hvor meget mad til 7 mdr?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.951 visninger
10 svar
0 synes godt om
30. maj 2011

henh01

Hej

hvor meget mad spiser jeres børn på 7 mdr?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2011

henh01

slet ingen der giver sine børn mad

Anmeld

30. maj 2011

kamtok

Herhjemme ser dagen ca. sådan ud:

kl. 6.30 - 200-230 ml. mme

kl. 9.30 - 1 dl havregrød m. frugtmos (lavet på sødmælk)

kl. 12.30 - enten 200-230 ml. mme eller rugbrød m. smør og grøntsagsmos eller grød m. grøntsagsmos

kl. 16 - enten 200-230 ml. mme eller rugbrød m. smør og grøntsagsmos eller yoghurt natural m. frugtstykker til og rugbrødsbjælker

kl. 18.30 - grøntsagsmos m. fisk ell. kylling og rugbrødsbjælker

kl. 22-23 - 200-230 ml. mme

Var det sådan noget du eftersøgte?

Anmeld

30. maj 2011

henh01

kamtok skriver:

Herhjemme ser dagen ca. sådan ud:

kl. 6.30 - 200-230 ml. mme

kl. 9.30 - 1 dl havregrød m. frugtmos (lavet på sødmælk)

kl. 12.30 - enten 200-230 ml. mme eller rugbrød m. smør og grøntsagsmos eller grød m. grøntsagsmos

kl. 16 - enten 200-230 ml. mme eller rugbrød m. smør og grøntsagsmos eller yoghurt natural m. frugtstykker til og rugbrødsbjælker

kl. 18.30 - grøntsagsmos m. fisk ell. kylling og rugbrødsbjælker

kl. 22-23 - 200-230 ml. mme

Var det sådan noget du eftersøgte?

Tak

Min søn spiser selv følgende:

kl. 6.30 : 1dl havregrød

kl. 9.30 : 230 MME

kl. 12 : Øllebrød (1½ stk rugbrød)

kl. 14.30 : 230 MME

kl 17.30 : Kartoffelmos med grøntsager

kl. 19.30 : 230 MME

Men nu er han begyndt at vågne om natten og er sulten så derfor spørger jeg hvad jer andres på 7 mdr spiser.. Må vidst i gang med noget kød, han har bare ikke givet spise det de gange han har fået tilbudt det.

Anmeld

30. maj 2011

kamtok

henh01 skriver:

Tak

Min søn spiser selv følgende:

kl. 6.30 : 1dl havregrød

kl. 9.30 : 230 MME

kl. 12 : Øllebrød (1½ stk rugbrød)

kl. 14.30 : 230 MME

kl 17.30 : Kartoffelmos med grøntsager

kl. 19.30 : 230 MME

Men nu er han begyndt at vågne om natten og er sulten så derfor spørger jeg hvad jer andres på 7 mdr spiser.. Må vidst i gang med noget kød, han har bare ikke givet spise det de gange han har fået tilbudt det.

Jakob er ret vild med blendet spaghetti m. kødsovs, og forleden fik han laks - det gled også ret nemt ned, men han vil ikke have torskerogn og rødspætte. Blendet kogt kylling i grøntsagsmosen er også gledet fint ned.

Og er det helt galt med at få det ned, så prøv at komme lidt sovs på - og så efterhånden kan man "trappe ud" af sovsen.

Jeg tror lige de skal vænne sig til smagen og konsistensen, da den jo er markant anderledes end noget andet de har fået.

Jakob sover heldigvis stadig igennem om natten (håber ikke at jeg jinxer det ved at skrive det). Men han er virkelig sulten om morgenen nu (specielt ifht. hvad han tidligere har været)..

Anmeld

30. maj 2011

2babygirls

Hej

hvor meget mad spiser jeres børn på 7 mdr?

Jeg har en lille fis på snart 8 mdr
Sådan ser hendes dag ud.
6.30 - grød og mælk i kop
9.00 - lille snack (hvis hun er vågnet fra luren)
11.00 - havregrød med frugtmos og mælk i kop
15.00 - grød/rugbrød og mælk i kop
17.30 - grød og vores aftensmad og mælk i kop
19.00 - lidt neutral yoghurt blandet med frugtmos til at sove på.

Udover det tilbyder jeg hende vand ofte og så får hun jernpulver fordi hun ikke drikker nok mælk.

