Jeg er endt i lidt af et dilemma. Er ano, da jeg ikke ved om familiemedlemmer læser med.
I sommer forvoldte min svoger en skade på vores egendom. Det var unden tvivl et uheld, som sådan noget jo så ofte er. Min søster og svoger mente bestemt, at det var vores forskring der skulle dække skaden, og vi tænke okay, det skal vi da ikke blive uvenner over og meldte det til forskringen. Nu er skaden så endelig blevet udbedret af det firma der skulle ordne det og vores forsikring vil da også gerne betale for skaden på kan 10.000 kr, men vil så have at vi skal betale vores selvrisiko på knap 2000 kr.
Jeg har svært ved at synes, at det er rimeligt, at VI skal betale selvrisikoen af egen lomme. Det er jo ikke os der har forvoldt skaden. Jeg synes faktisk, at det er rigeligt, at det er vores forskring der skal dække, så vi sikkert mister noget af den bonus, vi plejer at få fra forskringen, hvis man ikke har haft skader.
Da jeg så fortalte min søster, at vi havde hørt fra forskringen og at vi skal betale selvrisikoen, blev hun tavs. Det endte med at jeg brød tavsheden og sagde, at jeg da var ærgelig over, hvis VI skulle betale den, da vi jo ikke har forvoldt skaden. Modstræbende og vrissent sagde hun, at vi jo så måtte give dem vores kontonr - vel underforstået at de betaler. Jeg sagde, at det kunne vi tage, når regningen reelt kom.
Det skal lige siges, at de har langt flere penge at gøre med i deres hverdagsøkonomi end vi har, så jeg har ingen skrubler ved ,at de skal betale.
Nu er det så bare det, at hun ikke har ringet siden, ikke taget sin tlf og ikke svaret på beskeder. Det er en uge siden og vi plejer at tale sammen 3-4 gange om ugen. Jeg får jo tanken, at hun er blevet sur .....
Er det urimeligt (småligt) af mig, at forvente at de selvfølgelig skal betale ??
Egentligt synes jeg jo stadig, at det burde være deres forskring det skulle være meldt til ..... det er vel ikke normalt at man skal betale for at folk ødelægger ens ting ??
Anmeld