er der nogle der har forstand på kaniner???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.198 visninger
15 svar
0 synes godt om
27. maj 2011

Novbaby

Åh jeg fatter slet ingen ting nu!!!

vi har en han kanin og en hun kanin, der går sammen..

for præcis 5 uger siden fik hun et kuld unger og dagen FØR hun fødte lukkede vi han kaninen ind i et andet bur.

Da jeg så kommer ned og kigger til dem idag (hannen er stadig IKKE sammen sted som hunnen) Ligger der sku et kuld unger MERE?????

Jeg fatter virkelig ingenting nu! hun har ikke haft mulighed for at nå at blive parret efter hun fødte, så jeg forstår virkelig ikke hvordan hun har kunne blive gravid igen? det giver jo ikke mening.

for en kanin er gravid i ca 30 dage, så hvis det skulle ha været en af baby kaninerne der har parret hende skulle den ha gjort det da den var en uge gammel, og det er da total urealistisk???

åhhh håber nogle kan hjælpe mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. maj 2011

Carl-Emil's mor

Novbaby skriver:

for præcis 5 uger siden fik hun et kuld unger og dagen FØR hun fødte lukkede vi han kaninen ind i et andet bur.

Da jeg så kommer ned og kigger til dem idag (hannen er stadig IKKE sammen sted som hunnen) Ligger der sku et kuld unger MERE?????

Jeg fatter virkelig ingenting nu! hun har ikke haft mulighed for at nå at blive parret efter hun fødte, så jeg forstår virkelig ikke hvordan hun har kunne blive gravid igen? det giver jo ikke mening.

for en kanin er gravid i ca 30 dage, så hvis det skulle ha været en af baby kaninerne der har parret hende skulle den ha gjort det da den var en uge gammel, og det er da total urealistisk???

Det lyder som et interessant dilemma.. har jeg aldrig nogen sinde oplevet må jeg sige  tror jeg ville ringe til http://www.kaniner.dk/ og spørge dem.. også ville jeg sørge for at min "tæve" fik ekstrem god luksus kost så hun havde rigeligt med mælk

Anmeld

27. maj 2011

baby012

lyder for mig som om at hannen på den ene eller anden måde har været i kontakt med hunnen, for ungerne er ikke kønsmodne endnu, så det er den eneste mulige forklaring.. 

kan der være en anden der ved et "uheld" har sat dem sammen.? for da hun ikke kan være gravid med en af ungerne, og hun ikke kan masse producere sig selv.. ja så er der kune en mulighed.. 

har prøvet det samme, mine gik bare meget tæt op og ned af hinanden, og på den ene eller enden måde blev hun drægtig selvom at der var hegn imellem dem .. Hvor langt står burene fra hinanden ? 

Anmeld

27. maj 2011

SussieThyssen

Novbaby skriver:

Hehe..undskyld jeg griner...jeg tænker på en linje i en dansk revyvise:
En kanin + en kanin blir hurtigt til et dusin

Et eller andet må der være sket..for en kaninunge skal trods alt lige have et par uger mere på bagen før den kan gøre Mama gravid.
Men...kaniner kan faktisk godt "gemme" befrugtede æg.

Det er der en del dyr der kan.
De kan ganske enkelt lægge nogle af æggene til side, kan man sige, og gemme dem til senere.
Det er noget de gør for en sikkerhedsskyld, især hvis de er blevet parret lige hvor det har sat ind med kulde og dårligt vejr her om foråret.
Man kan sige at det er en opsparingskonto, hvis nu det første kuld skulle gå til.
Så..det lader til, at det er det din kaninmor har gjort.

Kærligst
Sussie

Anmeld

27. maj 2011

o1Mutte

Jeg har engang haft EN fisk.. En dag var der så 6-7 små baby fisk ??  Den har vi undret os over maange gange..

Anmeld

27. maj 2011

DianaM

Kaniner er udstyret med 2 livmødre.....

Dvs. hannen kan faktisk godt have parret hende en uges tid før han blev fjernet, selvom hun var gravid og derfor kommer der så et ekstra kuld 30 dage senere igen.

Anmeld

27. maj 2011

heaven

helligånden?

Anmeld

27. maj 2011

Novbaby

gravid20 skriver:

lyder for mig som om at hannen på den ene eller anden måde har været i kontakt med hunnen, for ungerne er ikke kønsmodne endnu, så det er den eneste mulige forklaring.. 

kan der være en anden der ved et "uheld" har sat dem sammen.? for da hun ikke kan være gravid med en af ungerne, og hun ikke kan masse producere sig selv.. ja så er der kune en mulighed.. 

har prøvet det samme, mine gik bare meget tæt op og ned af hinanden, og på den ene eller enden måde blev hun drægtig selvom at der var hegn imellem dem .. Hvor langt står burene fra hinanden ? 

ej hvor vildt!! det vanvittigt det de kaniner kan! jamen altså burene står ca. 10 meter fra hinanden, så det skulle være mærkeligt hvis han skulle ha kunne kommet ind til hende

Anmeld

27. maj 2011

Novbaby

SussieThyssen skriver:

Hehe..undskyld jeg griner...jeg tænker på en linje i en dansk revyvise:
En kanin + en kanin blir hurtigt til et dusin

Et eller andet må der være sket..for en kaninunge skal trods alt lige have et par uger mere på bagen før den kan gøre Mama gravid.
Men...kaniner kan faktisk godt "gemme" befrugtede æg.

Det er der en del dyr der kan.
De kan ganske enkelt lægge nogle af æggene til side, kan man sige, og gemme dem til senere.
Det er noget de gør for en sikkerhedsskyld, især hvis de er blevet parret lige hvor det har sat ind med kulde og dårligt vejr her om foråret.
Man kan sige at det er en opsparingskonto, hvis nu det første kuld skulle gå til.
Så..det lader til, at det er det din kaninmor har gjort.

Kærligst
Sussie

Haha den er faktisk meget god og det passer hihi

Hvor vildt at kaniner også kan det??? jeg troede kun det var krypdyr der kunne sådan noget

Anmeld

27. maj 2011

Novbaby

o1Mutte skriver:

Jeg har engang haft EN fisk.. En dag var der så 6-7 små baby fisk ??  Den har vi undret os over maange gange..

kan den have været gravid da i købte den? ellers er det sku mærkeligt! hehe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.