Mellemkødsmassage...(ikke for de meget sarte)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.833 visninger
7 svar
0 synes godt om
29. maj 2011

Zibi_84

Hej Piger. Min jordemor sagde til mig, sidst jeg var hos hende, at jeg skulle unde mig selv at påbegynde mellemkødsmassage, 6 uger før termin. Hun fortalte at der endnu ikke er nogle "dokumenteret beviser" men DET VIRKER, svarede hun. Det går ud på at man selv, eller ved hjælp af sin partner, skal masserer mellemkødet i godt og vel 5-10 min hver dag, med en masse olie. Jeg kunne simpelthen ikke selv nå, så min mand hjælper mig hver aften Men "trust me" der er intet seksuelt forbundet med det. Det gør faktisk lidt ondt i starten. Men det er vildt nok, at jeg allerede nu kan mærke at han kan masserer med større bevægelser, end i starten. Og sidst sagde han selv, at han tydeligt kunne mærke at det pludselig er mere plads. Jeg laver derefter også bækkenbundsøvelser. Alt dette skulle (under fødslen) afhjælpe for mange bristninger, og evt. klip for neden. Føler at jeg har meget mere kontrol over de muskler som sidder i skeden/underlivet. Har i erfaring med denne form for massage?? Mvh. Zibi

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2011

Nynne88

Niks - men der står også i min graviditetsbog at det skulle være rigtig godt. Det skal vi herhjemme helt sikkert prøve når vi kommer tættere på . De kære mænd har vel hellere ikke noget imod den del af det .

Anmeld

29. maj 2011

muzen

Zibi_84 skriver:

Hej Piger. Min jordemor sagde til mig, sidst jeg var hos hende, at jeg skulle unde mig selv at påbegynde mellemkødsmassage, 6 uger før termin. Hun fortalte at der endnu ikke er nogle "dokumenteret beviser" men DET VIRKER, svarede hun. Det går ud på at man selv, eller ved hjælp af sin partner, skal masserer mellemkødet i godt og vel 5-10 min hver dag, med en masse olie. Jeg kunne simpelthen ikke selv nå, så min mand hjælper mig hver aften Men "trust me" der er intet seksuelt forbundet med det. Det gør faktisk lidt ondt i starten. Men det er vildt nok, at jeg allerede nu kan mærke at han kan masserer med større bevægelser, end i starten. Og sidst sagde han selv, at han tydeligt kunne mærke at det pludselig er mere plads. Jeg laver derefter også bækkenbundsøvelser. Alt dette skulle (under fødslen) afhjælpe for mange bristninger, og evt. klip for neden. Føler at jeg har meget mere kontrol over de muskler som sidder i skeden/underlivet. Har i erfaring med denne form for massage?? Mvh. Zibi

det lyder godt nok spændende. jeg håber du holder os opdateret når du har været i fødsel.
det kunne være lidt vildt hvis man selv kunne forbygge bristninger.

Anmeld

29. maj 2011

Lullaby

Jeg synes simpelthen at det gør niller-naller

Anmeld

29. maj 2011

Zibi_84

Nynne88 skriver:

Niks - men der står også i min graviditetsbog at det skulle være rigtig godt. Det skal vi herhjemme helt sikkert prøve når vi kommer tættere på . De kære mænd har vel hellere ikke noget imod den del af det .

Kan kun opfordre jer til at prøve det. Kan oprigtigt mærke hvordan jeg udviger mig Så det er bare med at komme i gang fra 6 uger før termin

Anmeld

29. maj 2011

Zibi_84

Lullaby skriver:

Jeg synes simpelthen at det gør niller-naller

Synes jeg også i starten, men nu er det ikke så slemt

Anmeld

29. maj 2011

Zibi_84

muzen skriver:

det lyder godt nok spændende. jeg håber du holder os opdateret når du har været i fødsel.
det kunne være lidt vildt hvis man selv kunne forbygge bristninger.

Jeg lover at holde jer opdateret! Hvis det hjælper, så skal rygtet spredes

Anmeld

29. maj 2011

Rosa

Jeg gjorde det samme dagligt med en særlig olie til netop det, men altså - jeg skulle syes lidt alligevel efter fødslen. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.