Dilemma angående i morgen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

978 visninger
10 svar
0 synes godt om
29. maj 2011

Anonym trådstarter

Sagen er den, at jeg simpelthen ikke ved hvad jeg skal gøre i morgen -tage på arbejde eller blive hjemme... Min kæreste har et fuldtidsjob mens jeg er studerende. Jeg er i gang med at skrive speciale og har samtidig et studiejob, som jeg er på gennemsnitligt to gange i ugen. Desværre ligger mit job lidt over en times kørsel væk og da vi ikke har bil er jeg med i en kørselsordning. Min chef spurgt mig om jeg er interesseret i et job når jeg er færdig med specialet, og det er de lige nu ved at undersøge om kan lade sig gøre. Men da jeg ikke har været der så længe (2,5 måned) vil jeg gerne give det bedst mulige indtryk det næste stykke tid. I den her uge har min kæreste været afsted med arbejdet i udlandet, og aftalen var så, at fordi jeg ikke kunne komme afsted på job i denne uge, skal jeg afsted noget ekstra de næste to uger. Da vi snakkede om det for en uges tid siden, aftalte vi tirsdag, onsdag og torsdag og havde jo ikke været opmærksom på at det jo er helligdag torsdag. Nu vil jeg naturligvis gerne afsted mandag i stedet for torsdag (jeg skal til vejledermøde fredag) men da min kæreste har et arrangement han skal til i Kbh vil vi begge skulle afsted kl 6 i morgen tidlig. Hans løsning er, at hans søster kommer og står op med vores datter der lige er fyldt et år, men den løsning bryder jeg mig ikke meget om. Jeg synes ikke hun skal vågne op og vi så begge to er væk. Hun er normalt meget genert når der kommer andre, og det gælder også fasteren som hun dog typisk ser en gang i ugen. Så nu har jeg valget mellem at tage på job og dermed udsætte hende for ovenstående - hvilket jeg ville have det meget dårligt med. Eller jeg kan blive hjemme, aflyse mit vejledermøde og tage afsted fredag i stedet. Jeg ved dog ikke om jeg overhovedet kan få kørelejlighed den dag - det skal jeg så have undersøgt. Derudover kunne jeg virkelig godt bruge det vejledermøde og ved ikke hvornår jeg evt kan få et nyt. Min kæreste har gjort klart at han ikke bliver hjemme fra København da han ikke kan se noget problem i at hans søster bare kommer. Så piger... Hvad skal jeg gøre? Jeg ved det virkelig ikke... Ligenu er jeg nok bare også virkelig skuffet over min kæreste!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2011

Nessie

Din datter kender sin faster rigtig godt, som jeg ser det, så hvis hun ikke har noget imod at stå op sammen med den lille, ja så er det da bare om at benytte sig af det.
Det er jo ikke sådan at hun vågner op med en fuldstændig fremmed, og det kan faktisk være at hun synes det er meget hyggeligt.

Jeg synes ikke du skal have dårlig samvittighed eller føle at du "udsætter" hende for noget, jeg synes egentlig det er en meget god løsning.

Anmeld

29. maj 2011

.....

Nessie skriver:

Din datter kender sin faster rigtig godt, som jeg ser det, så hvis hun ikke har noget imod at stå op sammen med den lille, ja så er det da bare om at benytte sig af det.
Det er jo ikke sådan at hun vågner op med en fuldstændig fremmed, og det kan faktisk være at hun synes det er meget hyggeligt.

Jeg synes ikke du skal have dårlig samvittighed eller føle at du "udsætter" hende for noget, jeg synes egentlig det er en meget god løsning.

Erklære mig enig i det du skriver!

Anmeld

29. maj 2011

morNov2010

Nessie skriver:

Anmeld

29. maj 2011

Vial

Jeg synes, at I skal tage jeres datter op halv seks. Lige hygge 10 min med hende og så introducere hende for faster, som hun jo kender godt. På den måde forstår hun måske bedre, at hun ikke er blevet forladt af mor og far.

Så kan faster måske fortælle i dp eller i vuggestue, at de lige skal være obs på, at hun har været tidligere oppe. Alternativ hvis faster skal have hende hele dagen, kan de tage en tidlig lur.

Anmeld

29. maj 2011

Isabella_mor

ellers kan faster komme og være med til at putte jeres datter, så hun ved hun er der... så vågner hun ikke op og mangler nogen.. det skal nok gå

Anmeld

29. maj 2011

Nemesis

jeg tror bestemt ikke jeres datter vil tro i mangler....nu er det bare faster der er der, som hun øvenikøbet kender godt. Resten vil jo være hendes faste rutiner.

Du kan jo også høre dp/vs ad når du henter igen, om hun har været anderledes.

Så jeg synes du skal få klaret det hele for jeres løsning er da rigtig god.

:-) Sisse

Anmeld

29. maj 2011

Anonym trådstarter

hmm... ja måske er jeg bare lidt for pylret. Er bare så bange for, at hun skal føle, at vi har forladt hende. Synes bare hun er for lille endnu til at vi kan gå, mens hun sover. Min tanke er nok lidt, at så længe hun ikke er gammel nok, til at vi kan forklare hende, at i morgen når du vågner, så er det faster der er her og mor og far er på arbejde, så synes jeg ikke det er helt fair overfor hende.

Men ja... måske er det bare mig der er pylret...

Anmeld

29. maj 2011

Anonym trådstarter

KaMa skriver:

Jeg synes, at I skal tage jeres datter op halv seks. Lige hygge 10 min med hende og så introducere hende for faster, som hun jo kender godt. På den måde forstår hun måske bedre, at hun ikke er blevet forladt af mor og far.

Så kan faster måske fortælle i dp eller i vuggestue, at de lige skal være obs på, at hun har været tidligere oppe. Alternativ hvis faster skal have hende hele dagen, kan de tage en tidlig lur.

hmm... det er måske en meget god løsning. Hun står bare normalt først op kl 7, så det er gost nok meget tidligt for hende. Men måske alligevel den bedste løsning.

Anmeld

29. maj 2011

Vial

Anonym skriver:

hmm... det er måske en meget god løsning. Hun står bare normalt først op kl 7, så det er gost nok meget tidligt for hende. Men måske alligevel den bedste løsning.

Ja, det tænker jeg. Kan sagens forstå, at det ikke er optimalt, at hun vågner med en anden end forældrene. Det havde jeg heller ikke brudt mig om.

Bare hun ikke får smag for at stå op kl. 5.30, så skal det nok gå en enkel gang

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.