Nogle kloge hoveder omkring KH? :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

319 visninger
2 svar
0 synes godt om
28. maj 2011

Anonym trådstarter

Håber der er nogle herinde som kan give mig svar på mine spørgsmål omkring det at være gravid og på kontanthjælp.

Jeg er halvvejs i min graviditet men har været sygemeldt og modtaget kontanthjælp, nu udløber min lægeerklæring inden længe og jeg kan forestille mig at blive raskmeldt igen.

- Hvad kommer der til at ske efterfølgende?

Kontakter min sagsbehandler mig for en ny samtale omkring min sygemelding/at blive raskmeldt?

Sender kommunen mig ud i aktivering 37 timer om ugen?

- Hvordan kommer min barsel til at se ud på kontanthjælp?

Er det korrekt at jeg har ret til at gå på barsel én måned inden termin?

Og at barslen gælder for 46 uger i alt?

På forhånd tak for hjælpen...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2011

smlmea

Når din sygemelding udløber,vil du på et tidspunkt blive indkaldt til samtale,hvsd der så sker der fra,kommer an på mange ting,hvorfor du var syg,hvor langt henne du er osv.,men ja i princippet kan de meget vel sætte dig i aktivering 37 timer om ugen,det kommer an på hvilken kommune man høre under.

Du har 46 ugers barsel,hvor af de 4 uger ligger før termin.

På KH får du 13.445 kr før skat.

Anmeld

28. maj 2011

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Anonym skriver:

Håber der er nogle herinde som kan give mig svar på mine spørgsmål omkring det at være gravid og på kontanthjælp.

Jeg er halvvejs i min graviditet men har været sygemeldt og modtaget kontanthjælp, nu udløber min lægeerklæring inden længe og jeg kan forestille mig at blive raskmeldt igen.

- Hvad kommer der til at ske efterfølgende?

Kontakter min sagsbehandler mig for en ny samtale omkring min sygemelding/at blive raskmeldt?

Sender kommunen mig ud i aktivering 37 timer om ugen?

- Hvordan kommer min barsel til at se ud på kontanthjælp?

Er det korrekt at jeg har ret til at gå på barsel én måned inden termin?

Og at barslen gælder for 46 uger i alt?

På forhånd tak for hjælpen...

Barselspenge og kontanthjælp hænger ikke sammen...

Så vidt jeg har forstået så er det en fast sats som lige pt. er 3830 kr. pr. uge...

KH varierer fra hvilken kommune du er i, hvor gammel du er, og om du får tillæg af nogen slags... inkl. boligsikring...

det er noget med i alt 1 år man har ret til hvor det så starter de 4 uger før termin... men det er stadig noget jeg er lidt i tvivl om selv...

Din sagsbehandler skal nok sørge for at indkalde dig til møde så snart din lægeerklæring udløber... hvis du gerne vil sørge for ikke bare at blive tvunget ud i noget af kommunen er det altid godt at forberede sig og vise hvad man selv har tænkt på.. måske endda allerede have kontaktet virksomheder med henblik på ansættelse i løntilskud eller praktik i 4 uger... Plejer at få sagsbehandlerne til at falde lidt ned med tvangen ved at man selv viser initiativ over at komme igang igen..

Men jo de kan tvinge en til at arbejde 37 timer for hvad der svarer til den dagpengesats du har krav på eller hvis du fortsat er på kontanthjælp så er det for din kontanthjælp du knokler i 37 timer...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.