HJÆLP! -er der nogen der kan genkende dette forløb?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.292 visninger
7 svar
0 synes godt om
27. maj 2011

Sasja77

Hej med Jer. Jeg ved godt det er langt men det er for at få det hele med og jeg håber at der er nogen der vil/kan hjælpe

Jeg starter lige fra begyndelsen sidste fredag -altså en uge tilbage...

Vi har en pige på 16 måneder som sidste torsdag ret brat fik høj feber (lige knap 40 grader) Hun var meget bleg, en lille smule pirrelig og vil hverken spise eller drikke og vi tænkte hmm...det er nok tænder. Hun har 4 kindtænder som vi kan se er på vej OG hun har haft lidt blød afføring -IKKE diarre men blød. Men fredag er feberen lige så høj og det er den også lørdag og igen også søndag. Søndag eftermiddag (kl 16)  tænker vi at hun får en panodil får hun har det virkelig skidt. Da klokken er 19 kommer hun ind og sove da hun er træt. Kl ca. 20 skriger hun ligesom af smerte! Vi kan slet ikke nå ind til hende uanset hvor meget vi prøver at trøste og hun vrider og krummer sig og vågner til sidst og er nærmest utrøstelig og der går en 10 min. før at hun er faldet rigtig til ro igen. Vi tager hendes temperatur igen og nu er den på 36.1. Vi kan se at hun nu har fået noget rødt udslet på kroppen -både ryg og mave og vi vælger nu at tage til lægevagten. De lukker kl 21.30 ( vi bor i sverige ) og har nærmest ikke tid til os men vi får taget infektionsprøver og der er intet at se.

Vi bliver sendt hjem med beskeden om at tage til egen læge mandag. Som sagt så gjort. Mandag kommer vi til lægen og han vender og drejer og kigger på hende og hendes feber er ikke eksisterende siden søndag aften og ligger stabilt på 36 nu. Hans bedste bud er 3 dages feber og siger at udslettet gerne skulle forsvinde inden for det næste døgns tid, hvis ikke skal vi komme igen.

Det forsvinder om tirsdagen og vi tænker pyha -det var bare 3 dages feber....

MEN. Natten til onsdag vågner hun pludseligt og skriger, skriger, skriger og vrider sig helt tosset. Vi tænker hmm, kan hun være sulten? Nej siger manden. Hvordan med hendes ble, har hun skidt? Og ja det havde en lille bitte smule og da vi åbner hendes ble er synet der møder os en højrød numse og en lille smule virkelig vandet diarre i bleen. Det er første gang at vi oplever rød numse og det er da bare møg hårdt at se på og høre det lille pus skrige af smerte. Vi får bleen af hende og hun sover med numsen bar resten af natten og på mirakuløs vis hverken tisser eller skider hun i sengen. Men da vi står op onsdag morgen står det ud af hende med ret så vandigt diarre og det svider selvfølgelig og hun er ulykkelig og vil næsten ingenting spise. Hun har her stadig ingen feber og havde det heller ikke igår (torsdag) men her idag har hun nu fået feber igen (38,7) og er helt stille og svag. Blanke øjne og er rigtig træt. 

Jeg har det rigtig skidt med at jeg ikke kan identificerer hvad søren der er galt med hende og jeg er sgu lidt bekymret! Og tænker at jeg er nødt til at spørge om der er andre der har prøvet et sådan forløb? og i så fald kunne/ville lægen gøre noget eller gik det bare i sig selv?

Jeg håber virkelig der er nogen der har haft tålmodighed til at læse det hele og har et godt råd eller 2?

Kram

Sasja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. maj 2011

Isabella_mor

jeg ved ikke hvad det kan være. det kan jo godt være tænderne.. men jeg er ikke læge ... jeg kunne bare ikke lige gå uden at give et par krydsede fingre med på vejen  håber hun får det bedre snart.. 

Anmeld

27. maj 2011

Sasja77

isabellamor skriver:

jeg ved ikke hvad det kan være. det kan jo godt være tænderne.. men jeg er ikke læge ... jeg kunne bare ikke lige gå uden at give et par krydsede fingre med på vejen  håber hun får det bedre snart.. 

Tak, det var sødt af dig!

Anmeld

27. maj 2011

<3

Mit bedste bud er : først tre dages feber og så fordi hendes immunforsvar er nede fik hun (sikkert fra lægebesøget) en maveinfektion/virus Men ring til lægen hvis du er usikker omkring hendes sygeforløb.

God bedring!

Anmeld

27. maj 2011

Enayia

Har lige læst det hele. Jeg kan desværre heller ikke nogle råd. Men ville bare sende jer en krammer med håb om god bedring! Det er bare så hårdt, svært og man er tudefærdig når ens barn er dårligt/græder og man ikke kan finde ud af hvad det lige er.

Håber virkelig snart  i kan få at vide hvad der plager hende.

Ritig god bedring og hold ud!

Anmeld

27. maj 2011

Nessie

Det lyder voldsomt at hun skriger af smerte, så jeg ville nok få fat i lægen igen.

Da Daniel fik kindtænder fik han også tynd, tynd mave og ildrød numse, og feber, så det kan jo ikke udelukkes at det "bare" er tænder der er på vej hos jer,

Håber snart hun får det bedre

Anmeld

27. maj 2011

Hasselnødden

Første indskydelse er tarm-bakterien der huserer omkring os for tiden.. og at søge læge igen. Hellere en gang for meget, end en for lidt. Er hun i dp? Og spiser hun agurk? Det kan være det er langt ude, men obs bliver vi alligevel nødt til at være selvom det kan forekomme åndssvagt.

Jeg ved fra vores Elias (16 mrd) at han har oplevet et par gange at få den vandede afføring og ildrød numse, hvor han bare ikke ville skiftes fordi det svier noget så grusomt at blive vasket men det gør det jo så sandelig også ikke at blive skiftet og efterfølgende har han det ganske fint indtil næste omgang afføring satte ind. Jeg husker ikke at han har krummet sig sammen i smerte til gengæld. Men har også haft ingen feber men stadigvæk de to andre symptomer. Vi søgte ikke læge, men smurte zing-salve på hver gang og luft til 'møllen'.

Og nej, forstår godt hvor svært det er at se sin lille lide uden at der er noget man kan stille op og lægerne ikke kan finde svar umiddelbart.

De varmeste knus om bedring til jeres lille her fra os tre

Anmeld

27. maj 2011

L.J.L

Jeg tænker den der bakterie der er i omløb for tiden! De sagde i nyhederne at der kunne kommer feber og evt. udslæt. Jeg ville tage hende til lægen.

Ellers tænder. Min dreng havde høj feber og meget tynd afføring i flere døgn da han fik sine kindtænder!

God bedring med hende, det er aldrig sjovt når de er syge

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.