Hej med Jer. Jeg ved godt det er langt men det er for at få det hele med og jeg håber at der er nogen der vil/kan hjælpe
Jeg starter lige fra begyndelsen sidste fredag -altså en uge tilbage...
Vi har en pige på 16 måneder som sidste torsdag ret brat fik høj feber (lige knap 40 grader) Hun var meget bleg, en lille smule pirrelig og vil hverken spise eller drikke og vi tænkte hmm...det er nok tænder. Hun har 4 kindtænder som vi kan se er på vej OG hun har haft lidt blød afføring -IKKE diarre men blød. Men fredag er feberen lige så høj og det er den også lørdag og igen også søndag. Søndag eftermiddag (kl 16) tænker vi at hun får en panodil får hun har det virkelig skidt. Da klokken er 19 kommer hun ind og sove da hun er træt. Kl ca. 20 skriger hun ligesom af smerte! Vi kan slet ikke nå ind til hende uanset hvor meget vi prøver at trøste og hun vrider og krummer sig og vågner til sidst og er nærmest utrøstelig og der går en 10 min. før at hun er faldet rigtig til ro igen. Vi tager hendes temperatur igen og nu er den på 36.1. Vi kan se at hun nu har fået noget rødt udslet på kroppen -både ryg og mave og vi vælger nu at tage til lægevagten. De lukker kl 21.30 ( vi bor i sverige ) og har nærmest ikke tid til os men vi får taget infektionsprøver og der er intet at se.
Vi bliver sendt hjem med beskeden om at tage til egen læge mandag. Som sagt så gjort. Mandag kommer vi til lægen og han vender og drejer og kigger på hende og hendes feber er ikke eksisterende siden søndag aften og ligger stabilt på 36 nu. Hans bedste bud er 3 dages feber og siger at udslettet gerne skulle forsvinde inden for det næste døgns tid, hvis ikke skal vi komme igen.
Det forsvinder om tirsdagen og vi tænker pyha -det var bare 3 dages feber....
MEN. Natten til onsdag vågner hun pludseligt og skriger, skriger, skriger og vrider sig helt tosset. Vi tænker hmm, kan hun være sulten? Nej siger manden. Hvordan med hendes ble, har hun skidt? Og ja det havde en lille bitte smule og da vi åbner hendes ble er synet der møder os en højrød numse og en lille smule virkelig vandet diarre i bleen. Det er første gang at vi oplever rød numse og det er da bare møg hårdt at se på og høre det lille pus skrige af smerte. Vi får bleen af hende og hun sover med numsen bar resten af natten og på mirakuløs vis hverken tisser eller skider hun i sengen. Men da vi står op onsdag morgen står det ud af hende med ret så vandigt diarre og det svider selvfølgelig og hun er ulykkelig og vil næsten ingenting spise. Hun har her stadig ingen feber og havde det heller ikke igår (torsdag) men her idag har hun nu fået feber igen (38,7) og er helt stille og svag. Blanke øjne og er rigtig træt.
Jeg har det rigtig skidt med at jeg ikke kan identificerer hvad søren der er galt med hende og jeg er sgu lidt bekymret! Og tænker at jeg er nødt til at spørge om der er andre der har prøvet et sådan forløb? og i så fald kunne/ville lægen gøre noget eller gik det bare i sig selv?
Jeg håber virkelig der er nogen der har haft tålmodighed til at læse det hele og har et godt råd eller 2?
Kram
Sasja
Anmeld