For h......! (Hvad kan det være?)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.023 visninger
5 svar
0 synes godt om
30. maj 2011

Wimmie

Jeg er i dag 11+0 og har siden i går aftes/nat fået en masse små knopper rundt omkring på kroppen - og de klør som bare f.....

Det startede med en "klynge" af knopper lige omkring begge albuer - det lignede insektbid/myggestik - men da jeg stod op i morges havde jeg fået dem på ben, mave og hofte også - og i løbet af dagen kom der nye til. Her inden for den sidste halve time har jeg så fået flere på håndled, arme og under hagen/kæben også - og det bliver bare værre og værre.

Knopperne er ikke så små som varmeknopper (hvilket jeg første troede det var) - de bliver faktisk ret store. Selve knopperne er nærmest hvide plamager og huden rundt om bliver enormt rød og plettet.

Jeg har aldrig haft nogen former for allergier - udover nickel-allergi, men jeg har ikke været i nærheden af nickel. Vi har 2 katte men de har for nyligt fået loppemiddel og de første knopper opstod da jeg var på heldagsvisit hos et par uden husdyr.

Nogen der ved hvad det kan være? Har tænkt mig at kontakte lægen så snart jeg kan, men ville lige høre om nogen har prøvet noget lignende og om det overhovedet kan have noget med graviditet at gøre.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2011

frk-stoltze

Synes du skal ringe til din læge.

Ville have gættet på loppebid, men efter som de lige har fået kur så ved jeg det ikk. Lopper kan jo også sidde i gulvtæpper efter dyrene har fået kur, så måske du lige skal tjekke om der er nogen som hopper rundt.

ellers tænkte jeg fnat, men det giver vist ikk røde knopper, men de klør alle mulig varme steder. har jeg fået at vide.

Eller er din læge nok den bedste at ringe til

Anmeld

30. maj 2011

Holbæktrunten

Wimmie skriver:

Jeg er i dag 11+0 og har siden i går aftes/nat fået en masse små knopper rundt omkring på kroppen - og de klør som bare f.....

Det startede med en "klynge" af knopper lige omkring begge albuer - det lignede insektbid/myggestik - men da jeg stod op i morges havde jeg fået dem på ben, mave og hofte også - og i løbet af dagen kom der nye til. Her inden for den sidste halve time har jeg så fået flere på håndled, arme og under hagen/kæben også - og det bliver bare værre og værre.

Knopperne er ikke så små som varmeknopper (hvilket jeg første troede det var) - de bliver faktisk ret store. Selve knopperne er nærmest hvide plamager og huden rundt om bliver enormt rød og plettet.

Jeg har aldrig haft nogen former for allergier - udover nickel-allergi, men jeg har ikke været i nærheden af nickel. Vi har 2 katte men de har for nyligt fået loppemiddel og de første knopper opstod da jeg var på heldagsvisit hos et par uden husdyr.

Nogen der ved hvad det kan være? Har tænkt mig at kontakte lægen så snart jeg kan, men ville lige høre om nogen har prøvet noget lignende og om det overhovedet kan have noget med graviditet at gøre.

Ring du bare til lægen for en sikkerheds skyld...

Vil tro at du får svaret "nældefeber" - det er min erfaring de siger når ikke de aner hat...

Dine symptomer lyder meget som mig... Har haft det rigtig meget i perioder, dog mest på hænder/fingre og lægge... Min teori er, at det kommer når jeg er stresset - det skal lige nævnes at div antihistaminer IKKE har hjulpet på mig...

OG da jeg var ca så langt henne i min graviditet som du er nu, kunne jeg pludselig ikke tåle min sædvanlige bodylotion og håndcreme. Købte mig fattig i apotekets parfumefri produkter, da min hud bare var SÅ tør og kløede... Men kunne stadig ikke tåle dem - det kløede og sveg og blev rødt og hævet... Men for et par uger siden prøvede jeg igen min vanlige bodylotion, og nu er alt ok igen... Meget mærkeligt... 

Jeg skyder skylden på baby 

Anmeld

31. maj 2011

Wimmie

Tak for svar

Jeg troede også først det var insektbid, men jeg fik en akut tid ved lægen i dag, og han mente ikke det var noget i den retning da der ingen "stikmærker" var i knopperne.

Det var blevet værre her i dag, og jeg har knopper alle mulige mærkelige steder; arme, mave, hofter, knæ, håndled, håndflader, pande, nakke og selv i hovedbunden

Lægen sagde at det ikke lignede nældefeber men nok nærmere en form for allergi... det må være noget jeg har udviklet, for jeg har aldrig før haft nogen former for allergi... (udover nickelallergi).

Men jeg fik noget creme at smøre på (140 kr!) og hjælper det ikke (hvilket det bare har at gøre til den pris), så skulle jeg have noget medicin.

Gider ikke at døje med allergier *suk*

Giver også skylden på baby

Anmeld

31. maj 2011

Muffinmus

Wimmie skriver:

Tak for svar

Jeg troede også først det var insektbid, men jeg fik en akut tid ved lægen i dag, og han mente ikke det var noget i den retning da der ingen "stikmærker" var i knopperne.

Det var blevet værre her i dag, og jeg har knopper alle mulige mærkelige steder; arme, mave, hofter, knæ, håndled, håndflader, pande, nakke og selv i hovedbunden

Lægen sagde at det ikke lignede nældefeber men nok nærmere en form for allergi... det må være noget jeg har udviklet, for jeg har aldrig før haft nogen former for allergi... (udover nickelallergi).

Men jeg fik noget creme at smøre på (140 kr!) og hjælper det ikke (hvilket det bare har at gøre til den pris), så skulle jeg have noget medicin.

Gider ikke at døje med allergier *suk*

Giver også skylden på baby

Min mor har prøvet noget lign hele det sidste år...og det tog dem 5 mdr at finde ud af det var en Nickel reaktion hun aldrig havde prøvet før...hun endte med bylder på ben og arme ud af de knopper hun startede med, så håber ikke det er det for dig.-)

Anmeld

31. maj 2011

Wimmie

MariaE skriver:

Min mor har prøvet noget lign hele det sidste år...og det tog dem 5 mdr at finde ud af det var en Nickel reaktion hun aldrig havde prøvet før...hun endte med bylder på ben og arme ud af de knopper hun startede med, så håber ikke det er det for dig.-)

Nej, det håber jeg heller ikke. Jeg har ikke været i direkte kontakt med nickel, men man kan jo også få det gennem visse madvarer. Dog mente lægen at jeg i så fald ville have mærket det i munden også.

Min mor er multiallergiker og min storesøster har også nogle allergier - jeg håbede bare at jeg gik helt fri....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.