kan de godt??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

544 visninger
7 svar
0 synes godt om
29. maj 2011

Magsen

Jeg har lige læst i bogen ''mad til spædbørn & småbørn'' at de gerne må få æg.. Kan jeg godt give hende et helt æg, og må hun også godt spise blommen?? 

- Så, tænkte jeg også om jeg kunne give hende æg sammen med en bolle?? ..da vi ikke har noget brød i huset .. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2011

Lady Marion <3

Maggieh skriver:

Jeg har lige læst i bogen ''mad til spædbørn & småbørn'' at de gerne må få æg.. Kan jeg godt give hende et helt æg, og må hun også godt spise blommen?? 

- Så, tænkte jeg også om jeg kunne give hende æg sammen med en bolle?? ..da vi ikke har noget brød i huset .. 

Syntes jeg læste at hun kun var vant til grød og kun 1 portion om dagen ??  Er hun ikke kun 6 mdr ?

Jeg ville hverken give hende æg eller boller , hun er vel stadig på mos og grød stadiet

Anmeld

29. maj 2011

Magsen

Syntes jeg læste at hun kun var vant til grød og kun 1 portion om dagen ??  Er hun ikke kun 6 mdr ?

Jeg ville hverken give hende æg eller boller , hun er vel stadig på mos og grød stadiet

nix hun bliver 7 måneder om 4 dage

og hun skal have mere at spise  

sp'en sagde at vi faktisk godt kunne gå op til 3 gange grød/mad om dagen .. 

Og så gider hun heller ikke rigtig grød længere, men vil hellere spise det vi spiser ..

Anmeld

29. maj 2011

Lady Marion <3

Maggieh skriver:

nix hun bliver 7 måneder om 4 dage

og hun skal have mere at spise  

sp'en sagde at vi faktisk godt kunne gå op til 3 gane grød/mad om dagen .. 

Og så gider hun heller ikke rigtig grød længere, men vil hellere spise det vi spiser ..

ok , jamen så skal du bare starte stille og roligt op ,, Normalt vil man nok give dem rugbrød da hvidt brød hverken er sund el. nærende men i mangel på bedre er det jo fint nok   Æg troede jeg ikke de måtte få før end de var 1 år , , jamen held og lykke , husk at start op ned meget små hapsere af gangen ( :

Anmeld

29. maj 2011

Magsen

Muffi<3 skriver:

ok , jamen så skal du bare starte stille og roligt op ,, Normalt vil man nok give dem rugbrød da hvidt brød hverken er sund el. nærende men i mangel på bedre er det jo fint nok   Æg troede jeg ikke de måtte få før end de var 1 år , , jamen held og lykke , husk at start op ned meget små hapsere af gangen ( :

Nej, det jo netop det jeg tænker, men ja det er jo kun en halv bolle .. 

jojo, der står i bogen at det må de ved 6-7 måneders alderen  

ja vi er gået igang med brød, og hun er faktisk meega god til det, og tygger helt vildt hehe 

Anmeld

29. maj 2011

Lady Marion <3

Maggieh skriver:

Nej, det jo netop det jeg tænker, men ja det er jo kun en halv bolle .. 

jojo, der står i bogen at det må de ved 6-7 måneders alderen  

ja vi er gået igang med brød, og hun er faktisk meega god til det, og tygger helt vildt hehe 

Årh det da skønt   velbekomme

Anmeld

29. maj 2011

Anneiris

Min datter er 7 mdr, og har spist som følgende de sidste 2,5 mdr:Morgenmad-havregrød frokost-bondebrød med leverpostej aftensmad- kartoffelgrønsagsmos :-) Vi har lige været til SP, hun sagde at hun må få alt nu, undtagen rødbeder, selleri og salt :-)

Anmeld

29. maj 2011

Rebecca Persson

Det kommer meget an på, hvem du spørger 

Jeg anbefaler først æggeblomme fra 9 mdr. og æggehvide fra 10 mdr. (æggehvide er mest allergen). Det koncept kan bruges på alle børn, også de sarte, skrantende, småsyge og allergidisponerede. Nogle børn kan måske godt få æggeblomme lidt tidligere. 

Jeg er ikke enig i, at et barn på 7 mdr. kan spise alt undtagen de nitratholdige grøntsager. Det er i hvert fald en rigtig god idé at gå langsomt frem, tage en fødevare ad gangen og vente lidt med de særligt allergene fødevarer og dem, som er vanskelige at fordøje. Og bare rolig, der er masser af supersunde fødevarer, som du kan tilbyde dit barn allerede nu.

Ved at tage hensyn til babys sarte fordøjelse gør man noget rigtig godt for immunforsvaret, som primært "bor" i tarmsystemet. Man kan også meget bedre fange en evt. allergisk reaktion, hvis man introducerer én fødevare ad gangen, med nogle dages mellemrum. Det anbefaler internationale sundhedsmyndigheder for øvrigt også - lige som de allerfleste lande f.eks. anbefaler at vente med komælk, til baby er mindst 12 måneder.

Du kan evt. læse mere om supersund mad til baby, opdelt måned for måned, med menuplaner, opskrifter, guides, spisekamre osv. i min bog BABY - 100% naturlig uden tilsætning (Politikens Forlag, 2011). 

kh Rebecca, rebeccapersson.com 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.