Fondant

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

768 visninger
8 svar
0 synes godt om
26. maj 2011

Madam Blå

Hej i gæve kage-bagere

Nu har jeg længe fulgt med i jeres kager, og er meget tæt på at begynde selv.. men så kom jeg til at tænke. Smager det overhovedet godt det der fondant? Hvad er det lavet af?

Håber på en dag at kunne lave lige så flotte kager som jer - men vil meget gerne vide, hvad fondant smager af, inden jeg bruger mange penge på det.

Fortsat god bagelyst!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2011

henh01

Hej det smager af glasur hvis du spørger mig Jeg synes fondant er kvalmende, men kan heller ikke lide marzipan så jeg hælder til fondant kager.

Anmeld

26. maj 2011

Madam Blå

henh01 skriver:

Hej det smager af glasur hvis du spørger mig Jeg synes fondant er kvalmende, men kan heller ikke lide marzipan så jeg hælder til fondant kager.

Sådan en almindelig flormelis-glasur?

Jeg troede nemlig at det var noget marzipan noget, som bare er mere medgørligt end rå marzipan

Anmeld

26. maj 2011

henh01

Kristinav skriver:

Sådan en almindelig flormelis-glasur?

Jeg troede nemlig at det var noget marzipan noget, som bare er mere medgørligt end rå marzipan

jeg synes det smager af flormelis glasur bare tykkere og mere sejt i det

Anmeld

26. maj 2011

Madam Blå

henh01 skriver:

jeg synes det smager af flormelis glasur bare tykkere og mere sejt i det

Okay - så kan jeg godt forstå hvis det bliver lidt for meget.. Hmm. Må nok prøve at give mig i kast med det. Men man skal nok ikke lave for søde kager så.

Ved du om man kan få noget som ikke smager så meget? Det ser jo rigtig flot ud, men for smagen så tror jeg hellere, at jeg vil have en kage uden..

Anmeld

26. maj 2011

Angelspot

Jeg synes det har lidt den samme konsistens som tyggegummi og det smager lidt hen af glasur, ja

Anmeld

26. maj 2011

Madam Blå

Angelspot skriver:

Jeg synes det har lidt den samme konsistens som tyggegummi og det smager lidt hen af glasur, ja

Tak for svar!

Ok, jamen jeg må vel prøve mig frem Så må man jeg jo finde ud af, om det bliver for sødt til mig.

Anmeld

26. maj 2011

Angelspot

Kristinav skriver:

Tak for svar!

Ok, jamen jeg må vel prøve mig frem Så må man jeg jo finde ud af, om det bliver for sødt til mig.

Jeg har kun prøvet at lave to kager indtil videre, men du bestemmer jo selv tykkelsen på fondanten. Du kan bare vælge at rulle den ultra tynd, så smager det ikke så sødt. Men hav evt en mousse i som opvejer den søde smag, evt hindbærmousse, det gjorde at min kage fik en frisk og ikke vammel smag

Anmeld

26. maj 2011

Madam Blå

Angelspot skriver:

Jeg har kun prøvet at lave to kager indtil videre, men du bestemmer jo selv tykkelsen på fondanten. Du kan bare vælge at rulle den ultra tynd, så smager det ikke så sødt. Men hav evt en mousse i som opvejer den søde smag, evt hindbærmousse, det gjorde at min kage fik en frisk og ikke vammel smag

Nå ja, selvfølgelig Rigtig god ide!

jamen jeg vil give mig i kast med at bage så snart jeg er på plads i den nye lejlighed.

Tak for hjælpen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.