Er du selvoptaget?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Er dit udseende vigtigt for dig?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.351 visninger
10 svar
0 synes godt om
17. november 2008

Astrid P

I forlængelse af den yderst interessante afstemning og diskussion omkring materialisme, synes jeg det kunne være sjovt at se hvad vi herinde siger til de forskellige krops-holdninger der findes. Jeg ved at vi er mange herinde der gerne vil tabe os osv, og vi har tidligere snakket om for hvis skyld vi gør det.

Men nu tager jeg den op igen - er dit udseende noget du bruger megen energi på, og hvorfor?

Bliver man mere lykkelig af at være lækker, eller handler det om en sund sjæl i et sundt legeme?

Jeg ved godt at det sikkert er umuligt at svare entydigt på spørgsålet, men vælg det svar der kommer tættest på, og uddyb gerne...

Astrid

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. november 2008

Honningblomst

Jeg bruger tid på at pleje såvel mit indre som mit ydre...det indre er det vigtigste i min verden og før det var på plads havde jeg ikke energi til at pleje det ydre.
Nu synes jeg at mit indre og ydre er en hel og smuk enhed...og for mig handler det ikke om at være selvoptaget, men om ganske almindelig omsorg for sig selv.
Selvoptagethed har i min verden intet at gøre med at pleje sig selv...selvoptagethed er for mig at man ser hele verden og alt der sker ud fra egen verden uden at kunne og ville sætte det i perspektiv.

Knus Eva...

Anmeld

17. november 2008

Lullaby

Efter 2 børn er min krop ikke hvad den har været. Brysterne hænger mere og ja, resten hænger faktisk mere. Nok også pga tyngdekraften Som tingene er nu er det svært at få motion ind i billedet, jeg er igang med en bachelor, pakker ting ned til vores flytning her til den 1, lektier og så mine 2 dejlige unger og en mand der også gerne vil se mig når han endelig er hjemme. Jeg har sagt, at når jeg er færdig med at få børn vil jeg gerne have fikset mave og bryster.

Anmeld

17. november 2008

Miamaja

jeg har stemt no et.

Anmeld

17. november 2008

wamse

nr. 2 Altså gad godt tabe mig, men er åbenbart ikke rigtig motiveret. Men det er slet slet ikke noget jeg bruger meget energi på at tænke over, jeg er jo som jeg er, smuk/grim, dum/sød tyk/tynd, og alle mulige andre ting.

Anmeld

17. november 2008

eliasogmor

jeg har svaret at jeg er ligeglad og at jeg ser ud som jeg gør....men jeg kan da godt lide at " gøre mig lækker".. men det er altså ikke hver dag jeg får taget make up på......

Anmeld

17. november 2008

Astrid P

Jeg bruger tid på at pleje såvel mit indre som mit ydre...det indre er det vigtigste i min verden og før det var på plads havde jeg ikke energi til at pleje det ydre.
Nu synes jeg at mit indre og ydre er en hel og smuk enhed...og for mig handler det ikke om at være selvoptaget, men om ganske almindelig omsorg for sig selv.
Selvoptagethed har i min verden intet at gøre med at pleje sig selv...selvoptagethed er for mig at man ser hele verden og alt der sker ud fra egen verden uden at kunne og ville sætte det i perspektiv.

Knus Eva...

Nåhr, ja... Jeg kan da egentlig godt se at den kan tolkes anderledes. Jeg mener selvoptaget som: Optaget af dit selv og dit selvbillede - især det ydre!

Jeg mener det ikke som i egocentreret eller anden negativ forstand, mere om man bruger meget energi på hvordan man tager sig ud.

Anmeld

17. november 2008

Honningblomst

Astrid P skriver:

Nåhr, ja... Jeg kan da egentlig godt se at den kan tolkes anderledes. Jeg mener selvoptaget som: Optaget af dit selv og dit selvbillede - især det ydre!

Jeg mener det ikke som i egocentreret eller anden negativ forstand, mere om man bruger meget energi på hvordan man tager sig ud.

Ok... ja, men så må jeg svare ja...jeg er dog ikke halvt så meget optaget af mig selv som jeg er for andre mennesker og det er måske nok en fejl.
Men når man har valget mellem at gøre noget for sig selv eller være ligeglad med sig selv....så er valget da nemt for mig.
Knus Eva...som skal lære at være mere egoistisk...ikke at forveksle med egocentreret...

Anmeld

17. november 2008

MorCamilla

Jeg har stemt nr 1.. Kan ikke helt forklare hvorfor... Men alt i alt så er jeg vel bare meget glad for min krop og mit udseene...

Anmeld

17. november 2008

BellaT

Har stemt på den sidste. Ville gerne se ud som "i gamle dage". Men jeg gider jo desværre ikke gøre noget for det. For det gjorde jeg jo ikke før..
Så nej, jeg er ikke tilfreds. Men heller ikke så utilfreds at jeg vil gøre noget ved det. Hvor er jeg egentlig doven....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.