isabellamor skriver:
nogen der har oplevet det?
min søn har hele sit 4½ måneder korte liv haft en rød plet i nakken, den blusser op ind i mellem.. hvis han f.eks har det varmt eller hvis han bliver ked af det.
men han klør i det.! og det siger lægen at det burde storkebid ikke gøre. jeg fik så noget brentan på recept, (svampemiddel) og det virker IKKE..
min sundhedsplejerske siger det kan være svamp i forbindelse med arp. og det burde brentan jo hjælpe imod.. !!
og min anden sp (jeg har på en måde to sp'ere, fordi at der er en anden tilknyttet min mødregruppe.. ) siger at det kunne godt ligne noget eksem i form af psoreasis, fordi at min kæreste/Villads' far har det.. men det afkræftede lægen.. så er jeg GANSKE forvirret...

nogen der ved noget om det og evt har oplevet noget lign..
Vi har i slægten et storkebid, der netop sidder i nakken og det klør når vi bliver varme, ophidsede og/eller svedige i nakken.
Jeg har det, min mor, og de 2 af mine unger, samt 2 af mine børnebørn.
Normalt ses det ikke særligt tydeligt undtagen når vi lige har vasket hår, men det kan ses, når man er helt lille inden håret vokser ud, og ellers ikke sådan.
Rent størrelsesmæssigt og udseende så ligner det et tyndt netværk af fine små blodkar, der ligger som små tråde lige under huden, og derudover så bliver området meget rødt når det bliver varmet op. Hos de små er det vel ca på størrelse med en stor 5 krone, men ikke helt rundt..det er i størrelse og udbredelse lidt forskelligt hos os alle.
Mit er vel i dobbelt størrelse af en 5'er.
At det klør skyldes at når de små blodkar udvides pga varme, så kribler/prikker det i huden.
Så jeg tror du egentligt bare skal lade det være..ikke smørre med noget.
Selvfølgelig skal den lille ikke klø hul i det, men at det klør er åbenbart helt normalt for den type modermærke.
Prøv at nævne dette for din læge og hør hvad han/hun mener.
Vores læge har aldrig kommenteret det andet end at det er et storkebid/modermærke.

Kærligst
Sussie