Tahin og Croque monsiur... Hvad er det??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

787 visninger
7 svar
0 synes godt om
25. maj 2011

Kloster

Vil prøve at på den kostomlægning, som Chr. Bitz snakkede om i tv2 i aftes kl 20.

Der skal man have humus og der i skal der bruges Tahin. Ved slat ikke hvad jeg skal kigge efter i butikkerne. Er det i brev som et krydderi ell er det i glas, som i pesto?

Og hvad er Croque monsiur? Det skal man have til morgenmad en lørdag.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Kloster skriver:

Vil prøve at på den kostomlægning, som Chr. Bitz snakkede om i tv2 i aftes kl 20.

Der skal man have humus og der i skal der bruges Tahin. Ved slat ikke hvad jeg skal kigge efter i butikkerne. Er det i brev som et krydderi ell er det i glas, som i pesto?

Tahin er sesamfrø som er lavet til en pasta i olie. Man bruger det rigtig meget i mellemøsten og det er mega sundt. Man bruger det mange steder i humus. Det sælges i glas 

Anmeld

25. maj 2011

Kloster skriver:

Croque monsieur er så vidt jeg ved en sandwich... Giver det mening? 

Anmeld

25. maj 2011

Kloster

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Tahin er sesamfrø som er lavet til en pasta i olie. Man bruger det rigtig meget i mellemøsten og det er mega sundt. Man bruger det mange steder i humus. Det sælges i glas 

Dvs jeg godt bare kan bruge alm sesamfrø og blande det med lidt olie?

Anmeld

25. maj 2011

Kloster skriver:

Dvs jeg godt bare kan bruge alm sesamfrø og blande det med lidt olie?

De skal knuses/males helt. Jeg ville nok ikke gøre det, for det skal males meget fint. Ville købe det i stedet. Så er du sikker på at smagen også er som den skal være. Jeg har aldrig selv lavet det, blot købt det. De fleste større butikker og grønthandlere har det. 

Anmeld

25. maj 2011

Kloster

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

De skal knuses/males helt. Jeg ville nok ikke gøre det, for det skal males meget fint. Ville købe det i stedet. Så er du sikker på at smagen også er som den skal være. Jeg har aldrig selv lavet det, blot købt det. De fleste større butikker og grønthandlere har det. 

Mange takker....

Anmeld

25. maj 2011

trunte24

Kloster skriver:

Ja, tahin er som Alexis skriver en sesampasta. Det andet ved jeg ikke hvad er.

Da jeg arbejdede i kvickly stod Tahin sammen med de økologiske vare. Så har du lidt at gå efter!

Anmeld

25. maj 2011

Troldepussen

Kloster skriver:

Her kan du læse om en Croque Monsieur: Her

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.