lige en update fra mig ;/ frys aflyst og måske PCO

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

474 visninger
7 svar
0 synes godt om
28. maj 2011

baby84

Jeg ville lige sige tak for alle jer der hjalp til med mine dumme positive ÆL-tests for et par uger siden. Det gik efterfølgende ikke så godt så havde lige brug for en pause fra baby-dk

Efter mit forrige fryseforsøg blev aflyst da æggene ikke delte sig havde vi glædet os til denne gang, men blev igen rigtig skuffede. Jeg havde underligt nok ingen ægudvikling og kunne derfor heller ikke få lagt æg op..så endnu en gang AFLYST!!!!. Klinikken mente det var meget normalt indtil jeg testede positivt på ÆL-tests i flere dage på trods af at der ikke var et eneste æg. Dette betyder desværre at de nu mistænker PCO og skal have taget prøver ved næste blødning. Vi er i behandling pga af manden så det er fandme surt hvis jeg nu også fejler noget. Jeg har ikke de typiske tegn så det kommer totalt bag på mig.

Ved i om man kan have forhøjet LH, ingen ÆL, mange små umodne æg i blot en enkelt cyklus uden at det sker igen eller er det tegn på PCO?

Er også lidt nysgerrig efter om PCO mindsker chancerne for graviditet eller om de med hormomer kan kompencere 100% for det???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2011

nielsen80

Hej Søde,

Ville lige give dig et kæmpe . Kan desværre ikke svare på dine spørgsmål, men er vildt forundret over, de først nu mistænker PCO. Jeg troede, at man ved de normale scanninger ville opdage de karakteriske ægstokke, eller at de i dine blodprøver under udredelsen ville se "mærkelige" hormon tal.....Håber lykken snart vender for jer

Anmeld

29. maj 2011

AndreasMor84

At have PCO øger bestemt ikke dine chancer for en naturlig graviditet, desværre Men men men... det er ikke alle der både skal have hormoner osv. for at blive gravide med PCO. Men da din kæreste også "fejler" noget, vil jeres chancer selvfølgelig ikke blive bedre Det kan være du er "heldig" at være insulinresistent og dermed kan få metformin - det var nok hér til at blive gravid sammen med en ÆL sprøjte (min mand fejler dog ikke noget)

Kan du få metformin, kan det være med til at give dig en stabil cyklus og æg der vokser af sig selv uden hormoner - det er dog ikke nok for alle med Metforminen og de må supplerer med hormoner og herefter få foretaget enten IUI eller IVF alt efter mandens situation Generelt vælger mange med PCO at få foretaget IUI no matter what, da det øger chancen for graviditet..

PCO vil jo desværre give falske ÆL tests hos de fleste kvinder med denne sygdom, da der er kludder i hormonerne...

Held og lykke med det hele. Og husk, at selv når sitationen ser allermest sort ud, er der altid lys for enden af tunlen

Hilsen én som selv kæmpede med PCO i 1½ år inden der var gevinst

Anmeld

29. maj 2011

baby84

nielsen80 skriver:

Hej Søde,

Ville lige give dig et kæmpe . Kan desværre ikke svare på dine spørgsmål, men er vildt forundret over, de først nu mistænker PCO. Jeg troede, at man ved de normale scanninger ville opdage de karakteriske ægstokke, eller at de i dine blodprøver under udredelsen ville se "mærkelige" hormon tal.....Håber lykken snart vender for jer

tak søde ja det er vildt underligt. Tilsyneladende har de ikke tænkt det tidligere da jeg har set ud til at få ÆL, men de kan bare ikke forklare den manglende ÆL i denne cyklus kombineret med forhøjet LH med andet end PCO. De sagde at jeg havde lidt mange æg men ikke overdrevet mange. Havde vist 9 i den ene side og 8 i den anden, hvor man normalt vist siger min 10 i hver ved PCO. Måske jeg bare har en meget mild udgave..der gør at jeg er lige på grænsen..ved ikke om det er en mulighed Nu må vi ses hvad prøvene siger

Hvordan går det med dig??

