Det der husblas der..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

599 visninger
9 svar
0 synes godt om
27. maj 2011

Zeus

Der står at det skal opvarmes efter jeg har haft det i koldt vand i 10 min, men hvordan gør jeg det? Har kun brugt det én gang før, og der gik det galt

Er det bare i et vandbad eller hvordan?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. maj 2011

AndreasMor84

Zeus skriver:

Der står at det skal opvarmes efter jeg har haft det i koldt vand i 10 min, men hvordan gør jeg det? Har kun brugt det én gang før, og der gik det galt

Er det bare i et vandbad eller hvordan?

Hvis du bruger det i en mousse med fx. bær, plejer jeg bare at dumpe det ned til bærerne, som lige har fået et opkog.. ellers er det bare at smelte det i micro eller i en skål over vandbad..

Anmeld

27. maj 2011

TwinsQ

Jeps over vandbad

Sidste gang jeg lavede Limemousse, smeltede jeg husblas i min lime saft over vandbad.

Anmeld

27. maj 2011

Zeus

Jeg skal lave jordbær-mascapone mousse, men der står ikke noget om, at jeg skal varme jordbærene.. Men skal jeg bare tage lidt af saften derfra så, og varme det med i?

Anmeld

27. maj 2011

Zeus

Tror vist jeg fandt ud af det, men det finder jeg nok ud af imorgen

Anmeld

27. maj 2011

Miss T

Zeus skriver:

Jeg skal lave jordbær-mascapone mousse, men der står ikke noget om, at jeg skal varme jordbærene.. Men skal jeg bare tage lidt af saften derfra så, og varme det med i?

ja, du skal bare sørge for at det er rørt helt ud i saften eller kommer der klumper i ..

Anmeld

27. maj 2011

AndreasMor84

Nej det er ikke alle opskrifter der anbefaler at man varmer bærerne op, men med al den snak om div. bakterier i frosne hindbær osv., koger jeg ALLE mine bær et par min, når jeg skal lave mousse med jordbær, blåbær osv.

Anmeld

27. maj 2011

Zeus

Solstråle2011 skriver:

Nej det er ikke alle opskrifter der anbefaler at man varmer bærerne op, men med al den snak om div. bakterier i frosne hindbær osv., koger jeg ALLE mine bær et par min, når jeg skal lave mousse med jordbær, blåbær osv.

Jeg har brugt friske jordbær

Anmeld

27. maj 2011

AndreasMor84

Zeus skriver:

Jeg har brugt friske jordbær

Ahh okay - ingen ko på isen så Så er det bare i micro eller vandbad med det

Anmeld

27. maj 2011

iris-mor

Inde på DRs hjemmeside har hende Mette Blomsterberg "fra det søde liv" de afsnit der er vist i tv, og der viser og fortæller hun om husblas, meget smart. Jeg mener det var i en hindbær opskrift.

God fornøjelse, når du først kan er det ingen sag.

ida

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.