Mad..?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

407 visninger
2 svar
0 synes godt om
26. maj 2011

NoahMin

Er lidt i tvivl om hvad jeg må give Noah nu når han om 19 dage er 6 måneder... nogen der kan hjælpe..??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2011

Jetjen

NoahMin skriver:

Er lidt i tvivl om hvad jeg må give Noah nu når han om 19 dage er 6 måneder... nogen der kan hjælpe..??

Der er flere ting du må begynde at give ham. Rugbrød uden kerner - vi startede med bondebrød, pålæg kartoffel og grøntsagsmos.

Vi fik en bog af vores SP med opskrifter - tror den hed krudtuglens første mad eller noget i den stil. Deri var en fin oversigt over hvad de må få hvornår. Den hang fast på køleskabet. Måske du skulle spørge om du ikke kunne få den.

Anmeld

28. maj 2011

Rebecca Persson

Jeg vil anbefale dig at begynde med milde grøntsager som gulerod, pastinak, persillerod, broccoli, sødkartoffel (batat), hokkaido-græskar m.fl. Altid med lidt koldpresset olie, meget gerne økologisk. Avocado er også godt. 
Grøntsagerne fordøjes nemmere af baby end grød (og kartofler).
Frugtmos (pære er godt til at starte med) altid sammen med grød. Jeg anbefaler Den FØrste Grød fra Aurion. Den er øko og fordøjes lettere end anden grød, da kornet er langtidsristet.  

I min bog "BABY - 100% naturlig uden tilsætning" får du måned for måned inspiration til babys mad, menuforslag, spisekamre, opskrifter og guides til de mest optimale kosttilskud.  

kh Rebecca, rebeccapersson.com 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.