Hvornår er det pligt at oplyse om graviditet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.758 visninger
6 svar
0 synes godt om
27. maj 2011

BetonSlotsPrinsesserne

Hejsa..

Jeg har tænkt på noget..
Hvornår har man pligt til at oplyse man er gravid? Fx ved en ansættelses samtale?

Min veninde og jeg snakkede om det forleden, og min veninde siger at man indtil man er ½ år henne må holde det skjult (hvis man ka for maven)
-Synes det virker som virkelig lang tid, men er det rigtigt??

Er ikke gravid, kom bare til at tænke på det, nu hvor jeg snart kommer i det spor hvor der skal søges job..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. maj 2011

Holbæktrunten

LouiseVous skriver:

Hejsa..

Jeg har tænkt på noget..
Hvornår har man pligt til at oplyse man er gravid? Fx ved en ansættelses samtale?

Min veninde og jeg snakkede om det forleden, og min veninde siger at man indtil man er ½ år henne må holde det skjult (hvis man ka for maven)

Er ikke gravid, kom bare til at tænke på det, nu hvor jeg snart kommer i det spor hvor der skal søges job..

Du er først forpligtet til at fortælle arb giver om din graviditet 3 mdr før termin...

Anmeld

27. maj 2011

BetonSlotsPrinsesserne

Holbæktrunten skriver:

Du er først forpligtet til at fortælle arb giver om din graviditet 3 mdr før termin...

takker, så passer det med ½ år.. Synes sørme det er lang tid man må holde det skjult, men dejligt når man ska ha job..

Anmeld

28. maj 2011

N&J

LouiseVous skriver:

Hejsa..

Jeg har tænkt på noget..

Sikker på det ikke er fordi der er noget i maven

Anmeld

28. maj 2011

2babygirls

LouiseVous skriver:

Hejsa..

Jeg har tænkt på noget..

Som en anden skriver er det 3 mdr før termin du skal melde det ud, meeeen ville nok fortælle det til en jobsamtale, da det nok er lidt unfair ellers.

Anmeld

28. maj 2011

tinasmor

ja 3 måneder før. Men jeg tænker, at hvis man f.eks er 2 måneder gravid til samtalen og ikke siger noget, og de så selv mistænker noget indenfor de næste 3 måneder (men uden at du/veninden) har sagt noget, så kan de vel reelt fyre dig med en eller anden undskyldning (da man jo ofte har 3 måneder hvor man har prøvetid) og eftersom man så ikke har sagt noget om graviditet er man ikke beskyttet. Så jeg ville spille med åbne kort da jeg tænker, at det ville være en rigtig dårlig start et sted man måske ønsker at være i mange år.

(overstående scenarie er kun hvad jeg forestiller mig, ved ikke om det 100 procent er sådan)

Anmeld

28. maj 2011

sbs78

ja som de andre skriver 3 mdr før termin. Men kommer man til en samtale, må man ikke sige noget som kan forhindre en selv i at få jobbet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.