forbrug eller misbrug?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.909 visninger
23 svar
0 synes godt om
26. maj 2011

Anonym trådstarter

kære allesammen.

Jeg skriver som anonym da jeg ikke har lyst til at nogen skal kunne google det her.

Jeg har de sidste par måneder haft meget svært ved at komme igennem dagen hvis ikke jeg drikker alkohol. Ikke ret meget, men en genstand eller 2... Jeg drikker alene, så det er ikke for hyggens skyld, men simpelthen fordi jeg ikke kan lade være.

Jeg synes jo bestetmt ikke at det virker som et misbrug for det er ikke så jeg bliver påvirket når jeg drikker og jeg føler heller ikke at jeg ændrer adfærd. altså jo jeg bliver gladere og mere afslappet ellers ville jeg jo ikke gøre det.

umiddelbart vil jeg mene jeg sagtens kan holde op med det, men jeg har ikke lyst...

Bør jeg tale med nogen om det her? Er jeg blind for at det ikke bare er et almindeligt forbrug?

hvis nogen af jer kan regne ud hvem jeg er så hold det venligst for jer selv da det er et meget følsomt emne.

på forhånd tak for hjælpen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2011

B&J

Hvis du skal have alkohold hverdag er det ved at blive et misbrug, og hvis du har problemer syntes jeg du skal gå til din læge og hun/ han kan hjælpe dig med en psykolig jeg tror du har brug for en at snakke med indden det kommer længere ud ...

for man skal ikke bruge alkohold for at blive glad

Anmeld

26. maj 2011

Anonym trådstarter

B&J skriver:

Hvis du skal have alkohold hverdag er det ved at blive et misbrug, og hvis du har problemer syntes jeg du skal gå til din læge og hun/ han kan hjælpe dig med en psykolig jeg tror du har brug for en at snakke med indden det kommer længere ud ...

for man skal ikke bruge alkohold for at blive glad

næh, det er jo også det jeg tænker... at det ikke burde være nødvendigt for at løfte mig op. Vi har en meget meget hård periode herhjemme for tiden men det skal jo ikke være en undskyldning. måske skal jeg forsøge i en periode at lade helt være og se hvordan det går. så finder jeg vel en gang for alle ud af om jeg kan lade være og hvis jeg ikke kan skal jeg selvfølgelig have fat i lægen. kunne det være en mulighed tror du?

Anmeld

26. maj 2011

Fenja09

Det er et misbrug, hvis du skal have en genstand eller to hver dag, for at kunne komme igennem dagen eller føle dig godt tilpas. I hvert fald efter min overbevisning.

Jeg synes du skal tage det i opløbet, så det ikke bliver til mere eller at du bliver fysisk afhængig af det. Så hvis jeg var dig ville jeg allerede nu kontakte min læge og fortælle om det. Uanset hvad, så gør du det for at få det bedre eller komme i en anden sindstilstand og bare det er farligt - så synes du skal tage en tur til lægen og få talt ud om de ting der gør at du har lyst til at drikke hver dag.

Held og lykke med det!

/Fenja

Anmeld

26. maj 2011

sarahb

Helt klart et misbrug.
Nok ikk så slem på nuværende tidspunkt men lige pludselig uden du mærker det tager det overhånd.
Og hvis du skal bruge alkohol for at fungere og komme igennem en hård tid vil jeg mene det er misbrug..
Håber du ka få hjælp af din læge.

Kram

Anmeld

26. maj 2011

B&J

Anonym skriver:

næh, det er jo også det jeg tænker... at det ikke burde være nødvendigt for at løfte mig op. Vi har en meget meget hård periode herhjemme for tiden men det skal jo ikke være en undskyldning. måske skal jeg forsøge i en periode at lade helt være og se hvordan det går. så finder jeg vel en gang for alle ud af om jeg kan lade være og hvis jeg ikke kan skal jeg selvfølgelig have fat i lægen. kunne det være en mulighed tror du?

Du skriver i har problemer hjemme ligger der mere bag siden alkoholen er så vigtigt for dig??

for tænker måske en psykolog kunne jo gå ind og rette mange ting og en lille snak emd lægen skader jo ingen syntes du skal erkende og sige det her er et problem nu og måske skal jeg få det væk

Anmeld

26. maj 2011

Rosa

Når alkohol bliver et "skal" eller "vil bare ha'" så er det i mine øjne et misbrug. Jeg tror ikke du kan blive ved med at nøjes med en enkelt genstand i længden - der er heller ingen rygere som kan nøjes med en enkelt cigaret når de først er startet rigtigt med at blive afhængig... 

Jeg vill for enhver pris hive i håndbremsen NU hvis jeg var dig - hvis du ender som luksusalkoholiker der render rundt og pimper i smug vil du ønske at du stoppede mens legen var god. 

Og  til dog for at spørge!!!

Rosa

Anmeld

26. maj 2011

Anonym trådstarter

B&J skriver:

Du skriver i har problemer hjemme ligger der mere bag siden alkoholen er så vigtigt for dig??

for tænker måske en psykolog kunne jo gå ind og rette mange ting og en lille snak emd lægen skader jo ingen syntes du skal erkende og sige det her er et problem nu og måske skal jeg få det væk

nej vi har bare en periode hvor tingene ikke går ret godt... økonomi, sygdom osv... de sædvanlige ting

Jeg tror jeg er ekstremt bange for at nogen skal dømme mig. at nogen skal mene jeg er en dårlig, eller måske endnu værre, en uegnet mor

for det meste tager jeg en sommersby her om aftenen mens jeg slapper lidt af. så falder jeg ned og kommer mig over dagens udfordringer. nogle få gange har jeg drukket 2.

Anmeld

26. maj 2011

Mi

Jeg syntes at du skal tale med lægen om det. Jeg ville mene at dit forbrug af alkohol kan være starten på et misbrug. På et tidspunkt vil en genstand ikke længere kunne gøre det, og så bliver det til to, tre, fire genstande. Det er nok nemmere at stoppe nu,

Håber du kan finde en løsning

www.stjerneleg.dk

Anmeld

26. maj 2011

Anonym trådstarter

tak for alle jeres svar... jeg håber det er ok at jeg ikke orker at svare alle. det hele er lidt forvirrende for mig lige nu, men jeg sætter pris på alle jeres svar

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.