Hjælp mig :´( er det fair???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.589 visninger
20 svar
0 synes godt om
27. maj 2011

mizzblondie

dette er en lang historie piger... håber i vil tag jer tid og hjælpe mig

i november flytted jeg sammen med en af mine allerbedste veninder i en 3 vær. lejlighed som vi er rigtig glade for men har haft vores op- og nedture her. da hendes kæreste var lii gået fra hendes var hun meget nede og støttede hende i et halvt år med gråd hver dag og var ved at bli skør men prøved at holde ud for troed at hvis jeg fik brug for det ville hun gøre det sammen. 

hun røg før i tiden men ikk da vi lii flytted sammen men efter noget tid startede hun igen. og hun vidste jeg ikk ku tåle det men alligevel røg hun indenfor på trods af utallige bemærkninger fra mig om hun ikk godt ville gå ud på vores altan dette skændtes vi meget om. og følte mig svigtet og liiigyldig for hende så så ingen anden udvej end at tage fat i vores fælles veninder om hjælp med at snakke hende til fornuft men der skete intet. jeg blev mere og mere indebrandt med det og en dag sagde det klik for mig mens hendes eks kæreste var der (som hun nu er sammen med igen) fordi han os sad og røg indenfor men ku ikk brok mig over ham da han jo intet vidste om vores problem med hendes røg. men kort sagt fik sagt hva jeg følte. og han blev overrasket over jeg ikk ku tåle det og hun bare var så liiglad med mig og så fik hun bare tur. jeg fik et chok for han blev virkerlig gal på hende. 

men så blev det bedre men ikk helt perfekt for nu sidder hun bare i vinduet men røgen kommer stadig ind. er det fair af hende??

anden ting.

nu hun jo sammen med kæresten igen og jeg er gravid. men hun sagde hun ville flytte midt i juli/august, så det regned jeg med jo så for et par dage siden kommer hun og siger hun flytter før tid. men nævnte ikk hvornår... så dagen efter (efter en del tænken over det hun sagde) spurgte jeg hvornår det ca var. hun svarede inden d. 1 i denne måned. inden jeg når at sige noget tilføjer hun at hun nok sku betale her til den første. 

men nu var det jo ikk det vores aftale lød på så er det fair af mig at spørge om husleje i næste måned??

Da jeg ikk stiger i boligstøtte eller kontanthjælp før jeg har født (termin 22.okt) så kommer til at sidde hårdt i den det vil sige alle mine penge vil gå til udgifter og det er uden mad. så bad pænt om hende hjælp bare i den måned hvor hun jo skulle ha været boende her. for så har jeg en måned mindre at tænke på ang økonomisk. 

Men er dette fair???

(har spurgt hende om dette og hun nægted at gøre det da hun fandme ikk gad og betale 2 steder, det var ikk hendes skyld jo. og hun har allerede flyttet adresse og er nu igang med at flytte hendes ting. men men men hendes kærestes kat er blevet opdaget og hun har selv 2 katte her som hun jo skulle ha med sig men som nu SKAL være her indtil de finder ny lejlighed (gud ved hvor længe) og helt uden og spørger om det var oka med mig?? ) er det fair????

det var så det håber i vil svarer på mine spørgsmål ved den er lang historien men det vil gør så meget for mig at hører jeres tanker.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. maj 2011

mizzblondie

upper den lii

Anmeld

27. maj 2011

Madam Blå

Nej, jeg synes ikke noget af det er fair! Men spørgsmålet er, hvad du kan gøre ved det. Var det min veninde, så var jeg blevet rasende, hvis hun ikke ville overholde aftalen om ikke at ryge inde.

Angående lejligheden, har i en lejekontrakt? For i så fald så har man jo normalt tre måneders opsigelse, og så er hun forpligtet til at betale husleje, medmindre anden aftale er gældende.

