hjæælp mig lige (: Kødsovs

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.428 visninger
24 svar
0 synes godt om
29. maj 2011

Sabina92

Send mig din opskrift på kødsovs, trænger til at lave noget nyt

Tak på forhånd

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2011

sarahb

Jeg bruger oksekød, olie, en dåse tomat paste, mælk, koriander, salt, peber, paprika, hvidløg, løg, revet gulerod, allround krydderi, spidskommen pulver. Hvis den skal være ekstra krydret garam masala og chili.

Anmeld

29. maj 2011

Sabina92

sarahb skriver:

Jeg bruger oksekød, olie, en dåse tomat paste, mælk, koriander, salt, peber, paprika, hvidløg, løg, revet gulerod, allround krydderi, spidskommen pulver. Hvis den skal være ekstra krydret garam masala og chili.

vil du ikke skrive den trin for trin

Anmeld

29. maj 2011

Zafir

Der er jo mange slags kødsovs

En Italiensk en kunne være:
Løg, hvidløg, revet gulerod, evt lidt revet bladselleri svitses i rødvin og eller rødvinseddike sammen med en ordenlig røvfuld friske krydderurter. Herefter kommes ristet bacon i og oksekød svitses i. Salt, peber, paprika, chilli og den slags kommes i - alt efter hvor stærk man vil have den. Blendede flåede tomater hældes i og en dåse puré. Der køres evt lidt mere rødvin i. Det simrer i en god times tid. Der tilføjes evt en slat fløde og frisk hakket basilikum inden servering. Også lige med frisk pasta (evt hjemmelavet) og revet parmasan.... NAAAAAAAAAM NAM NAM!!!

En mexicansk kunne være:
Samme grund - grønsager og kød minus bacon. En dejlig dåse chillibønner og tomat. Masser af sød chilli... Nam nam

Anmeld

29. maj 2011

Sabina92

Zafir skriver:

Der er jo mange slags kødsovs

En Italiensk en kunne være:
Løg, hvidløg, revet gulerod, evt lidt revet bladselleri svitses i rødvin og eller rødvinseddike sammen med en ordenlig røvfuld friske krydderurter. Herefter kommes ristet bacon i og oksekød svitses i. Salt, peber, paprika, chilli og den slags kommes i - alt efter hvor stærk man vil have den. Blendede flåede tomater hældes i og en dåse puré. Der køres evt lidt mere rødvin i. Det simrer i en god times tid. Der tilføjes evt en slat fløde og frisk hakket basilikum inden servering. Også lige med frisk pasta (evt hjemmelavet) og revet parmasan.... NAAAAAAAAAM NAM NAM!!!

En mexicansk kunne være:
Samme grund - grønsager og kød minus bacon. En dejlig dåse chillibønner og tomat. Masser af sød chilli... Nam nam

hvordan laver du en ganske "alm"

Anmeld

29. maj 2011

sarahb

Sabina92 skriver:

vil du ikke skrive den trin for trin

først bruner du kødet med løg, hvidløg og revet guleod fx.i 3 spsk olie ca.
Så putter du tomat pureen i og lad det være i 5 min men du rører rundt en gang i mellem. Derefter alle krydderierne i, du tilsætter efter smag og behag. Derefter mælk så den får en cremet men ikke sjasket konsistens. (kan ikk klare når det er mega sovset) Så putter du koriander i til sidst ca en pakke (af den fra fx føtex) så skal det stå og simre i 5 min og så er det færdig. Jeg plejer at røre pastaen i, så det er samlet i en gryde..
Man kan jo bruge alle de krydderier man vil, også god med bassilikum, salt, peber, rosmarin og hvidløg og så lige inden du tager det af komfuret, put stykker af mozzerella i.

Anmeld

29. maj 2011

Zafir

Sabina92 skriver:

hvordan laver du en ganske "alm"

Ca som den italienske

Anmeld

5. juni 2011

Trinekirc

Prøv med revet sqaus vis du trænger til noget andet ..

Anmeld

5. juni 2011

December

Hæld en pakke bacontern i en gryde og tænd for varmen

Hak et stort løg og et par fed hvidløg groft og hæld dem i gryden. Det kan godt være at der her skal tilsættes lidt rapsolie (eller hvad du nu ellers steger i)

Når løg og hvidløg er blevet svitses et par minutter tilsættes kødet og det skal så brunes godt inden jeg tilsætter:

• en spsk paprika eller mere hvis det skal være stærkt
  • en lille dåse tomatpuré
  • 2 dåser hakket tomat
  • 2 oksebouillonterninger
  • 3 spsk balsamico
  • en god håndfuld tørret basilikum
  • 1/2 kg groftrevede gulerødder - kan undlades helt, men jeg kan godt lide, at der kommer noget grønt i ud over tomat. Champignon, perleløg og peberfrugt i tern kan også bruges.

Engang imellem ryger der også et glas rødvin eller 2 i gryden, men det er kun når det ikke skal være børnevenligt.

Kog lige så lang tid du orker, men mindst en halv time. Hvis det er for sjappet kan det jævnes med maizena/alm. mel eller en kvart piskefløde.

Anmeld

5. juni 2011

L.J.L

Revet gulerod og squash, løg/hvidløg, dolmio, diverse krydderier, så er der serveret

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.