faliterklæring

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. maj 2011

dorthemus

Anonym skriver:

til dig. Det er ultra hårdt. Var også alene med min den store til h*n var 4 år. derfor havde jeg også troet jeg ku lare det alene denne gang, med 2 er bare 1000 gange end 1

Håber du klare dig

Tak! Det gør jeg for det skal jeg

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2011

Anonym trådstarter

Valle81 skriver:

Hejsa,

Jeg kender alt til følelsen, men her må jeg bide i det sure æble.

Et - så har vi ikke råd til at min mand skulle tage fra arbejde - og to - tænk hvis de endte med at fyre ham - nej den chance turde vi ikke tage.

Jeg bider i æblet tit - jeg har Asta på 7 år og hjemme har jeg Anton som i morgen bliver 14 mdr og så har jeg Arthur som er 1 mdr og 10 dage gammel. Og jeg lover dig for at sådanne dage som du beskriver dem har vi også en del af - og min mand er væk man til og med torsdag fra 0500 om morgenen og kommer hjem 1915 - hver anden uge kommer han først hjem 2130 da han er nede at hente hans søn og om søndagen er han væk i 6 timer for at aflevere ham. Så jeg ved lige hvordan du har det - men sådan er det:0)

Knus

Dejligt at det ikke kun er mig der har det sådan. De fyre ham ikke, de kan ikke undvære ham, men vi har også brændende brug for pengene, men igen, penge er ikek alt og familien skal først og fremmest fungere.

Det skal også lige siges at min kæreste lovede at finde nyt DAGARBEJDE da vi blev enige om at få barn - han har bare ikke kunne tage sig sammen endnu Så jeg vidste reelt ikek at forudsætningernne ville være sådan her.

Anmeld

26. maj 2011

Anonym trådstarter

Jetjen skriver:

Er der ikke andre der kan hjælpe dig?

næh jeg kan ikke lige se hvem det skulle være. Mine søskende har nok i deres egne børn og jobs, mine forældre er på udflugt natten over..

Anmeld

26. maj 2011

oerbaek

Anonym skriver:

også når det er sådan 3-4 gange om ugen og du denne ene gang bare er sååååå træt at du ikke kan fokusere - nærmest?

ja sådanne ca. det er meget normalt at jeg kun får sovet 2-3 timer om natten... og skal alligevel klare alle ting herhjemme, vi har ikke råd til at jeg kalder manden hjem fra job, og vi har jo selv valgt af få alle 3 børn så må jeg jo bide i det sure æble... Jeg er selv rigtig dårlig i dag, migræne der giver kvalme og ser stjerner så jeg ved godt hvordan det er, sådan har jeg faktisk haft det hele ugen men det er der bare ikk enoget at gøre ved.

Anmeld

26. maj 2011

Mumto3

Det kom meget an på manden arbejde om jeg havde ringet efter ham eller ej.

Min mand rejser rigtig meget og derfor kan jeg ikke lige ringe efter ham.

Jeg kan huske engang vores yngste lige var født. Hun var omkring 5 mdr gammel, og min mand var ude og rejse, og jeg havde så de to 'store' på 2år og 4 år også. Så jeg var altså alene-mor til tre små børn, hvor den ældste var 4 år! -og så fik jeg influenza. Hold da op, der var jeg godt nok brugt!!!

Jeg skulle ned og handle, det skulle jeg jo, med 39 i feber og 3 små børn. Jeg holdt ulovligt lige uden for den eneste irma der havde åbent en søndag, og bingo, jeg fik en parkeringsbøde. Det var helt fair, for jeg holdt jo ulovligt, men jeg brød helt sammen og tude og tude og den stakkels p-vagt blev helt forskrækket og endte med at tage bøden tilbage igen.

I alene situationer handler det for mig om at gøre livet så nemt som muligt for mig selv. Lægge mig på sengen og sove med den lille, og så må de to 'store' lege selv. Lave super nem mad, havregrød til aftensmad fungere fint, eller bare kogt pasta uden noget til. Bruger tøjet mere end en dag, før jeg vasker det, ellers drunker jeg i vasketøj osv.

Så lægger jeg nogle helt faste rutiner, så alle ved hvad de skal. Vi har faktisk 'når-far-er-væk' -regler herhjemme, for ellers dur det slet ikke.

Jeg kender godt det med at være så træt at man er ved at brække sig, og SÅ har man det VIRKELIG skidt!!! og kan slet slet ikke overskue noget!!! Der er kun en vej frem, ind og sove, og så aflyse alt hvad der kan afllyses! Udskyd lægebesøget, aflys klassearrangement. der er ingen der får noget ud af at man presser sig selv så hårdt, at man knækker over i to dele!!!