Anmeld

30. maj 2011

henh01

Tina&Martin skriver:

Jeg har en lille fis på snart 8 mdr
Sådan ser hendes dag ud.
6.30 - grød og mælk i kop
9.00 - lille snack (hvis hun er vågnet fra luren)
11.00 - havregrød med frugtmos og mælk i kop
15.00 - grød/rugbrød og mælk i kop
17.30 - grød og vores aftensmad og mælk i kop
19.00 - lidt neutral yoghurt blandet med frugtmos til at sove på.

Udover det tilbyder jeg hende vand ofte og så får hun jernpulver fordi hun ikke drikker nok mælk.

hvordan kan det være at hun ikke får MM/MME?

Har hørt at de skal have det til de er 10 mdr.

Skal helt sikkert i gang med et måltid mere.. Hvordan og hvornår startede du op med rugbrødshapsere?

Anmeld

30. maj 2011

2babygirls

henh01 skriver:

hvordan kan det være at hun ikke får MM/MME?

Har hørt at de skal have det til de er 10 mdr.

Skal helt sikkert i gang med et måltid mere.. Hvordan og hvornår startede du op med rugbrødshapsere?

Hun gider det simpelthen ikke, så der var intet at gøre. Tror hun synes det smagte klamt.. Hun droppede amning som 4 mdr og flasken omkring 6 mdr, så mor her måtte jo bare leve med det.

Jeg begyndte omkring 5½-6 mdr, for at prøve, men kun et par gange, for hun havde ikke rigtigt interessen, og nu er vi lige startet igen.
Hun har ingen tænder endnu, så hælder mælk i bunden af tallerken

Anmeld

31. maj 2011

Rebecca Persson

Appetitten kan godt svinge meget i perioder. 
Min yngste datter havde i hvert fald en periode omkring 7-8 mdr. hvor hun spiste meget lidt - men drak sin mm/mme.

Babyer 0-12 måneder har brug for modermælk eller modermælkserstatning. De er det mildeste for deres fordøjelse. Komælk er rundt regnet den sværest fordøjelige fødevare overhovedet. Derfor anbefaler de fleste landets sundhedsmyndigheder og børnelæger, at man venter med at sætte komælk på menuen, til baby er mindst 12 måneder, evt. endnu senere. Det gør jeg også. Mm og mme fordøjes lettere. 

Til småtspisende småfolk kan det være en god idé at lave meget næringstæt mad. F.eks. avocado i bidder eller mos (det er også nemt) og klatkager af mandelmel. ALtid koldpresset olie, gerne øko, i maden. For meget grød er ikke så godt, da det er svært fordøjeligt. Den Første Grød fra Aurion er mere mavevenlig, da kornet er langtidsristet.
Du kan finde forskellige opskrifter, menuplaner og forslag til babys spisekammer, det hele opdelt måned for måned, i min bog BABY - 100% naturlig uden tilsætning (Politikens Forlag).  

kh Rebecca, rebeccapersson.com

Anmeld

31. maj 2011

henh01

Rebecca Persson skriver:

Appetitten kan godt svinge meget i perioder. 
Min yngste datter havde i hvert fald en periode omkring 7-8 mdr. hvor hun spiste meget lidt - men drak sin mm/mme.

Babyer 0-12 måneder har brug for modermælk eller modermælkserstatning. De er det mildeste for deres fordøjelse. Komælk er rundt regnet den sværest fordøjelige fødevare overhovedet. Derfor anbefaler de fleste landets sundhedsmyndigheder og børnelæger, at man venter med at sætte komælk på menuen, til baby er mindst 12 måneder, evt. endnu senere. Det gør jeg også. Mm og mme fordøjes lettere. 

Til småtspisende småfolk kan det være en god idé at lave meget næringstæt mad. F.eks. avocado i bidder eller mos (det er også nemt) og klatkager af mandelmel. ALtid koldpresset olie, gerne øko, i maden. For meget grød er ikke så godt, da det er svært fordøjeligt. Den Første Grød fra Aurion er mere mavevenlig, da kornet er langtidsristet.
Du kan finde forskellige opskrifter, menuplaner og forslag til babys spisekammer, det hele opdelt måned for måned, i min bog BABY - 100% naturlig uden tilsætning (Politikens Forlag).  

kh Rebecca, rebeccapersson.com

tak for dit svar.. Han spiser rigeligt når han får mad - 230 ml mme og 3 store portioner mad. Men han er begyndt at vågne om natten, så tænker jeg måske skal give ham 4 mad måltider i stedet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.