Gipsafstøbning af hænder/fødder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.238 visninger
18 svar
0 synes godt om
29. maj 2011

mathildemb

Hej alle

Jeg skal til at lave gipsafstøbninger af min lille datters hænder og fødder. Jeg glæder mig rigtig meget til at komme igang, men er bare lidt i tvivl om hvordan og hvorledes med trylledejen. Har nemlig aldrig prøvet det før. Skal trylledejen tørre INDEN man kommer gipsen i eller kan man komme gipsen i umiddelbart efter trylledejen er lavet???? Nogen der har prøvet det??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2011

AnneBJ

Jeg er ikke sikker, så jeg vil lade nogle der er, svare istedet MEN - jeg følger lige med i tråden, da jeg selv står over for samme projekt inden så længe

Anmeld

29. maj 2011

mathildemb

Jeg har købt sådan et sæt i Panduro som indeholder alle materialer til det og der er også brugsanvisning, den er bare ikke så uddybende...ihvertfald ikke hvis man er helt grøn som mig

Anmeld

29. maj 2011

AnneBJ

mathildemb skriver:

Jeg har købt sådan et sæt i Panduro som indeholder alle materialer til det og der er også brugsanvisning, den er bare ikke så uddybende...ihvertfald ikke hvis man er helt grøn som mig

Hmm.. Men jeg vil tro du skal det tørre, for så har du jo "formen" - hvis det ikke tørrer, så vil gipsen måske kunne "flytte" aftrykket... 

Anmeld

29. maj 2011

mathildemb

AnneBJ skriver:

Hmm.. Men jeg vil tro du skal det tørre, for så har du jo "formen" - hvis det ikke tørrer, så vil gipsen måske kunne "flytte" aftrykket... 

Det er også mit umiddelbare bud. Men jeg har ikke leget med trylledej siden jeg gik i børnehave og har ingen idé om  hvordan sådan noget arter sig...måske er det meget hårdt og holder formen med det samme?? og hvor lang tid mon det er om at tørre??

Anmeld

29. maj 2011

AnneBJ

mathildemb skriver:

Det er også mit umiddelbare bud. Men jeg har ikke leget med trylledej siden jeg gik i børnehave og har ingen idé om  hvordan sådan noget arter sig...måske er det meget hårdt og holder formen med det samme?? og hvor lang tid mon det er om at tørre??

Tja... du kan jo prøve ligeså forsigtigt at teste med en finger...? laver den aftryk vil jeg mene du skall vente..

Anmeld

29. maj 2011

CamillaSoefelt

Den skal ikke tørre nej. Det smarte er at den er lang tid om og tørre og så når gipsen er tør kan man lige pille dejen af. Så lav dejen klar, så gipsen og så bare i gang:0)

Anmeld

29. maj 2011

CamillaSoefelt

Men du skal ha en firkanten form af en art, og så presse dejen ned deri og ud til alle sider. Så lave dit barns aftryk og derefter hælde gipsen i. Og så lade den tørre.

Anmeld

29. maj 2011

AnneBJ

CamillaSoefelt skriver:

Den skal ikke tørre nej. Det smarte er at den er lang tid om og tørre og så når gipsen er tør kan man lige pille dejen af. Så lav dejen klar, så gipsen og så bare i gang:0)

Anmeld

29. maj 2011

mathildemb

CamillaSoefelt skriver:

Super, tak for svaret

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.