Bare kald mig bitch...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. maj 2011

Lillefe

SussieThyssen skriver:

Du spørger og jeg svarer:

1) Hvis nu du var gået fra ham, ville du så også have det sådan med hende??

2) Du skal først og fremmest tænke på din søn, og han har krav på at have både sin far og mor, og selvom de lever hver deres liv, så har han krav på at forældrene lever i ballance med hinanden, også når der er nye partnere i deres liv.
Måske NETOP, når der er nye partnere i deres liv.
Så kan DU være en af de heldige forældre der kan opleve, at deres barn en dag til deres konfirmation holder en tale hvor barnet fortæller alle hvor glad og heldig det er, fordi det har flere mødre og fædre der holder sammen og kan lide hinanden.
Men...det er helt op til dig.

Kærligst
Sussie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2011

tinasmor

Ved godt det er hårdt og ved godt, at det sikkert ikke er det du vil høre. Men jeg ville nok (selv om jeg ved det er svært) tænke, at det nu engang er sådan landet ligger og det jo er sådan det bliver fremover (altså at han har en kæreste, hvis ikke hende, så måske en anden) Så jeg ville nok prøve at acceptere hende og ikke lade mit barn finde ud af hvordan jeg har det. Som forældre vil man jo mange gange blive nød til at "gemme" egne følelser for børnenes skyld.

Jeg er ked af det ikke er det svar du leder efter. Men eftersom du selv har postet dit indlæg så håber jeg det er ok at jeg svarer, og mit svar vil være, at du skal prøve at bide det i dig og lade far og barn være sammen - også sammen med ny kæreste.

Anmeld

28. maj 2011

Lenats31

Jeg tror du skyder dig selv rigtig godt og grundigt i skoen ved at ikke ville have noget med hende at gøre nogensinde, hvis deres forhold holder.

Jeg er helt med på at hun nok bør være i baggrunden for en stund ihvert fald. Men hvis de to mennekser her holder ved hinanden, så tror jeg sådan en holdning til hende vil få en vis bomerang effekt. Den kan jeres fælles barn så osse blive ramt af i større eller mindre grad.

Du vil for tid og evighed være hans MOR

Lena

Anmeld

28. maj 2011

Lillefe

tinasmor skriver:

Ved godt det er hårdt og ved godt, at det sikkert ikke er det du vil høre. Men jeg ville nok (selv om jeg ved det er svært) tænke, at det nu engang er sådan landet ligger og det jo er sådan det bliver fremover (altså at han har en kæreste, hvis ikke hende, så måske en anden) Så jeg ville nok prøve at acceptere hende og ikke lade mit barn finde ud af hvordan jeg har det. Som forældre vil man jo mange gange blive nød til at "gemme" egne følelser for børnenes skyld.

Jeg er ked af det ikke er det svar du leder efter. Men eftersom du selv har postet dit indlæg så håber jeg det er ok at jeg svarer, og mit svar vil være, at du skal prøve at bide det i dig og lade far og barn være sammen - også sammen med ny kæreste.

Anmeld

28. maj 2011

Dinna88

Anonym skriver:

Jo self. Sådan skal det være, når jeg har været der et par gange... det vil han gerne have i starten, så den lille kan slappe af, når jeg er i nærhenden indtil far og vores barn er trygge ved hinanden. Ikke meget de har set hinanden indtil videre jo....

Men tænker også fremtid og sådan... når jeg skal hente min søn. Håber ikke han forventer vi skal sidde og drikke kaffe og snakke om dit og dat.. magter jeg ikke hvis hun er der.... vil bare vide så lidt som muligt, da det gør det lettere at ignorere... giver det mening? Jo mindre jeg ved om hende, jo lettere er det for mig ikke at tænke på det... sammenligne etc...

Ah, det kan jeg godt se. Så må han jo respektere, at du som mor (og ekskæreste) ikke ønsker hende der, fordi det er svært for dig! Hvis ikke det er ok med ham, så kan han, alene, måske komme hen til dig og så være der indtil barnet er trygt ved ham?

Jeg forstår godt hvor du kommer fra. Helt sikkert. Jeg synes du skal gøre det klart for ham hvilke tanker du gør dig om det, så han er indforstået med det - hvis ikke du fortæller ham det, så kan han jo ikke vide det

Anmeld

28. maj 2011

Vingummien

Anonym skriver:

Ja, jeg håber at han kan se, at det INTET har at gøre m. deres samvær.. men det vil lette situationen (især der hvor jeg skal være der i starten, det har han bedt om), at hun så ikke er der oveni... vil jeg ikke kunne klare

Det syntes jeg du skal sige til ham. Det gjorde jeg dengang, det var så ikke fordi jeg ikke kunne se på hende, men fordi at jeg syntes at det vil være for meget for den bette, at der skulle sidde så mange og ville have kontakt til ham.

