Da min lille datter var 2 mdr gammel opdagede vi at hun havde fået fladt baghoved....det var som om det kom fra den ene dag til den anden (hviket det jo selvfølgelig ikke gjorde) og jeg fik det bare SÅ dårligt over det!!!
Tænk at jeg ikke havde set det komme! Som 1. gangsmor synes jeg der var så meget nyt at se til og havde ikke tænkt over at sådan noget kunne ske...
Nå, men "skaden" var så sket....vi har siden da vendt hendes hoved skiftevis til højre og venstre når hun sover, og om dagen når jeg kan holde øje med hende sover hun på siden. Har også en sovetrekant som hun ligger i om natten og ellers bliver hun båret rundt eller lagt på maven. Når hun ligger på ryggen er det altid med en tynd pude under hovedet eller ovenpå et blødt underlag for ikke at skabe pres på baghovedet. Men det er kun kort tid ad gangen at hun får lov at ligge sådan...
Vi har nu forsøgt i 2,5 mdr at få rettet det lille hoved ud, (Hun er nu 4,5 mdr gammel) men der er ikke sket så meget! Jo, hun har da en lille bule bagpå nu, hvor hun før var fuldstændig flad, men hold da op hvor tog det lang tid!
Er der nogen af jer herinde der har prøvet noget lignende?? Og hvorda går det med jeres babyer nu? Hvor lang tid tager det at rette op på det lille hoved? Hun ligger rigtig meget på maven, og inden længe vil hun jo sidde op...tror i det vil hjælpe også?
Der er mange der siger at det er godt hun er pige for så vil hendes hår dække det og man vil ikke kunne se det...passer det?? Ligemeget hvad vil jeg bare så gerne have rettet det hoved ud....det skal lige siges at hun sagtens kan dreje hovedet langt til begge sider, så hun er ikke "låst" i nakken....
Anmeld