Astma symptomer ved løb.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

523 visninger
2 svar
0 synes godt om
29. maj 2011

Kloster

Jeg har i dag løbet motionsløb. 12½ km løb jeg... Det længste jeg nogenside har løbet... Stolt stolt stolt

Jeg havde en fin dispenering af min energi. Ikke en god tid, men jeg gjorde mit absolut bedste.

Da jeg er 300 m fra mål, "hiver" jeg den sidste pose energi frem og kommer godt over målstregen.

Det var sgu hårdt, for jeg har nærmest ikke løbet i en måneds tid pga konfirmationen.

Og da jeg kommer i mål, kan jeg nærmest ikke få luft. Jeg har simpelthen astmalignende symptomer. Det er som om, jeg trækker vejret igennem en si ell et sugerør og det var hæse-lyd på.

Blev ikke bange, da det vel går over igen, men tænkte bare: "Hvor hulen kom det lige fra??" Så hvad hulen gør jeg så fremadrettet? Kan jeg forebygge, glemme det ell skal der gøres noget??

For 1 måned siden ved mit første motionsløb i år, blev jeg meget kort efter mål, ramt af et kraftigt høfeber-"anfald" Det varede i flere dage og jeg måtte sulme på apoteket efter noget mod det. Har jeg heller aldrig haft før....

Har det forbindelse??

Nogle der har erfaringer??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2011

Dustmuz

høfeber kan i slemme tilfælde (som den jeg desværre har) forårsage sammensnævringer af luftvejene, som kan give den der lidt hvæsene lyd når man hiver efter vejret..
dette betyder dog ikke at du skal "tænke" så meget over det, da dette er mere udbredt end man tror, men kan "kureres" med en god potion Anithistamin (høfeber medicin)

Men hvis du kan løbe 12½km, har du vidst bare presset din "kondi" til det yderste, eller er du vant til at løbe så lange løb?

Anmeld

29. maj 2011

Kloster

Dustmuz skriver:

høfeber kan i slemme tilfælde (som den jeg desværre har) forårsage sammensnævringer af luftvejene, som kan give den der lidt hvæsene lyd når man hiver efter vejret..
dette betyder dog ikke at du skal "tænke" så meget over det, da dette er mere udbredt end man tror, men kan "kureres" med en god potion Anithistamin (høfeber medicin)

Men hvis du kan løbe 12½km, har du vidst bare presset din "kondi" til det yderste, eller er du vant til at løbe så lange løb?

Hej. Tak for svar.

Joh jeg er nok rimelig vant til at løbe. Har løbet i 1½ år og løber 5-8-10 og nu 12 km.

Ved godt, jeg har presset mig selv, men det der kom bag på mig var, at jeg ikke kunne trække vejret, som jeg plejer. Det var ikke kun pga pres.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.