiddel) og det virker IKKE.. 

min sundhedsplejerske siger det kan være svamp i forbindelse med arp. og det burde brentan jo hjælpe imod.. !!

og min anden sp (jeg har på en måde to sp'ere, fordi at der er en anden tilknyttet min mødregruppe.. ) siger at det kunne godt ligne noget eksem i form af psoreasis, fordi at min kæreste/Villads' far har det.. men det afkræftede lægen.. så er jeg GANSKE forvirret...

Emilie har et storkebid i nakken som også blusser op når hun er sur eller har det varmt.

Jeg har dog aldrig oplevet hun har kløet i det, og det har aldrig virket som om det har generet hende. Jeg har også et præcis samme sted som hende, og det har heller ikke generet mig.

Det kan ikke bare være tilfældigt han klør der? Jeg har ikke rigtigt nogen bud på hvad det ellers kan være. Måske du skulle lægge et billede ved og nogen på den måde kan genkende det

Anmeld

31. maj 2011

Sara_S

Hej! 

Kunne det være noget børneeksem måske?

Tristan har børneeksem og har det også i nakken... 

Og hvad med mærker i tøjet? De kan genere en del hos babyer. Jag har fjernet alle mærker fra ALT Tristans undertøjet, uger før han blev født... og det gøre stadigvæk selvfølgelig! 

Anmeld

31. maj 2011

Brams

isabellamor skriver:

Lærke havde da hun blev født en lille smule over det ene øje, som blussede op når hun var ked af det. Hun har et på ryggen, som jeg af gode grunde ikke kigger på hvis hun græder eller lign.  så jeg ved ikke om det blusser op.

Anmeld

31. maj 2011

Bare mig..

Min datter har også en rød plet i hovedbunden, som der ikke er hår på heller. - Den vokser "med" hende, så den er egentlig ved at være rimelig stor.. Har aldrig fået konstateret hvad det var. Jm mente, at det var under fødslen da hun tog vandet, at trykket så var for hårdt mod hendes hoved.. Eller sådan noget.. Meeeen et år efter er det der stadigvæk, så det kan vidst ikke være det..

Dog generer det hende ikke. Kan det ikke være tilfældigt, at han klør sig deromme? Evt mærkerne fra bodyerne der kradser? Min datter tager sig til nakken når hun strækker sig og kan faktisk godt ligne, at hun klør sig, men det gør hun ikke..

Anmeld

31. maj 2011

Isabella_mor

Nicolinesmor170510 skriver:

Min datter har også en rød plet i hovedbunden, som der ikke er hår på heller. - Den vokser "med" hende, så den er egentlig ved at være rimelig stor.. Har aldrig fået konstateret hvad det var. Jm mente, at det var under fødslen da hun tog vandet, at trykket så var for hårdt mod hendes hoved.. Eller sådan noget.. Meeeen et år efter er det der stadigvæk, så det kan vidst ikke være det..

Dog generer det hende ikke. Kan det ikke være tilfældigt, at han klør sig deromme? Evt mærkerne fra bodyerne der kradser? Min datter tager sig til nakken når hun strækker sig og kan faktisk godt ligne, at hun klør sig, men det gør hun ikke..

det er over der hvor bodyen sidder, i nakken og lidt op i håret omme bagpå.. han klør sig deromme. han har gjort det siden han fandt ud af hvordan han styrede sine hænder.. 

jeg syntes nemlig at det er underligt at han klør i det for et storkebid burde ikke klø...!! 

Anmeld

31. maj 2011

SussieThyssen

isabellamor skriver:

Vi har i slægten et storkebid, der netop sidder i nakken og det klør når vi bliver varme, ophidsede og/eller svedige i nakken.

Jeg har det, min mor, og de 2 af mine unger, samt 2 af mine børnebørn.
Normalt ses det ikke særligt tydeligt undtagen når vi lige har vasket hår, men det kan ses, når man er helt lille inden håret vokser ud, og ellers ikke sådan.
Rent størrelsesmæssigt og udseende så ligner det et tyndt netværk af fine små blodkar, der ligger som små tråde lige under huden, og derudover så bliver området meget rødt når det bliver varmet op. Hos de små er det vel ca på størrelse med en stor 5 krone, men ikke helt rundt..det er i størrelse og udbredelse lidt forskelligt hos os alle.
Mit er vel i dobbelt størrelse af en 5'er.
At det klør skyldes at når de små blodkar udvides pga varme, så kribler/prikker det i huden.

Så jeg tror du egentligt bare skal lade det være..ikke smørre med noget.
Selvfølgelig skal den lille ikke klø hul i det, men at det klør er åbenbart helt normalt for den type modermærke.
Prøv at nævne dette for din læge og hør hvad han/hun mener.
Vores læge har aldrig kommenteret det andet end at det er et storkebid/modermærke.

Kærligst
Sussie

Anmeld

31. maj 2011

Isabella_mor

SussieThyssen skriver:

Vi har i slægten et storkebid, der netop sidder i nakken og det klør når vi bliver varme, ophidsede og/eller svedige i nakken.

Jeg har det, min mor, og de 2 af mine unger, samt 2 af mine børnebørn.
Normalt ses det ikke særligt tydeligt undtagen når vi lige har vasket hår, men det kan ses, når man er helt lille inden håret vokser ud, og ellers ikke sådan.
Rent størrelsesmæssigt og udseende så ligner det et tyndt netværk af fine små blodkar, der ligger som små tråde lige under huden, og derudover så bliver området meget rødt når det bliver varmet op. Hos de små er det vel ca på størrelse med en stor 5 krone, men ikke helt rundt..det er i størrelse og udbredelse lidt forskelligt hos os alle.
Mit er vel i dobbelt størrelse af en 5'er.
At det klør skyldes at når de små blodkar udvides pga varme, så kribler/prikker det i huden.

Så jeg tror du egentligt bare skal lade det være..ikke smørre med noget.
Selvfølgelig skal den lille ikke klø hul i det, men at det klør er åbenbart helt normalt for den type modermærke.
Prøv at nævne dette for din læge og hør hvad han/hun mener.
Vores læge har aldrig kommenteret det andet end at det er et storkebid/modermærke.

Kærligst
Sussie

jeg har nævnt det for min læge, for min sp og for den sundhedsplejerske der er tilknyttet min mødregruppe.. 

lægen siger storkebid. 

sp (min egen ) siger eksem/svamp i forbindelse med arp.!!

og Mg Sp. siger sporeasis eller eksem.!!

og jeg ved ikke en hat omkring det.

det er større end en 5'er.. det er nok på størrelse med hvis man laver et O med tommel og langemand, (ligesom når man siger ok med hænderne)

jeg skal prøve at se om jeg ikke kan fange et billede af det når det er blusset op og når det ikke er det.

Anmeld

31. maj 2011

SussieThyssen

isabellamor skriver:

jeg har nævnt det for min læge, for min sp og for den sundhedsplejerske der er tilknyttet min mødregruppe.. 

lægen siger storkebid. 

sp (min egen ) siger eksem/svamp i forbindelse med arp.!!

og Mg Sp. siger sporeasis eller eksem.!!

og jeg ved ikke en hat omkring det.

det er større end en 5'er.. det er nok på størrelse med hvis man laver et O med tommel og langemand, (ligesom når man siger ok med hænderne)

jeg skal prøve at se om jeg ikke kan fange et billede af det når det er blusset op og når det ikke er det.

Ja prøv det..så kan jeg da sige om det ligner det vi har i slægten

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.