Natmad

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. maj 2011

Dinna88

AnneBJ skriver:

Jamen det er jo rigtigt... 

Og vi havde tænkt os at "præsentere" dagens program når vi siger velkommen og tak for gaver - altså orientere om, at der er skrubafmad... men jeg ved det ikke helt endnu, det er bare dejligt at få noget input!

Jeg synes det er en kanon idé Det er dejligt for dem der kommer langvejsfra, det er hyggeligt og så ved dem der ikke finder det så traditionelt, at der er skrub af mad, hvis du liiige nævner det for dem. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2011

.....

Jeg har aldrig været til en barnedåb, hvor der er natmad inkluderet i...det har altid været dejlig varmt mad at spise, og så derefter dessert med is, kage,slik til børnene osv.. Og så er gæsterne taget hjem omkring 17 tiden..så nej, i min verden hører natmad ikke til

Anmeld

29. maj 2011

muzen

ikke nat mad men skrub af mad, jeg har aldtid gjordt til at jeg tænker på gæsterne og os selv slipper for at skal hjem at lave aftensmad senere på aften.

så jeg syntes det er bedst når der er noget sen mad. til min søn barnedåb havde vi lavet en masse mad tærter som så var skrup af mad og folk syntes det var vildt godt, også så de slap for at skulle hjem og lave aftensmad

Anmeld

29. maj 2011

Stumpen

Carina:-) skriver:

Vi har aldrig gjort det.

Folk har spist,og så fået kaffe med kage -Og så er de daffet hjem bagefter.

Same here...

Anmeld

29. maj 2011

JustAnotherName

Vi har haft dåben ved 10-11 tiden.

Så har vi inviteret til middag (buffet) og kaffe + kage.
Og festen er sluttet ved 16:30-17:00-tiden.

Jeg syntes det ville være lidt ekstremt (og ikke en fest for en lille baby), hvis festlighederne skulle fortsætte til så sent
Det er jo en lang dag, når man starter fra morgenen af...

Anmeld

29. maj 2011

lollandpigen

Ja men til Jonas' barnedåb var det sådan at de rvar lavet ekstra mad så dem af gæsterne der havde lyst kunne få lidt inden de tog hjem men de fleste kunne faktisk ikke rigtigt spise noget... 

Anmeld

29. maj 2011

Kløver

AnneBJ skriver:

Egentlig burde denne måske ligge under navngivning, og så alligevel...

De barnedåber jeg har været til har der været natmad/skrub-af-mad, sådan omkring kl. 17-18 stykker. Derfor har jeg bare taget det som en selvfølge at der også skal være det til min søns dåb. Men nu er der flere der ytrer stor forundring over dette, så jeg vil høre Jeres mening Jeg er godt klar over vi selv bestemmer i sidste ende, men da jeg forestiller mig vi skal have hjemmebagt pizza, vil jeg gerne høre den almene opfattelse af konceptet, så jeg ikk eender med at stå med hjemmebagt pizza til 50 personer, og så daffer alle efter kaffen...

Der er folk der har en times kørsel hjem, og også folk med små børn, så jeg synes jo bare det er fint at slutte af med noget regulær mad, så man ikke skal tænke på det når man kommer hjem - er det helt skørt af mig eller hvad? 

Jeg tænker ikke på det som natmad, hvis det er kl 17-18 stykker, vi brugte kaffe/the og kage som en form for afslutning efter dagens manu, og så gik folk stille roligt derefter ved en 17.30-18 tiden

Anmeld

29. maj 2011

Majbriteriksen

Jeg har svaret ja, og bagefter kommer jeg til at tænke på at det fik vi ikke til nr. 2 søns dåb. Han blev døbt allerede kl. 9, derefter havde vi bestilt brunch ude, og fik kaffe og kage hjemme kl. 15. Gæsterne kørte hjem ved 1630 tiden.

Ved nr. 1´s dåb fik vi skrub af mad, men han blev også først døbt kl. 11.

Anmeld

29. maj 2011

AnneBJ

Dåben starter i kirken kl. havl elleve. 

Vi skal spise når det er slut, rugbrød som tidligere nævnt, og så tænker jeg der er kaffe/kage ved 14-15 tiden.

Natmaden skulle ikke have noget med nat at gøre, men markere at nu er dagen slut, sådan omkring 18-18.30 tiden...

Tror jeg holder fast i natmaden, kan mærke det er det, jeg har mest lyst til!

Tak for alle Jeres input! 

Anmeld

29. maj 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

AnneBJ skriver:

Vi skal have lunt frokostbord når vi kommer fra kirke - altså rugbrød med fiskefilet, frikadeller, lun leverpostej, spege- og rullepølse, æg og rejer osv.

"Senere" skal vi have kaffe og kage (muffins) og frugt + chokolade

Synes det lyder som rigeligt  Hvis i fik kaffe og kage først, kunne jeg godt forstå at i ville have noget regulært mad med hen over. Men når du har så fin en menu, synes jeg ikke det virker som om at i kommer til at mangle noget. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.