Jeg bliver simpelhent så harm,når jordmødre gang på gang,bagatalisere plukveer,for det er sgu ikke noget at kimse af,de er altså meget alvorlige,når de kommer tidligt,og hyppigt.
Jeg har i begge mine graviditeter haft for mange plukveer for tidligt,i første graviditet,tog man det ikke som noget alvorligt,med det resultat,at min livmoderhals var total udslettet i uge 34,og jeg var 1,5 cm åben,heldigvis fødte jeg ikke ikke for tidigt,men kun pga. absolut ro.
2.gang var min livmoderhals kun 13mm i uge 32,og jeg fik besked på at være sengeliggende,og tage noge medicin i 2 uger,heldivis hjalp medicinen ,og roen,så jeg i 35+6 da jeg fødte stadig havde 13mm livmoderhals (det var ikke den korte livmoderhals,der var skyld i den for tidlige fødsel),men der var ingen tvivl om at havde jeg ikke holdt mig i absolut ro,ja så havde jeg altså født.
Langt de fleste læger på svangergangene,siger man ikke må have over 20-25 stk om dagen,og alt der over er simpelhent for meget,og de må ikke gøre ondt,de må ikke være reglmæssige,og de må ikke være der konstant.
Gå til din egen læge,og kræv en henvisning til svangergangen,hvor du vil blive taget alvorligt,og man vil scanne din livmoderhals,for at se om den bliver påvirket.
Alt andet synes jeg personligt ikke er ansvarligt.