Anonym skriver:
Hej Alle
Jeg vælger lige at være anonym, da jeg synes det er vildt pinligt at jeg har det sådan.
Jeg er overvægtig, og var det inden jeg blev gravid, og jeg har altid sloges med min vægt. Og nu har jeg altså utrolig svært ved at acceptere at jeg gerne må tage på.
Selmom jeg med min fornuft siger "det er helt normalt" "det ville være unormalt hvis du ikke tog på" osv. osv. så lytter jeg bare ikke til hvad jeg siger! *pisse irriterende at jeg aldrig høre efter
*
da jeg blev gravid vejere jeg 93 kg. da jeg opdagede at jeg var gravid, ændrede jeg en masse i min kost, for ikke at få for mange farvestoffer, tilsætningsstoffer m.m. ogd et bevirkede at jeg tabte mig til 87 kg. nu er jeg omkring halvejs og vægten siger nu 88 kg.
Det burde jeg jo være godt tilfreds med, men det er jeg bare ikke, og tanken om at der igen kommer til at stå 90+ på vægten er virklig svær at forene mig med..
jeg ved at det er vigtigt at jeg ikke tager for meget på, det siger lægerne også hver gang jeg snakker med dem.
Er der andre der har været igennem det, og hvad har i evt, gjort for at "slappe af".
Jeg kan 100% følge dig. Det er ikke helt samme problemstilling, men de grundlæggende tanker forstår jeg dig godt i. Jeg tabte mig nemlig fra overvægtig til normalvægtig lige inden graviditeten, og jeg har voldsomt svært ved at se vægten stige. Da jeg blev gravid vejede jeg 72. Dengang jeg havde tabt mig, sagde jeg, at jeg ALDRIG skulle over 80 igen, slet ikke over 90 hvor jeg startede. Men self. vidste jeg godt, det måtte blive nødvendigt med graviditet. I dag er jeg 21+3, og jeg vejer 79 og synes det er rigtig hårdt at se det tal på vægten.
Jeg har lidt svært ved at komme med et godt råd, i og med jeg kæmper med samme problemstilling, men jeg synes du skal fokusere på, at du jo faktisk vejer mindre end før du blev gravid. Og tænk på det er det hele værd. Den lille baby, som du brygger på, har jo brug for næring for at vokse sig til en lille nuttet rund baby, som kan klare sig her ude i den store verden 
Jeg vil ikke sige du bare skal tænke "fuck det" og spise løs, men sørg nu for at du får den rette næring gennem din kost og bevæg dig 30 min. om dagen, så du er sund. Så burde du også kunne holde den nødvendige vægtstigning på et pænt niveau