Hvad hører til....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.074 visninger
13 svar
0 synes godt om
28. maj 2011

Janni.

barnedåb? Inspireret af en anden tråd.. Fortæl mig piger hvornår jeres barnedåb for de små poder sluttede. Fortæl også gerne lidt om menuen. Vi skal holde barnedåb d. 26 Juni, men er ikke helt klar over hvor stor menu, vi skal sammensætte. 

Håber i vil tage jer tid og svare 

På forhånd tak 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2011

Dinna88

Jeg har ikke holdt barnedåb, men håber det er ok at jeg svarer alligevel
I kan jo gøre præcis som det passer jer. Det er sååå mange muligheder.

I kan invitere den tætteste familie eller hele baduljen.

I kan holde en form får åbent hus med pindemadder osv. F.eks. fra efter kirken til kl 17.

I kan jo også finde et spisested og lade dem stå for alt. Tre-retters-menuer, buffet, kage og kaffe/te osv.

I kan jo også holde det hjemme i stuen/haven/et telt i haven.

I kan vælge at lave maden selv, hvadenten det er simple pindemadder, buffet, kage og kaffe, eller planlagte tallerkener.

Uha, mulighederne er jo uendelige, der er jo ingen facitliste

(Jeg har selv været igang med at tænke, da jeg holder studenterfest lige om hjørnet. Jeg har planlagt "åbent hus" hvor folk dog har fået invitationer. De må komme fra kl. 10 til hvornår de synes. Jeg har kaffe/te, (måske sodavand) og vand/saftevand klar, samt mini clubsanwiches) 

Anmeld

28. maj 2011

bullerbassen

Da vi holdte Silas barnedåb valgte vi at være hjemme.

Vi lavede buffet med lune retter - tærter , frikadeller, nystegte fiskefile , varme leverpostej og mere som jeg ikke hukser

Min mor havde bagt kager/lagkager ( hun er FANTASTISK ) mange forskelligt slags til kaffen.

Anmeld

28. maj 2011

BinaMor

vi skal bare have helstegt pattegris i haven

Anmeld

28. maj 2011

Siber

Janni. skriver:

barnedåb? Inspireret af en anden tråd.. Fortæl mig piger hvornår jeres barnedåb for de små poder sluttede. Fortæl også gerne lidt om menuen. Vi skal holde barnedåb d. 26 Juni, men er ikke helt klar over hvor stor menu, vi skal sammensætte. 

På forhånd tak 

Det er jo forskelligt hvad man gør det til!

Men vores 1. barnedåb valgte vi at holde for den nærmeste familie, efter kirken gik vi hjem til mine forældre og der serverede vi buffet som vi selv lavede, der var kød, salater (jeg kan ikke huske lige pæcis hvad der var) og hjemmelavet is. Senere var der kaffe, kage, øl og vand. Det sluttede om eftermiddagen!

Den 2. barnedåb valgte vi at servere brunch som vi selv lavede, og om senere var der kage, kaffe, øl og vand. Den sluttede også i løbet af eftermiddagen, og var for nærmeste familie og et par venner.

Den 3. barnedåb vlagte vi at holde på resturant hvor der var brunch og bagefter gik vi hjem til mine forældre hvor der var kager, kaffe, øl og vand. Dette var også for den nærmeste familie og 4 venne par.

Knus Siber

Anmeld

28. maj 2011

Den lykkelige

Vores datter skal døbes i juli..

Vi holder det hjemme i haven med grill og buffet og kage bagefter..

Vi har inviteret 45 personer og det er blevet ca 7000 kr..

Anmeld

28. maj 2011

musse1

Janni. skriver:

På forhånd tak 

her var det efter kirken så der fra kl 11 og så sluttede den ved18:30-19 tiden. men hos os slutter fester altid lidt sent

jeg lavede selv maden, med hjælp fra min mor.

vi var 40 personer

lavede flødekartofler, bagekartofler, broccolisalat,råkost, og alm salat, skinke, alm frikadeller, gulerods og mexikanske frikadeller.roastbeef. råd og hvidvin, sodanvand cocacolamærket, øl tuborg/carlsberg og så alm vand.

bagefter havde vi slik og 3 eller 4 forskellige roulader og chokoladekage med billede og dåbsdato til kaffe/te

det var det de fik til vores dåb den sidste gang vi holdte

Anmeld

28. maj 2011

Janni.

1000 tak for jeres svar, rart med lidt inspiration (staves?). Vi har allerede bestilt lokale på et cafeteria/restaurant, så vi skal "bare" blive enige om menuen, men det er skam også svært nok  

Jeg er mest til de gode gamle danske retter, hvor imod kæresten gerne vil have lidt mere specielt mad - men mon ikke vi bliver enige inden vi skal give besked om menuen 

Anmeld

28. maj 2011

serinasmor

Vi holdt serinas barnedåb i et lejet lokale, som vi pyntede op aftenen før.

Alle gæster var inviteret med i kirke .. nogle valgte dog at være i festlokalet og tage imod maden...

vi havde bestilt menu fra Kokken&Jomfruen med 3 slags kød og 4 slags tilbehør ... vi havde købt 12 flasker blandet vin i bilka (på tilbud) og 1 ramme øl, 3 rammer alm sodavand og 12 sukkerfri i tyskland (havde fået nogen der bor tættere på grænsen til at købe det for os) , havde bagt 2 chokoladekager og lavede kaffe og the ...

folk tog hjem ved 17 tiden ... og var søde til at hjælpe med at rydde op og gøre rent

vi var lige omkring 30 personer

Anmeld

28. maj 2011

Mira0911

Vi holdte en reception for familie som sluttede kl. 16. 

Vi serverede Kartoffelsalat med frikadeller... Dertil var der agurke og gulerodsstave... 

Kransekage 

Sodavand, øl og kaffe... 

Ikke lige det populæreste ved folk.. De synes bestemt vi skulle have serveret rød og hvidvin... og folk brokkede sig,.... 

Altså man skal servere og gøre det man har lyst til og det pungen kan være med til... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.