Barsel længde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.770 visninger
11 svar
0 synes godt om
26. maj 2011

Chr-Hei

Hej de damer...

Vil lige hører om i vil give mig ret i min beregning eller hvornår jeg vender tilbage fra barsel da min chef skal vide det...

Er det rigtigt hvis jeg har termin d 1 juni 2011 at jeg vil vende tilbage fra barsel d 18 april 2012 eller hvad mener i og hvorfor?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2011

Malthes mor

Øhhh kan du ikke giver os nogle uger, så er det nemmere lige at svare på

Anmeld

26. maj 2011

henh01

Du har vidst 26 uger med løn fra dit arbejde og herefter 24 uger med DP.

Min barsel slutter når min søn er 10½ mdr så det passer vel meget godt med at du skal tilbage omkring april.

Anmeld

26. maj 2011

Aprilmor11

Chr-Hei skriver:

Hej de damer...

Vil lige hører om i vil give mig ret i min beregning eller hvornår jeg vender tilbage fra barsel da min chef skal vide det...

Er det rigtigt hvis jeg har termin d 1 juni 2011 at jeg vil vende tilbage fra barsel d 18 april 2012 eller hvad mener i og hvorfor?

Min barsel talte fra den dag jeg havde født .. Jeg havde termin D. 23/4, men fødte først D. 5/5, så min barsel er fra D. 5/5 til en gang i slutningen af Marts næste år ..

Anmeld

26. maj 2011

A.

det er afhæng af hvor lang tid vælger du at være på barsel jeg har var på barsel i 14 mdr -15 mdr så vidt jeg husker.man kan forlænge sin barsel

Anmeld

26. maj 2011

Ni-ko-li-ne

Nogle har 4 uger før termin, andre 8 uger før... Efter har du 14 uger (som regel med løn)... Og så har i 32 uger til deling... Nogle har 26 uger med løn, andre får løn hele vejen... Det afhænger af overenskomsten... Hvornår du vender tilbage afhænger af din barsels længde jo

Anmeld

26. maj 2011

Holbæktrunten

Chr-Hei skriver:

Hej de damer...

Du har ret til at gå fra min 4 uger før forventet fødsel - nogle har ret til at gå fra 8 uger før (som jeg selv)

efter fødsel har jeg 26 uger med fuld løn (arb giver får dagpengerefusion), og 20 uger på barselsdagpenge...

Herefter har man mulighed for at forlænge barslen med såkaldt forældreorlov i 8 eller 12 uger - disse uger skal du dog selv betale for. Evt kan man vælge at få delt barselsdagpengene ud over tilsvarende flere uger, men resultatet er og bliver det samme, rent økonomisk.

Anmeld

26. maj 2011

Chr-Hei

HEhe ups havde slet ikke lige tænkt på det ku være forskelligt... (:

Men jeg har 4 uger før forventet fødsel og kan ikke blive klog på min overenskomst men der står 14 uger bagefter med fuld løn også er det jeg går lidt lost men efter min fagforening står der jeg derudover har ret til 32 ugers forældreorlov som jeg bestemt har tænkt mig at tage ...

Håber i blev lidt klogere har overenskomst raf2000 (:

Anmeld

26. maj 2011

Chr-Hei

Puha syntes det er uoverskueligt ... Kan man ringe til fagforening og de kan regne det ud for en?

Anmeld

26. maj 2011

Ni-ko-li-ne

Chr-Hei skriver:

Puha syntes det er uoverskueligt ... Kan man ringe til fagforening og de kan regne det ud for en?

du kan sagtens ringe til din farforening...

men du har, som jeg læser det 14 uger med løn + 32 uger med barselsdagpenge...

de 32 uger har du og faderen mulighed for at dele

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.