Dilemma

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

566 visninger
7 svar
0 synes godt om
17. november 2008

Anonym trådstarter

Jeg er endt i lidt af et dilemma. Er ano, da jeg ikke ved om familiemedlemmer læser med.

I sommer forvoldte min svoger en skade på vores egendom. Det var unden tvivl et uheld, som sådan noget jo så ofte er. Min søster og svoger mente bestemt, at det var vores forskring der skulle dække skaden, og vi tænke okay, det skal vi da ikke blive uvenner over og meldte det til forskringen. Nu er skaden så endelig blevet udbedret af det firma der skulle ordne det og vores forsikring vil da også gerne betale for skaden på kan 10.000 kr, men vil så have at vi skal betale vores selvrisiko på knap 2000 kr.

Jeg har svært ved at synes, at det er rimeligt, at VI skal betale selvrisikoen af egen lomme. Det er jo ikke os der har forvoldt skaden. Jeg synes faktisk, at det er rigeligt, at det er vores forskring der skal dække, så vi sikkert mister noget af den bonus, vi plejer at få fra forskringen, hvis man ikke har haft skader.

Da jeg så fortalte min søster, at vi havde hørt fra forskringen og at vi skal betale selvrisikoen, blev hun tavs. Det endte med at jeg brød tavsheden og sagde, at jeg da var ærgelig over, hvis VI skulle betale den, da vi jo ikke har forvoldt skaden. Modstræbende og vrissent sagde hun, at vi jo så måtte give dem vores kontonr - vel underforstået at de betaler. Jeg sagde, at det kunne vi tage, når regningen reelt kom.

Det skal lige siges, at de har langt flere penge at gøre med i deres hverdagsøkonomi end vi har, så jeg har ingen skrubler ved ,at de skal betale.

Nu er det så bare det, at hun ikke har ringet siden, ikke taget sin tlf og ikke svaret på beskeder. Det er en uge siden og vi plejer at tale sammen 3-4 gange om ugen. Jeg får jo tanken, at hun er blevet sur .....

Er det urimeligt (småligt) af mig, at forvente at de selvfølgelig skal betale ??

Egentligt synes jeg jo stadig, at det burde være deres forskring det skulle være meldt til ..... det er vel ikke normalt at man skal betale for at folk ødelægger ens ting ??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. november 2008

Bastian

Om du er urimelig eller smålig? Øhh selvfølgelig er du ikke det! Det er da din søster og svoger der er urimelige og smålige. De burde med det samme have taget det over deres forsikring, for selvfølgelig skal I da ikke betale for deres skade. Og tænk engang at hun ikke svarer på dine henvendelse, det må være en skuffelse at de ikke påtager sig det ansvar, og så er det i grunden fuldstændig ligemeget om de tjener mere end jer eller ej - de skal da bare hoste op!

Anmeld

17. november 2008

twinboys

Bastian skriver:

Om du er urimelig eller smålig? Øhh selvfølgelig er du ikke det! Det er da din søster og svoger der er urimelige og smålige. De burde med det samme have taget det over deres forsikring, for selvfølgelig skal I da ikke betale for deres skade. Og tænk engang at hun ikke svarer på dine henvendelse, det må være en skuffelse at de ikke påtager sig det ansvar, og så er det i grunden fuldstændig ligemeget om de tjener mere end jer eller ej - de skal da bare hoste op!

Helt enig...

Anmeld

17. november 2008

finkedinke

For mig ville det være helt afhængigt af hvordan skaden var sket.
Altså om svoger f.eks. havde smadret et vindue, fordi han hjalp mig med at pudse det, og jeg havde bedt ham om det. Her ville jeg betale selvrisikoen.
Men hvis svogeren f.eks havde gjort noget der var direkte dumt eller overmodig hvor han burde have kunne forudse risikoen for skade. Her ville jeg KRÆVE meget bestemt at de selv betalte.

Hvilket forsikringsselskab der betaler afhænger så vidt jeg ved også af hvordan skaden er sket, det kan godt være at det var rigtigt at det var jeres selskab uanset om det var dem der lavede skaden. Men hæng mig ikke op på den, hvis jeg tager fejl.

Berith

Anmeld

17. november 2008

Anonym trådstarter

Det han gjorde var direkte dumt, synes jeg. Han kørte simpethen ind i vores hus fordi han slap bremsen uden at have trukket håndbremsen !! Selvfølgelig var det et uheld, men dumt - og ikke noget vi havde bedt om hjælp til

Anmeld

17. november 2008

finkedinke

Anonym skriver:

Det han gjorde var direkte dumt, synes jeg. Han kørte simpethen ind i vores hus fordi han slap bremsen uden at have trukket håndbremsen !! Selvfølgelig var det et uheld, men dumt - og ikke noget vi havde bedt om hjælp til

Den havde jeg også kunne klare selv uden hjælp

Faktisk har jeg selv engang bakket ind i vores hus Jeg troede at bilen var lige lidt smallere end den var, men glemte lige at bilen er bredere for neden end foroven. Åndssvage bil
Jeg lavede dog ikke andet end småridser i både bil og hus. Og gjorde mig sevl til grin i familien i flere år.

Nå men for lige at vendt tilbage til din svoger, så havde ville jeg da helt klart sige at de skulle betale. Du er på ingen måde smålig, faktisk så undrer det mig at de ikke selv tilbyder at betale. Det undrer mig da også at de mente det var jeres forsikring der skulle betale. Fejlen ligger helt på deres side, i har jo overhovedet ikke været involveret andet end at lægge hus til.

Berith

Anmeld

17. november 2008

MorCamilla

Bastian skriver:

helt enig

Anmeld

17. november 2008

wamse

Bastian skriver:

Fuldstændig enig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.