Figenpålæg/frugtstænger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.254 visninger
5 svar
0 synes godt om
27. maj 2011

Meilby

Hejsa piger!

Phillip spiser nu rugbrødsmadder med leverpostej, og hjemmelavet tunsalat så det basker, men synes jeg mangler lidt ideer til hvad jeg kan servere sammen med.. Indimellem får han lidt agurk eller honningmelon. Så kom jeg til at tænke på om de små guldklumper må få figenpålæg eller de figenfrugtstænger man kan få? Han smagte en, en dag og var helt vild med det, men blev i tvivl om det nu også er ok? Der skulle jo kun være naturligt sukker i, og ved at vi da serverer figenpålæg til rugbrød i den institution jeg er

Ellers modtages andre ideer gerne

Håber nogen kan hjælpe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. maj 2011

Alexander&Lærke

NU er min søn godt nok næsten 4 år, men han har altid elskede leverpostej med rødebede(helst hjemmelavede) på sin rugbrød og så kødpølse, torskerogn, ost eller pikant ost. Jeg kommer som regl ikke så meget pynt på da det bliver lidt svært at styre når man skal selv, men så får han augurk, cherrytomater, gulerødder, rød snak peber ved siden af.

Jeg har aldrig kørt så meget i figenpålæg, ved ikke hvorfor måske fordi man høre at der er sukker i selvom det er naturligt sukker, så syntes jeg at jeg har hørt at det er lige så meget som tilsat sukker. Ja jeg ved det faktisk ikke... Men han har ofte fået en lille rosinpak som kan selv kan sidde med det er så godt for de små fingre at få sådan nogle ud af pakken der skal arbejdes lidt for det og det træner deres motorik.

Anmeld

27. maj 2011

Malthes mor

Meilby skriver:

Hejsa piger!

Phillip spiser nu rugbrødsmadder med leverpostej, og hjemmelavet tunsalat så det basker, men synes jeg mangler lidt ideer til hvad jeg kan servere sammen med.. Indimellem får han lidt agurk eller honningmelon. Så kom jeg til at tænke på om de små guldklumper må få figenpålæg eller de figenfrugtstænger man kan få? Han smagte en, en dag og var helt vild med det, men blev i tvivl om det nu også er ok? Der skulle jo kun være naturligt sukker i, og ved at vi da serverer figenpålæg til rugbrød i den institution jeg er

Ellers modtages andre ideer gerne

Håber nogen kan hjælpe

Jeg synes, personligt, at det er fortidligt, at give han figenpålæg eller figenstænger. Bevares de kan godt lide dem, men i min verden er det slik eller dessert.

I Figenpålæg er der pr.100 gr er der 55 gr sukker -om det er naturligt eller ej, det synes jeg er sagen uvedkommende. Det er rigtig meget.

Anmeld

27. maj 2011

Lone Jakobsen

jeg ville ikke give ham for meget fignpålæg, men en enkelt mad af og til skader ham ikke. her bruger jeg meget kogte, kolde gullerødder som tilbehør til rugbrød. det er stor favoritten, selv hos de mindre børn.

Anmeld

28. maj 2011

Rebecca Persson

Forslag til pålæg:
Avocado
Kartoffel
Avocado og banan (moset)
Hummus (kikærtemos)
Mos af grønne ærter
Postej i skiver
Frikadeller i halve
Klapsammen med fladmast falaffel
Nøddesmør (uden tilsat sukker)
Mandelsmør (Uden tilsat sukker)
Tahin (=sesamsmør)
Æggemad
Torskerogn, evt. moset med frikadelle. 

Find mange flere forslag i min bog "BABY - 100% naturlig uden tilsætning".  

Tørret frugt indeholder rigtig meget koncentreret frugtsukker.
Tunfisk indeholder meget kviksølv, jeg fraråder det. Se evt. fiskehitlisten her på min blog.  

kh Rebecca, rebeccapersson.com

Anmeld

28. maj 2011

MRN

Du kan nemt selv lave smørbar figenpålæg. Så er du i hvertfald sikker på at der ikke er noget tilsat sukker i.

Køb nogle (økologiske) figner, abrikoser og evt. (lidt) rosiner. Læg det i blød i kogende vand et par minutter og skær toppen af fignerne. Blend det hele sammen med lidt af det vand det har lægget i blød i. SÅDAN. Hjemmelavet lækkert smørbart figenpåløg der kan holde nogle dage i køleskab og sikkert også fryses :-) 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.