Lungebetændelse hos børn!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.594 visninger
5 svar
0 synes godt om
17. november 2008

lonemus

Min søn på 15 mdr. har nu fået lungebetændelse og er i behandling med pencillin, som han skal have i alt 5 dage.
Han er nu ved godt mod og jeg kan faktisk ikke mærke på ham, at han har lungebetændelse! Han spiser og drikker normalt, sover meget - men det gør han altid, hvis han er syg eller får tænder.

Lægen sagde det var helt normalt at få en lungebetændelse efterfulgt af en forkølelse. Men da jeg så fortalte min mor om det, blev jeg virkelig bange!!
Hun sagde det var ekstremt farligt - hun kunne ikke forstå hvorfor jeg ikke var blevet indlagt med ham.....!! Men...han virker jo slet ikke syg, han hoster, det er sådan set det eneste...han leger og er ellers helt normal...og lægen sagde intet om indlæggelse.

Min mor siger så at han slet ikke må komme ud i luften, så længe han får pencillin! Det forstår jeg altså ikke, for det sagde lægen intet om. Jeg havde regnet med at sende ham i vuggestuen igen imorgen, hvor han så har været i behandling i 2 dage. Dér var min mor ved at falde ned ad stolen....!
Er det virkelig SÅ farligt??

Var der ikke en læge herinde ??

Lone

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. november 2008

A.

Lægen stiller diagnosen lungebetændelse på sygehistorie og undersøgelse af barnet med speciel vægt på, hvordan lungerne lyder i stetoskopet. Indlæggelse er påkrævet, hvis barnet er meget dårligt (se ovennævnte faresignaler), eller der er behov for særlig observation eller yderligere undersøgelser

• Sløvhed eller apati.

• Manglende lyst til at drikke og manglende vandladning (tørre bleer).

• Irritabilitet: Irritation eller gråd ved påvirkninger med lyd, lys eller berøring.

• Besværet vejrtrækning.

• Gråbleg hud eller blålige læber og neglelejer

Anmeld

17. november 2008

A.

så nej man skal ikke altid blive på sygehuset

Anmeld

17. november 2008

lonemus

Tak for dit svar 60.png

Men du har heller ikke hørt om, at børnene slet ikke må komme ud i naturen, vel?

Lone

Anmeld

17. november 2008

Miamaja

lonemus skriver:

Tak for dit svar 60.png

Men du har heller ikke hørt om, at børnene slet ikke må komme ud i naturen, vel?

Lone

du maa nok lige ringe til din laege og sporge ang det. med at komme ud og i vuggestue. jeg ville nok holde ham hjemme til sygdommen er helt vaek, selvom han er ved godt mod.

jeg kunne ikke lade vaere med at traekke paa smilebaandet over din beskrivelse af din egen mor. det lod nemlig ligesom min. en rigtig dejlig pusle mor

Anmeld

17. november 2008

A.

lonemus skriver:

Tak for dit svar 60.png

Lone

nej det har jeg ikke men helt sikkert hvis jeg spørger min mor så vil hun sige nej

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.