Hvor længe før skoldkoppe-udbrud blev de smittet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

791 visninger
5 svar
0 synes godt om
26. maj 2011

patella

Hej igen

Skal bare lige høre om nogle af jer kan huske, eller ved, hvor længe smittetiden var da jeres unger fik skoldkopper? Altså hvor længe før var de blevet smittet?

En venindes børn har netop fået det og de blev smittet en lille måned før de nu har fået det... På laegevagten.dk står der 2 uger. Min egen læge siger 4-7 dage....

Ja jeg er forvirret, derfor vil jeg gerne trække på jeres erfaringer, da jeg har muligheden for at Bastian nu kan blive smittet, men ønsker jo bare ikke det lige skal ramle sammen med sommerferien...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2011

Mi

Mener at det hedder 10-20 dage. Min datter har lige haft det, der gik små tre uger.

Anmeld

26. maj 2011

patella

Mi skriver:

Mener at det hedder 10-20 dage. Min datter har lige haft det, der gik små tre uger.

Okay, det ku godt gå så Måske er det et dumt spørgsmål, men er man ret sikker på de blir smittet, hvis man sørger for de evt. deler kop eller lignende?

Anmeld

26. maj 2011

Muhko

3 uger gik der da vores blev smittet.

Ja tror man er rimelig sikker på de bliver smittet hvis de sutter af den samme kop.

Min søn havde bare leget med en der havde 1 skoldkop da han blev smittet

Anmeld

26. maj 2011

Mi

patella skriver:

Okay, det ku godt gå så Måske er det et dumt spørgsmål, men er man ret sikker på de blir smittet, hvis man sørger for de evt. deler kop eller lignende?

Det ved jeg faktisk ikke, tror det er forskelligt fra barn til barn

Anmeld

26. maj 2011

SussieThyssen

patella skriver:

Hej igen

Skal bare lige høre om nogle af jer kan huske, eller ved, hvor længe smittetiden var da jeres unger fik skoldkopper? Altså hvor længe før var de blevet smittet?

En venindes børn har netop fået det og de blev smittet en lille måned før de nu har fået det... På laegevagten.dk står der 2 uger. Min egen læge siger 4-7 dage....

Ja jeg er forvirret, derfor vil jeg gerne trække på jeres erfaringer, da jeg har muligheden for at Bastian nu kan blive smittet, men ønsker jo bare ikke det lige skal ramle sammen med sommerferien...

Normalt siger man 10 til 14 dages inkubationstid.

Kærligst
Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.