nogen der ved..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.266 visninger
10 svar
0 synes godt om
28. maj 2011

hilma

om barnet kan døbes i en anden kirke end den moderen hører til?

talte med præsten i det sogn jeg hører til, om dåb, og jeg ønsker inderligt en lørdags dåb i juli, det kan så ikke lade sig give sig her i min sogn, nu er det sådan at faren til min søn hører til et andet sogn, jeg har indtil vores søn runder 6 mdr. total fuld forældremyndighed, dette er ønsket af faderen og mig.. men nu er vi i tvivl om hvordan og hvorledes mht. dåben og hvilket sogn han skal døbes i. 

den mulighed jeg fik af præsten var, en søndags dåb kl 08.30 MED gudstjeneste, og jeg ønsker bare en "privat" dåb...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2011

mor til 2 skønne piger .

hilma skriver:

om barnet kan døbes i en anden kirke end den moderen hører til?

talte med præsten i det sogn jeg hører til, om dåb, og jeg ønsker inderligt en lørdags dåb i juli, det kan så ikke lade sig give sig her i min sogn, nu er det sådan at faren til min søn hører til et andet sogn, jeg har indtil vores søn runder 6 mdr. total fuld forældremyndighed, dette er ønsket af faderen og mig.. men nu er vi i tvivl om hvordan og hvorledes mht. dåben og hvilket sogn han skal døbes i. 

den mulighed jeg fik af præsten var, en søndags dåb kl 08.30 MED gudstjeneste, og jeg ønsker bare en "privat" dåb...

ja tror jeg godt men det koster vist 2800 kr .

Anmeld

29. maj 2011

Mira0911

Vi fik vores døbt i faderens sogn.. Ikke den sogn vi boede i... Så det burde godt kunne lade sig gøre.. 

Anmeld

29. maj 2011

AnneBJ

Vi skal holde dåb i det sogn hvor jeg er døbt og konfirmeret selvom vi ikke har anden tilknytning. Det koster ingenting

Anmeld

29. maj 2011

hilma

TUSIND tak for jeres svar så vil jeg ringe tilbage til min præst mandag og sige det, hun går alligevel på ferie i hele juli måned men skide godt

Anmeld

29. maj 2011

132319

Så vidt jeg har fået informeret, skal det enten være det sogn barnet bor i, eller det sogn moderen eller faderen er født i.

Jeg ville gerne have døbt min søn i en anden kirke da den vi var tilknyttet, var under renovation. Det kunne jeg ikke få lov til men fortryder slet ikke, de havde indrettet sognegården SÅ hyggeligt.

Hvorfor en privat dåb? Så går der lidt af det, efter min mening  Gudstjenesten har til begge mine børns dåb varet 1½ time og det er lang tid men jeg synes ligesom at det hører med 

Anmeld

29. maj 2011

mor til 2 skønne piger .

AnneBJ skriver:

Vi skal holde dåb i det sogn hvor jeg er døbt og konfirmeret selvom vi ikke har anden tilknytning. Det koster ingenting

snyd  for det gør det i den kirke jeg vil ha min datter døbt .

Anmeld

29. maj 2011

AnneBJ

ønskebebsi skriver:

snyd  for det gør det i den kirke jeg vil ha min datter døbt .

Det var da træls

Anmeld

29. maj 2011

mor til 2 skønne piger .

AnneBJ skriver:

Det var da træls

helt vildt , 2800 er mange penge for lidt vand i håret

Anmeld

29. maj 2011

Topp

det kan man GRATIS - Liva er IKKE døbt hvor nogle hører til - jeg kørte efter den præst jeg VILLE have

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.