Kan solcreme blive for gamle??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.402 visninger
8 svar
0 synes godt om
28. maj 2011

Kloster

Hej.

Kort og godt... Kan solcreme blive for gamle?

Hvor længe kan de holde? Kan vi bruge dem fra sidste år? Det er Matas' egne (gule).

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2011

Corn

holdbar 12 mdr efter åbning... Det står sikkert også derpå

Anmeld

28. maj 2011

Billemyre

Ja, de kan godt blive for gamle.

Præcis hvor længe, de kan holde, ved jeg ikke, men hvis man som hovedregel køber en ny til hver nye sommersæson, så skulle man være dækket ind 

Så ud med dem fra sidste år og ind med nogle nye... 

Anmeld

28. maj 2011

.....

Kloster skriver:

Hej.

Hvor længe kan de holde? Kan vi bruge dem fra sidste år? Det er Matas' egne (gule).

Ja de kan sagtens blive for gamle. Jeg købte en solspray fra matas striberne sidste år, og kan nu smide den ud i år, da den stinker, så den vil jeg ikke spraye på i år , men solcreme fra sidste år, burde kunne holde til i år også ..

Anmeld

28. maj 2011

twinboys

Ja det kan de... 1år men året efter kan de satsen bruges solfaktoren er bare faldet

Majbritt

Anmeld

28. maj 2011

Bshizzle

Jeg mener der er sådan et mærke med en bøtte-ligende hvor der står et tal i.. f.eks 12.
... dvs den kan holde sig åbent i 12 mdr fra åbningsdatoen.

Jeg må dog ærlig indrømme at jeg har op til flere creme over de 12 mdr som står på anvisningen jeg bruger..
Men solcreme skifter jeg ud hvert år.

Anmeld

28. maj 2011

Dictes mor

Det kan de, og derfor var vi flade af grin sidst vi var hjemme ved mine svigerforældre og ville låne lidt solcreme, og hun hev en frem, som hun købte i 1979 til min mand, da han var baby, altså!!! hun kunne heller ikke forstå, at hun blev forbrændt hver sommer, for hun havde jo solcreme på, he he

Anmeld

28. maj 2011

N&J

Kloster skriver:

Hej.

En eller anden styrelse (mener det var sundhedsstyrelsen) sagde at de sagtens kunne holde sig til året efter, de taber højst 1-2 i uv beskyttelse, så så længe den er høj i forvejen, så havde det ingen betydning, så man behøver ikke gå ud og købe en ny hvert år, vi bruger den fra sidste år, og den har virket fint

Anmeld

28. maj 2011

HA87

Det kan sagtens blive for gammelt. Men hvis det er fra sidste år burde det ikke være.. Du kan næsten fornemme det på cremens konsistens..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.