Med kattene havde jeg sagt væk med dem Men jeg kan ikke lide katte.. Hun kan ikke regne med, at du vil passe dem. I hvert fald ikke uden at spørge..

Hun lyder altså som en underlig veninde.. Ikke en jeg ville beholde tæt på mig.

Håber du får det til at hænge sammen 

Anmeld

27. maj 2011

PernilleogDennis

puha, sikke noget.. 

For det første synes jeg ikke hun kan være bekendt at se igennem fingre med at du ikke kan tåle røgen. Og du skriver i har en altan så jeg ville synes det er meget egoistisk af din "veninde" at blive ved med at ryge indenfor på trods af dine utallige påbud.. Med hensyn til hendes katte, kan hun da ikke bestemme at du skal have dem indtil de finder ny lejlighed? Kommer hun så selv og skifter bakken da det er rimelig skadeligt for gravide at tømme sådan en?? ved ikke hvad i har aftalt med hensyn til flytning, men jeg synes det er luset af hende at sige at du kan regne med hende og så hun flytter 2 måneder før tid?? Jeg kan godt forstå hun ikke vil betale to steder, men det er lidt træls for dig.. Hvis du spørger mig er det en meget egoistisk veninde du har dig der.. :-) Håber du finder en løsning på det hele..

Anmeld

27. maj 2011

Stjernholm87

Det er ikke en jeg ville kalde en veninde..
Smid hende ud og katten med...

Du har været en alt for god veninde til hende. Syntes absolut ikke hun fortjener dig. Kan se du er næsten lige så langt som jeg (har termin d 10/10) og ved man har mange tanker i forvejen omkring den bette, så se at 'komme af med hende' så du kan få lidt ro på hverdagen.
Selvfølgelig ser det lidt træls ud med økonomien, men desværre kan du ikke tvinge hende med mindre hun også står på lejekontrakten, til at betale de tre måneders husleje, man jo har, HVIS man siger den op. Men står hun på lejekontrakten er det jo en god aftale for hende at nøjes med de to måneder (hun jo havde lovet i forvejen) i stedet for 3..

Ved ikke om man kan gå forbi kommunen hvis du ikke har andre muligheder som ekstra job eller en opsparing??

Et STORT knus til dig  Det er så træls at behandle andre godt når man så bliver skidt på - specielt af en "veninde"...
Kathrine

Anmeld

27. maj 2011

SussieThyssen

Nej..det er ikke fair..og du kunne jo ikke vide at hun ville begynde at ryge igen, men man ryger altså ikke pludseligt igen og så bor sammen med en ikke-ryger uden at få nogle retningslinjer på plads.
Så jeg synes det er utroligt egoistisk af hende.

Så er der det med at flytte.
Hvis du havde været smart, så skulel I jo have lavet en sambo's kontrakt hvor I havde aftalt hvordan og hvorledes man evt. flytter fra hianden, men hvis ingen har fortalt dig om det, så er det jo svært at vide, at det er det klogeste.
Anyway, når I ingen aftaler har lavet på forhånd skriftligt, så kan hun i realiteten flytte fra den ene dag til den anden.

Nu er det så jeg lige gerne vil vide...står lejligheden kun i dit navn eller også i hendes..og hvor længe gør den det, hvis den står i jer begges navn?
Svar lige på dette, for så kan vi tage den videre derfra.

Kærligst
Sussie

Anmeld

27. maj 2011

mizzblondie

Kristinav skriver:

Nej, jeg synes ikke noget af det er fair! Men spørgsmålet er, hvad du kan gøre ved det. Var det min veninde, så var jeg blevet rasende, hvis hun ikke ville overholde aftalen om ikke at ryge inde.

Angående lejligheden, har i en lejekontrakt? For i så fald så har man jo normalt tre måneders opsigelse, og så er hun forpligtet til at betale husleje, medmindre anden aftale er gældende.