Anmeld

26. maj 2011

musse1

Anonym skriver:

Åh det føles som en faliterklæring at måtte ringe min kæreste hjem fra arbejde... De er stik tosset på ham derude, men natten har bare været super hård, lillemanden har ikke sovet overhovedet og den store er også hjemme,  da h*n skal til lægen og senere skal jeg til noget arrangement på skolen. Min kæreste skulle have været på job til kl. 23 i aften og tanken om at skulle klare dagen alene med 2 børn, indkøb, aftensmad og alt andet som normalt fungerer nogenlunde selvom jeg er alene gør mig bare så ked af det i dag.. Har hovedpine, er svimmel og føler jeg skal kaste op fordi jeg er så træt.

Hvad havde I andre gjort i min situation??

inten, så havde jeg snakket med manden om det om morgen, når vi stod op, og se om han evt. kunne blive hjemme, men hvis han først var taget afsted eller ik kunne tage fri, fordi de så kom til at mangle en mand på jobbet, ås havde jeg klaret det selv. kender alt for godt til ik og få noget søvn.

men lad hjemmet være hjem, lad vær med handle, vent måske til i morgen, hvor overskudet er større. lav noget let mad i dag, eller noget du lige kan smide i oven, som er færdig lavet eller bestil noget. sæt en film på til den store, så i måske kan ligge en del i dag og hygge, mens den mindste sover.. nu ved jegi k om den store sover til middag, ellers prøv at lig den lille samtidig så du kan få noget søvn..

kan godt se din mand har lange vagter, men har han så ik fri nogle andre dage tænker jeg ? hvor han evt. kan aflaste dig lidt..

håber i finder ud af det, og du kan få noget hjælp evt. af venner eller familie ?

Anmeld

26. maj 2011

Malthes mor

Jeg ville aldrig kalde manden hjem fra arbejde! Han ville få nogle opkald i løbet af dage, bare så jeg kan læsse af!

Jeg har en på 1 og en på 4,5 år - to drenge og her kan der også godt være lidt for meget liv og glæde dage. Men men men så efter frokost er der middagslur til os alle tre. Den store er ikke altid lige begejstret for det, men han bliver ikke spurgt om han har lyst, nej det er en ordre. Bare en halv time, hvor mor lige kan få tankerne på plads og hvor der er ro i hytten.

Også glædr jeg mig bare til manden kommer hjem og tager lidt over.

Og de dage, hvor han er sent hjemme, tjaaaa så glæder lillemor sig til at ungerne er puttet til natten og jeg kan svinge benene op på sofaen med kaffen.

Og hvad vi laver på sådanne dage...mine unger skal ud, for ellers ender det bare med konflikter i stor stil. Så ud og få brændt noget krudt af. Og heldigvis elsker vi alle tre at være at være ude.

Men jeg forstår godt din føelelse af at det hele engang i mellem er røvhårdt, men sådan er det at havde børn. Og desværre så bliver det ikke nemmerer med årene. der er altid et eller andet, hvor det hele brænder på.

Men du får et kram herfra

Anmeld

26. maj 2011

Isabella_mor

Anonym skriver:

Åh det føles som en faliterklæring at måtte ringe min kæreste hjem fra arbejde... De er stik tosset på ham derude, men natten har bare været super hård, lillemanden har ikke sovet overhovedet og den store er også hjemme,  da h*n skal til lægen og senere skal jeg til noget arrangement på skolen. Min kæreste skulle have været på job til kl. 23 i aften og tanken om at skulle klare dagen alene med 2 børn, indkøb, aftensmad og alt andet som normalt fungerer nogenlunde selvom jeg er alene gør mig bare så ked af det i dag.. Har hovedpine, er svimmel og føler jeg skal kaste op fordi jeg er så træt.

det samme.. 

Anmeld

26. maj 2011

Mette+Mathias

Anonym skriver:

Jeg havde ringet til min mor eller min svigermor, og hvis ikke det er en mulighed, så havde jeg aflyst arrangementet på skolen, udskudt lægen hvis det kunne lade sig gøre og så havde jeg selv klaret det.

Når den lille sov havde jeg sat en film på til den store og så lagt mig sammen med ham/hende i sofaen og fået en lille lur.

Ja, det er hårdt, men det ER det at have børn, men heldigvis kun nogle gange.

Anmeld

26. maj 2011

mortilflere

Jeg vile ALDRIG  kalde manden hjem , og gør det heller ikke selvom det mere er reglen end undtalgelsen at mine nætter er som dine

Man skal passe på i denne tid med job osv , så må du aflyse det du skal og bestille mad ude fra eller stikke dem en rugbrød

Jeg har heller ikke hjælp af familie osv 

Og så må jeg indrømme jeg ikke forstår du er på nettet hvis du er så træt så sov da nu du har hevet ham hjem

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.