udstiksforme...!! HJÆLP

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.958 visninger
10 svar
0 synes godt om
24. maj 2011

Halløjsa

Hjælp pige skal til at lave bryllupskager til min mor, og jeg er helt ny i faget har faktisk kun lavet en kage før..

Kar købt en perlebort ved kagebutikken, men hvad gør jeg for fordanten ikke skal hænge i.??? Det samme med bogstave linialen havd gør jeg der..

Rikke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2011

Nemesis

for at fondanten ikke hænger i bordet så drysser jeg med maizena og flytter fondanten rundt hele tiden.

Linealen har jeg kæmpet med selv og der er flere løsninger. Det der virker for mig er at rulle det tyndt og trykke linealen ned men lade bogstavet blive siddende i fondanten på bordet og så fjerne kanterne og så bliver bogstravet fint.

Glæder mig til at se billeder.

:-) Sisse

Anmeld

24. maj 2011

Halløjsa

INGEN GODE RÅD..........

Anmeld

24. maj 2011

Silas&Mille

babytwins skriver:

INGEN GODE RÅD..........

Synes da ovenstående råd er godt.

Det var det samme som jeg ville have skrevet

Anmeld

24. maj 2011

Halløjsa

MoriSverige skriver:

Synes da ovenstående råd er godt.

Det var det samme som jeg ville have skrevet

Tak, men mit problem er nok mest hvordan får man fondanten ud af perlebort skablonen uden den går i stykker...

Anmeld

24. maj 2011

mariamiss6

babytwins skriver:

Tak, men mit problem er nok mest hvordan får man fondanten ud af perlebort skablonen uden den går i stykker...

Hvis det er en silikone form, eller andet der kan give sig meget, så smider du den i fryseren

Anmeld

24. maj 2011

Halløjsa

mariamiss6 skriver:

Hvis det er en silikone form, eller andet der kan give sig meget, så smider du den i fryseren

Det er en hårdt plastik købt ved kagebutikken, den kan ikke rigtigt give sig...

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

25. maj 2011

Laila T

man kan købe en lille bøtte hos specialkøbmanden, kan ikke huske hvad det hedder.  men det er lige som kokosolie og det pensler man på så slipper det. man smører også sine fingere ind i det og gerne også bordet. så hænger fondanten heller ikke fast og du slipper for maizena pletter på farvet fondant.

Anmeld

25. maj 2011

Halløjsa

Laila T skriver:

man kan købe en lille bøtte hos specialkøbmanden, kan ikke huske hvad det hedder.  men det er lige som kokosolie og det pensler man på så slipper det. man smører også sine fingere ind i det og gerne også bordet. så hænger fondanten heller ikke fast og du slipper for maizena pletter på farvet fondant.

Super tak.....

Vi skal igang nu, så det bliver spændende...

Anmeld

25. maj 2011

Anasmor

babytwins skriver:

Super tak.....

Vi skal igang nu, så det bliver spændende...

Jaaa... jeg ville nu bare bruge palmin, eller crisco, hvis du kan få fat i det... men bruger altid selv palmin.. det er til at få fat i,  enten i brugsen, fakta eller kvickly... Står i køledisken sammen med margarine..  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.