Med kattene havde jeg sagt væk med dem Men jeg kan ikke lide katte.. Hun kan ikke regne med, at du vil passe dem. I hvert fald ikke uden at spørge..

Hun lyder altså som en underlig veninde.. Ikke en jeg ville beholde tæt på mig.

Håber du får det til at hænge sammen 

lejligheden er kun min og ska bruge den da jeg jo er gravid så ka ikk bare sii den op.

Anmeld

27. maj 2011

mizzblondie

PernilleogDennis skriver:

puha, sikke noget.. 

For det første synes jeg ikke hun kan være bekendt at se igennem fingre med at du ikke kan tåle røgen. Og du skriver i har en altan så jeg ville synes det er meget egoistisk af din "veninde" at blive ved med at ryge indenfor på trods af dine utallige påbud.. Med hensyn til hendes katte, kan hun da ikke bestemme at du skal have dem indtil de finder ny lejlighed? Kommer hun så selv og skifter bakken da det er rimelig skadeligt for gravide at tømme sådan en?? ved ikke hvad i har aftalt med hensyn til flytning, men jeg synes det er luset af hende at sige at du kan regne med hende og så hun flytter 2 måneder før tid?? Jeg kan godt forstå hun ikke vil betale to steder, men det er lidt træls for dig.. Hvis du spørger mig er det en meget egoistisk veninde du har dig der.. :-) Håber du finder en løsning på det hele..

problemet er intet er aftalt ved ikk hva hun vil eller gør mere... 

Anmeld

27. maj 2011

mizzblondie

Stjernholm87 skriver:

Det er ikke en jeg ville kalde en veninde..
Smid hende ud og katten med...

Du har været en alt for god veninde til hende. Syntes absolut ikke hun fortjener dig. Kan se du er næsten lige så langt som jeg (har termin d 10/10) og ved man har mange tanker i forvejen omkring den bette, så se at 'komme af med hende' så du kan få lidt ro på hverdagen.
Selvfølgelig ser det lidt træls ud med økonomien, men desværre kan du ikke tvinge hende med mindre hun også står på lejekontrakten, til at betale de tre måneders husleje, man jo har, HVIS man siger den op. Men står hun på lejekontrakten er det jo en god aftale for hende at nøjes med de to måneder (hun jo havde lovet i forvejen) i stedet for 3..

Ved ikke om man kan gå forbi kommunen hvis du ikke har andre muligheder som ekstra job eller en opsparing??

Et STORT knus til dig  Det er så træls at behandle andre godt når man så bliver skidt på - specielt af en "veninde"...
Kathrine

lejligheden er kun i mit navn desværre så er magtesløs i dette. men er skuffet over hende mere ka jeg ikk sii

Anmeld

27. maj 2011

mizzblondie

SussieThyssen skriver:

Nej..det er ikke fair..og du kunne jo ikke vide at hun ville begynde at ryge igen, men man ryger altså ikke pludseligt igen og så bor sammen med en ikke-ryger uden at få nogle retningslinjer på plads.
Så jeg synes det er utroligt egoistisk af hende.

Så er der det med at flytte.
Hvis du havde været smart, så skulel I jo have lavet en sambo's kontrakt hvor I havde aftalt hvordan og hvorledes man evt. flytter fra hianden, men hvis ingen har fortalt dig om det, så er det jo svært at vide, at det er det klogeste.
Anyway, når I ingen aftaler har lavet på forhånd skriftligt, så kan hun i realiteten flytte fra den ene dag til den anden.

Nu er det så jeg lige gerne vil vide...står lejligheden kun i dit navn eller også i hendes..og hvor længe gør den det, hvis den står i jer begges navn?
Svar lige på dette, for så kan vi tage den videre derfra.

Kærligst
Sussie

det er kun min. men vidste intet om samboes kontrakt. og stolede på hende da vi satte os ned inden vi flytted sammen og lavede en masse regler osv inden. men hun har nærmest brudt samlige af dem

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.