penge tilbage ved tøjkøb i butik??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.847 visninger
11 svar
0 synes godt om
25. maj 2011

Anonym trådstarter

Hej.

har lige købt en del tøj idag hos den lokale Viller-butik.... Men jeg har fortrudt 2 af tingene.... kan jeg mon få pengene retur eller skal jeg købe noget andet??

Der står på bon'en, at de bytter inden 8 dage....

Hilsen den usikre

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2011

Mor til L&S

Tror bestemt du kan få pengene tilbage - den service tilbyder de fleste butikker. Så længe mærket sidder på tøjet og du har din bon giver de fleste pengene tilbage indenfor 8 dage!

Anmeld

25. maj 2011

kamtok

Du kan få pengene retur, hvis du tager bonen med. 

Anmeld

25. maj 2011

Trine89

Det kan være forskelligt fra butik til butik hvordan de gør med sår'n noget..

men de fleste steder giver da pengene tilbage hvis man har bonen med.. 

Anmeld

25. maj 2011

Mira0911

Anonym skriver:

Hej.

har lige købt en del tøj idag hos den lokale Viller-butik.... Men jeg har fortrudt 2 af tingene.... kan jeg mon få pengene retur eller skal jeg købe noget andet??

Hilsen den usikre

Ja da, bare det er inden de 8 dage er gået... 

Anmeld

25. maj 2011

Anonym trådstarter

tusind tak for jeres svar så må jeg forbi imorgen igen

Anmeld

25. maj 2011

sarahb

Bytter de eller har de fuld returret?
Bytter; til noget andet. Fuld returret; pengene retur.

Det er ikke et must butikker skal bytte, men kun en service de yder så man kan ikk forvente det hvergang. Det skal fremstå a bonnen..

Anmeld

25. maj 2011

chael

Anonym skriver:

Hej.

Hilsen den usikre

Hvis der ikke står på bonen at de giver pengene retur, så er det bare ærgeligt. Så må du bytte eller få et tilgode havende.

Ifølge købeloven har kunden ikke ret til at få pengene retur.

Men har butikken skrevet på bonen at de giver retur er det blot en service.

Står der de kun bytter, ja så kan du være heldig de giver dig pengene tilbage, men du kan ikke forvente det eller kræve det.

*Camilla 22+0

Anmeld

26. maj 2011

Anonym trådstarter

Jeg har også lige kigget i forbrugerloven og nej, de har ikke pligt til at betale pengene retur - på bon'en står der kun "vi bytter inden 8 dage".

Så jeg skal nok desværre ikke renge med det. Vil lige ringe inden jeg tar derned, så jeg er forberedt.

Jeg skulle jo bare ha spurgt, inden jeg betalte...

Synes det er en god service, hvis en butik giver pengene retur, så jeg vil helt sikkert handle et sted hvor de gør næste gang. Men altså ingen sure miner - de har jo intet gjort galt.

Anmeld

26. maj 2011

kamtok

Anonym skriver:

Jeg har også lige kigget i forbrugerloven og nej, de har ikke pligt til at betale pengene retur - på bon'en står der kun "vi bytter inden 8 dage".

Så jeg skal nok desværre ikke renge med det. Vil lige ringe inden jeg tar derned, så jeg er forberedt.

Jeg skulle jo bare ha spurgt, inden jeg betalte...

Synes det er en god service, hvis en butik giver pengene retur, så jeg vil helt sikkert handle et sted hvor de gør næste gang. Men altså ingen sure miner - de har jo intet gjort galt.

Jeg har altid kunne få pengene tilbage i Vila. Hvis man køber på deres hjemmeside, kan man også få pengene retur, så kan ikke se, hvorfor at du ikke skulle kunne i lige præcis "din" Vila-butik.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.