sygemeldt med BL og det at rejse (HJÆLP)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.500 visninger
13 svar
0 synes godt om
29. maj 2011

channie-g

hey der ude..

håber der er nogen der ved bare en smule om  dette, jeg står i den situation at jeg engang ved juletid bestilte ferie til udlandet, uden at vide at vi skulle gå en tid i møde med en graviditet og at jeg er blevet sygemeldt med bækkenløsning ... nu er det sådan at jeg er sygemeldt på en kontanthjælp da jeg ikke er dagpenge berettigede... mit spørgsmål går så ud på, må jeg eller må jeg ikke tage på ferie når jeg er sygemeldt på en kontanthjælp...???

håben der er en/nogen der kender svaret på mit spørgsmål eller ihvertfald kan lede mig i denne rigtige retning...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2011

Lou87

Det mener jeg ikk du må uden og indberette det til kommunen nej..

Anmeld

29. maj 2011

channie-g

Lou87 skriver:

Det mener jeg ikk du må uden og indberette det til kommunen nej..

men hvis man indbretter det, tror du så det er noget man kan få godkendt

Anmeld

29. maj 2011

Mira0911

channie-g skriver:

hey der ude..

håber der er nogen der ved bare en smule om  dette, jeg står i den situation at jeg engang ved juletid bestilte ferie til udlandet, uden at vide at vi skulle gå en tid i møde med en graviditet og at jeg er blevet sygemeldt med bækkenløsning ... nu er det sådan at jeg er sygemeldt på en kontanthjælp da jeg ikke er dagpenge berettigede... mit spørgsmål går så ud på, må jeg eller må jeg ikke tage på ferie når jeg er sygemeldt på en kontanthjælp...???

håben der er en/nogen der kender svaret på mit spørgsmål eller ihvertfald kan lede mig i denne rigtige retning...

Ikke en god sammensætning! 

Jeg selv er sygemeldt på kontanthjælp - Havde bestilt sommerhus og måtte derfor afbestille... 

Når man er sygemeldt - Synes jeg ikke det hænger sammen med at man kan tage rundt på ferier... Sommerhuse eller hvad det nu måtte være... 

Når man er på kontanthjælp må man ikke rejse til udlandet... 

Når du nu har BL - Vil det så ikke være smarteste at være hjemme og pleje den? 

Anmeld

29. maj 2011

channie-g

Mira0911 skriver:

Ikke en god sammensætning! 

Jeg selv er sygemeldt på kontanthjælp - Havde bestilt sommerhus og måtte derfor afbestille... 

Når man er sygemeldt - Synes jeg ikke det hænger sammen med at man kan tage rundt på ferier... Sommerhuse eller hvad det nu måtte være... 

Når man er på kontanthjælp må man ikke rejse til udlandet... 

Når du nu har BL - Vil det så ikke være smarteste at være hjemme og pleje den? 

jo ville nok være det smarteste og jeg svæver os mellem og afbestille eller tage afsted (men holde mig i ro der nede) synes bare jeg trænger sådan til at komme lidt væk med kæresten og være lidt (meget) kærester inden vi skal til at være forældre, ser ikke mathias (kærsten) ret meget du han arbejder nat og sover om dagen... og skal vi til at afbestille nu kommer det til at koste os nærsten 5000 kr da der er så kort tid til vi skal afsted, hvilket jeg er ret nederen over...

Anmeld

29. maj 2011

Mira0911

channie-g skriver:

jo ville nok være det smarteste og jeg svæver os mellem og afbestille eller tage afsted (men holde mig i ro der nede) synes bare jeg trænger sådan til at komme lidt væk med kæresten og være lidt (meget) kærester inden vi skal til at være forældre, ser ikke mathias (kærsten) ret meget du han arbejder nat og sover om dagen... og skal vi til at afbestille nu kommer det til at koste os nærsten 5000 kr da der er så kort tid til vi skal afsted, hvilket jeg er ret nederen over...

Sommetider må man bide i det sure æble selvom man ikke ønsker det... 

Jeg var slet ikke glad for at skulle afbestille sommerhus.. Det var nødvendigt... 

Anmeld

29. maj 2011

channie-g

Mira0911 skriver:

Sommetider må man bide i det sure æble selvom man ikke ønsker det... 

Jeg var slet ikke glad for at skulle afbestille sommerhus.. Det var nødvendigt... 

ja I know....

men vil helst ikke tænke tanken hehe...

Anmeld

30. maj 2011

hellemor85

Du skal bare sige du holder ferie der og så får du vidst ikke noget udbetalt i den periode du holder ferie..

Anmeld

30. maj 2011

Musen5

Du må overhovedet ikke rejse til udlandet når du er på kontanthjælp... ell dvs det må du gerne, hvis du melder det til kommunen. Det stykke tid du så er væk for du ikke nogen penge for.

Men om det er skide smart når du oxo er sygemeldt med BL det er jo så helt op til dig. Jeg er pt oxo sygemeldt med BL og jeg ville personligt ikke tage nogen steder. (men jeg kan heller ikk komme rundt uden jeg næsten skriger af smerte)

/Mette 32+1

Anmeld

30. maj 2011

Lou87

channie-g skriver:

men hvis man indbretter det, tror du så det er noget man kan få godkendt

Har ikk forstand på det desværre..
Men tror ikk du ska rejse uden og snakke med demom det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.