Så snak stille og roligt med ham og spørg om det e roki at de gange du er der, at hun evt laver noget andet, hun kan jo også sidde i et andet rum hvor du ikke ser hende. Ved godt det er at "bestemme" over deres hjem osv. MEn barnet kan jo også mærke hvis der er uro i dig, og at du måske føler hun sidder og kigger på dig osv

Anmeld

28. maj 2011

Anonym trådstarter

Dinna88 skriver:

Ah, det kan jeg godt se. Så må han jo respektere, at du som mor (og ekskæreste) ikke ønsker hende der, fordi det er svært for dig! Hvis ikke det er ok med ham, så kan han, alene, måske komme hen til dig og så være der indtil barnet er trygt ved ham?

Jeg forstår godt hvor du kommer fra. Helt sikkert. Jeg synes du skal gøre det klart for ham hvilke tanker du gør dig om det, så han er indforstået med det - hvis ikke du fortæller ham det, så kan han jo ikke vide det

ja, jeg prøver også at gå ud når han er her.... en tur ned i byen, cykle en tur etc., så jeg ikke skal se på ham. Er jeg ikke så god til... det er blandede følelser... jeg synes jo heller ikke han er den mest fantastiske person sådan som han har behandlet mig, men han er mit barns far, så jeg prøver at repsketere ham når han er her.... så ja, de får tid sammen, og det er rart for mig med lidt time off, og rart for ham også.

Anmeld

28. maj 2011

Anonym trådstarter

Vingummien skriver:

Det syntes jeg du skal sige til ham. Det gjorde jeg dengang, det var så ikke fordi jeg ikke kunne se på hende, men fordi at jeg syntes at det vil være for meget for den bette, at der skulle sidde så mange og ville have kontakt til ham.

Så snak stille og roligt med ham og spørg om det e roki at de gange du er der, at hun evt laver noget andet, hun kan jo også sidde i et andet rum hvor du ikke ser hende. Ved godt det er at "bestemme" over deres hjem osv. MEn barnet kan jo også mærke hvis der er uro i dig, og at du måske føler hun sidder og kigger på dig osv

Ja, jeg tænker VIRKELIG MEGET på mit barn, og ønsker dette skal ske på bedst mulig måde.... ikke fedt, hvis han kan mærke at jeg er ked og nervøs... det vil jeg nok være lidt, men da kun endnu mere hvis hun er der også!

Anmeld

28. maj 2011

Vingummien

Anonym skriver:

Ja, jeg tænker VIRKELIG MEGET på mit barn, og ønsker dette skal ske på bedst mulig måde.... ikke fedt, hvis han kan mærke at jeg er ked og nervøs... det vil jeg nok være lidt, men da kun endnu mere hvis hun er der også!

Ja helt sikkert, og du siger jo ikke at han ikke må se sin far, og det kan de jo også se.

Og når i snakker om det, så skal du selvfølgelig gøre dte klart at du kommer selvom hun er der, men at det vil være lidt svære for dig.

Anmeld

28. maj 2011

LC

Tror du skal ringe og snakke med ham og fortæl ærligt hvad du føler. Sig at du rigtig gerne vil at din søn ser sin far, men at du ikke orker at se hende, fordi det vil gøre dig ked. og du er bange for at de påvirker din søn.

Så er det jo ikke for at nægte ham samvær, men et spørgsmål om at du ikke vil høre noget til hans nye kæreste. og tror det er vigtigt at skelne.

Men foreslå din eks. forskellige løsninger, både at hun bare ikke er der, eller at hun er i et andet rum, og ikke kommer brasende imens du er der med din søn, evt at hun er hos nogle venner/familie/hende selv lige i nærheden og at du går en tur i en ½ time, så hun kan komme forbi og se din søn hvis din eks har et stort behov for at vise han frem... Bare så du ikke holder fast i at der kun er en løsning og det er at hun holder sig helt væk, men har flere muligheder, for hvordan det kan løses.

og senere når det bare er hente/bringe, kan du bede din eks om at det altid er han der henter eller tager imod i døren, når du aflevere (alene vel at mærke)

Og så sig at du håber på at få det bedre med hende med tiden, hvilket sikkert bliver nemmere når du selv får en ny kæreste og føler du er kommet vidre. Så i altid kan ændre på aftalen om at du ikke vil se hende, når der er gået noget tid... om det så er ½ år eller 5 år, det må være på til dig...

Håber i finder ud af det. Lyder til at i har rigtig godt styr på at snakke om tingene, hvilket jo altid er en god start 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.