Hjælp et arbejds spørgsmål?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

682 visninger
14 svar
0 synes godt om
28. maj 2011

Anonym trådstarter

Hej med jer, 

Jeg står i den situation at min chef rejser i 3 måneder på ferie. Mit job er at passe på ham, lave mad, rengører osv. Men der vil jo intet job være i de 3 måneder? - hvilket vil sige ingen indtægt.. Kan det virkelig passe? - Hvordan kan jeg skaffe nogle penge i den korte periode når jeg ikke er fyrret? Man må da være sikret på en eller anden måde hvis chefen vælger at tage afsted i lad os sige 6 måneder? 

Vh

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2011

Steph_Laurits

Anonym skriver:

Hej med jer, 

Jeg står i den situation at min chef rejser i 3 måneder på ferie. Mit job er at passe på ham, lave mad, rengører osv. Men der vil jo intet job være i de 3 måneder? - hvilket vil sige ingen indtægt.. Kan det virkelig passe? - Hvordan kan jeg skaffe nogle penge i den korte periode når jeg ikke er fyrret? Man må da være sikret på en eller anden måde hvis chefen vælger at tage afsted i lad os sige 6 måneder? 

Vh

Har du ikke fagforening du kan tale med, og ellers er det vel varslet i god tid så du kan søge vikarjobs og arbejde der imens han er væk

Anmeld

28. maj 2011

Anonym trådstarter

StephanieJ skriver:

Har du ikke fagforening du kan tale med, og ellers er det vel varslet i god tid så du kan søge vikarjobs og arbejde der imens han er væk

Har været på barsel indtil for 1 måned siden og har desværre ikke fået noget afvide før jeg startede, så det må blive et nej  

Men jo har fagforening og a-kasse som jeg vil tage kontakt til på mandag. Men ville lige spørge herinde først om nogen vidste noget. 

Anmeld

28. maj 2011

Den lykkelige

Jeg oplevede lidt det samme med et tidligere job.. jeg fik stadig penge selvom han var bort rejst i halvanden måned.. er det under ham du arbejder eller gennem et firma??

Anmeld

28. maj 2011

Anonym trådstarter

Den lykkelige skriver:

Jeg oplevede lidt det samme med et tidligere job.. jeg fik stadig penge selvom han var bort rejst i halvanden måned.. er det under ham du arbejder eller gennem et firma??

Under ham  

Anmeld

28. maj 2011

Anonym trådstarter

Den lykkelige skriver:

søgte du det via kommunen eller hvordan og hvorledes? 

Anmeld

28. maj 2011

Den lykkelige

Anonym skriver:

søgte du det via kommunen eller hvordan og hvorledes? 

Nå ok.. mit var gennem firma jeg blev ansat til at sørge for en privat familie der havde det svært pga moderen lige var død af kræft.. Han havde to små børn.. men de valgte at tage væk i halvanden måned og få det på afstand.. og der aftalte jeg med firmaet at jeg bare fik penge alligevel.. men kan godt høre det ikke er det samme.. men kan du ikke bare spørge ham så?? ellers måske fagforeningen..

Anmeld

28. maj 2011

Steph_Laurits

Anonym skriver:

Har været på barsel indtil for 1 måned siden og har desværre ikke fået noget afvide før jeg startede, så det må blive et nej  

Men jo har fagforening og a-kasse som jeg vil tage kontakt til på mandag. Men ville lige spørge herinde først om nogen vidste noget. 

Nååh okay, ja så ved jeg ikke.

Men hvornår rejser han???

Anmeld

28. maj 2011

Anonym trådstarter

Den lykkelige skriver:

Nå ok.. mit var gennem firma jeg blev ansat til at sørge for en privat familie der havde det svært pga moderen lige var død af kræft.. Han havde to små børn.. men de valgte at tage væk i halvanden måned og få det på afstand.. og der aftalte jeg med firmaet at jeg bare fik penge alligevel.. men kan godt høre det ikke er det samme.. men kan du ikke bare spørge ham så?? ellers måske fagforeningen..

arh okay.. På den måde ja.. Hmmm.. Kan måske prøve at snakke med dem som administere men tror desværre ikke der er meget at hente hjem.. De holder godt på pengene..  Bare under barslen troede de ikke de skulle betale mig noget overhovedet.. 

Men vil prøve tak for hjælpen 

Anmeld

28. maj 2011

Anonym trådstarter

StephanieJ skriver:

Nååh okay, ja så ved jeg ikke.

Men hvornår rejser han???

Midt juni.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.