Anmeld

29. maj 2011

baby84

Solstråle2011 skriver:

At have PCO øger bestemt ikke dine chancer for en naturlig graviditet, desværre Men men men... det er ikke alle der både skal have hormoner osv. for at blive gravide med PCO. Men da din kæreste også "fejler" noget, vil jeres chancer selvfølgelig ikke blive bedre Det kan være du er "heldig" at være insulinresistent og dermed kan få metformin - det var nok hér til at blive gravid sammen med en ÆL sprøjte (min mand fejler dog ikke noget)

Kan du få metformin, kan det være med til at give dig en stabil cyklus og æg der vokser af sig selv uden hormoner - det er dog ikke nok for alle med Metforminen og de må supplerer med hormoner og herefter få foretaget enten IUI eller IVF alt efter mandens situation Generelt vælger mange med PCO at få foretaget IUI no matter what, da det øger chancen for graviditet..

PCO vil jo desværre give falske ÆL tests hos de fleste kvinder med denne sygdom, da der er kludder i hormonerne...

Held og lykke med det hele. Og husk, at selv når sitationen ser allermest sort ud, er der altid lys for enden af tunlen

Hilsen én som selv kæmpede med PCO i 1½ år inden der var gevinst

Hej Solstråle

Tusind tak for at du endnu en gang er sød at svare på mine spørgsmål og samtidig giver lidt håb. Det betyder meget Åh håber da virkelig ikke jeg har pco, men ellers må vi tage den derfra. Man bliver på en eller anden måde lidt resistent overfor dårligt nyt når man er i denne verden. Må bare vælge at se lyset for enden at tunlen frem for alle forhindringerne. Jeg satser på at vi også klarer den på 1 1/2 år i behandling..hvilket ville svare til en positiv test i efteråret

Anmeld

29. maj 2011

AndreasMor84

baby84 skriver:

Hej Solstråle

Tusind tak for at du endnu en gang er sød at svare på mine spørgsmål og samtidig giver lidt håb. Det betyder meget Åh håber da virkelig ikke jeg har pco, men ellers må vi tage den derfra. Man bliver på en eller anden måde lidt resistent overfor dårligt nyt når man er i denne verden. Må bare vælge at se lyset for enden at tunlen frem for alle forhindringerne. Jeg satser på at vi også klarer den på 1 1/2 år i behandling..hvilket ville svare til en positiv test i efteråret

Ja det håber jeg også for dig/jer

Anmeld

29. maj 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Jeg er ked af at høre at det ikke lige er gået som ønsket.

PCO kan godt gøre det sværere at blive gravid, men ikke umuligt. Der er mange kvinder med PCO som for børn. 

Min veninde har lige fået konstateret det og der har lægen sagt, at den dag hun vil have børn skal hun direkte i hormonbehandling og så skal det nok lykkes. 

Så der er masser af håb forude. 

Anmeld

29. maj 2011

baby84

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Jeg er ked af at høre at det ikke lige er gået som ønsket.

PCO kan godt gøre det sværere at blive gravid, men ikke umuligt. Der er mange kvinder med PCO som for børn. 

Min veninde har lige fået konstateret det og der har lægen sagt, at den dag hun vil have børn skal hun direkte i hormonbehandling og så skal det nok lykkes. 

Så der er masser af håb forude. 

Hej Alexis

Tak for dit svar..Ja det er altid trist med de skide skuffelser der følger med behandlingen, men håber du har ret at det kan lykkes trods af at jeg måske får PCO-diagnosen. Det skal det bare..Har lige været hjemme hos min veninde sus/Bavianis og se deres bette abekat og sådan en skal jeg da bare have..koste hvad det vil

Hvor lang er du henne nu?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.