VNB skriver:
Viktor fylder snart 6 mdr, han er en stor dreng på 8,8 kg og 72 cm, og vi har nu rigtig godt gang i ske-maden herhjemme.
Jeg ammer ham ikke mere, og giver nu istedet MME (Nan2)
Af skemad har han, i 2 mdr nu, fået: Risgrød til middag og kartoffelmos til aften.
Vi vil rigtig gerne igang med at give skemad om morgenen også, da han viser tydelige tegn på at morgenflasken ikke er nok mere.
her kommer mit spørgsmål så:
Hvad giver man til morgenmad??? Jeg tænker selv at det jo nok skal være risgrød eller øllebrød, men hvad søren giver man så til middag? kartoffelmosen eller? og hvis han så får kartoffelmosen til middag, hvad skal han så have til aften??? det hele bliver jo byttet rundt så.... 
hehe ja forvirringen er stor kan i nok høre 

Håber nogle kan forklare mig en god "mad-rytme"

Jeg gjorde det at jeg puttede forskellige ting i grøden og mosen for at variere det lige men også for introducere nikoline for forskellige ting af det hun senere måtte få.
Så morgen og middag fik hun risgrød, hirsegrød eller majs grød og så ind imellem kom jeg blendet melon, æbler, pære, bær, druer, eller banan i. Og til aften fik hun kartoffelmos med broccoli, gulerødder, ærter, blomkål eller majs i. Det var hun rigtig glad for og jeg har ikke haft problemer med at der ikke var noget hun ikke ville spise senere hen for hun havde jo smagt det lidt i forvejen.
Det eneste der er vigtigt når du begynder at give han flere måltider det er at læse når han ikke vil mere. I starten vil han måske kun ha 2 skefulde men der går ikke langtid før han kan spise en hle portion
Men når nu han fylder 6 måneder så prøv også med øllebrød og havregrød til morgenmad
og der må gerne være meget små klumper i hvis han begynder at vise tegn på at ville tygge
Og evt lidt findelt kød til aften.
Og den plan du har beskrevet ser i mine øjne fin ud, sådan var min plan også da nikoline var 6 måneder.
Men jeg vil sige at der sker meget mad mæssigt mellem 6 og ca 8 måneder. Da nikoline var 6 måneder fik hun kun grød, og langsomt blev grøden mere og mere grov og da hun var 8 måneder spiste hun alt bare det var i små stykker eller ting hun selv kan bide af.
håber det hjalp dig lidt