skal man koge vand først til mme ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

776 visninger
7 svar
0 synes godt om
24. maj 2011

Anonym trådstarter

Har en 6mdr barn som jeg er usikker på om vandet skal være kogt ligesom det står på pakken og derefter mælk og køl vandet af . Eller kan man tage koldt vand fra vandhanen og varme det i mikroovnen ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2011

maj2011

når de er 6mdr skal du ikke koge vandet mere, men kan putte mme i og så evt varme den i mikro :-)

Anmeld

24. maj 2011

celkt

maj2011 skriver:

når de er 6mdr skal du ikke koge vandet mere, men kan putte mme i og så evt varme den i mikro :-)

vil bare lige tilføje, at du ikke bør varme selve mme'en i mikroovnen, da du så ødelægger næringstofferne i den. Men vandet kan du sagtens varme derinde...

Anmeld

25. maj 2011

maj2011

celkt skriver:

vil bare lige tilføje, at du ikke bør varme selve mme'en i mikroovnen, da du så ødelægger næringstofferne i den. Men vandet kan du sagtens varme derinde...

ok, den har jeg aldrig hørt, har haft 2 sundhedsplejesker og de har begge sagt jeg bare kan lave mme på forhånd og varme, og da vi var indlagt på sygehuset, gjorde personalet også det.... det må bare ikke komme op over en vis antal grader :-)

Anmeld

25. maj 2011

Nadia&Daniel

Jeg koger altid lidt vand (ca. 100 ml.) og så kommer jeg koldt vand i (80 ml.) og så mme.. Så er den klar med det samme. Nu når hun kun skal have 4 flasker om dagen, har jeg det ikke lavet på forhånd, kan bedst lige at det er frisk lavet..

Anmeld

25. maj 2011

Mig med maven

Nadia&Daniel skriver:

Jeg koger altid lidt vand (ca. 100 ml.) og så kommer jeg koldt vand i (80 ml.) og så mme.. Så er den klar med det samme. Nu når hun kun skal have 4 flasker om dagen, har jeg det ikke lavet på forhånd, kan bedst lige at det er frisk lavet..

Sådan gjorde vi også. Bruder mig ikke om tanken om at det har stået i timer.

PS. Det er babyer under 4 mrd, der skl have udelukkende kogt vand!

Anmeld

25. maj 2011

Carina1977

celkt skriver:

Dengang min søn var lille, måtte man godt komme mme. i vandet, så snart det var under 50 grader, så mon ikke det er sådan stadig?

Anmeld

25. maj 2011

morethanperfect

Anonym skriver:

Har en 6mdr barn som jeg er usikker på om vandet skal være kogt ligesom det står på pakken og derefter mælk og køl vandet af . Eller kan man tage koldt vand fra vandhanen og varme det i mikroovnen ?

Du behøver ikke koge vandet når han er over 4 mdr...

Vi Varmer vand i flasken i microovnen , og så tager vi den ud når den er passende drikke temp. og så putter vi mme i , og så får han den ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.