barnedåb

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.390 visninger
11 svar
0 synes godt om
24. maj 2011

skøjte-prinsessen

hej ja så skal min lille prinsesse endlig have sit navn her om en lille måned, og jeg kan jo ikke vente, men jeg tænkte på om i kunne fortælle lidt om jeres dåb, hvor længe varede den og hvad spiste i...

samt nogen som ved hvor man kan få kjolen samt hvad sådan en koster...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2011

Jakob'sMor

hej ja så skal min lille prinsesse endlig have sit navn her om en lille måned, og jeg kan jo ikke vente, men jeg tænkte på om i kunne fortælle lidt om jeres dåb, hvor længe varede den og hvad spiste i...

Forstår godt du ikke kan vente- kunne jeg heller ikke.
Jakob blev døbt kl 11.00 i kirke. Vi holdte festen i et fælleshuset og havde bestilt maven udefra til kl 12.30.
De blev serveret som buffet og var rigtig nemt og lækker, havde tre gode veninder til at hjælpe i køkken.

Alle gæster går godt hjem ved 17.00 tiden.

Vi har en familie dåbskjole, Jakob blev døbt i den jeg havde på til min dåb.

Men prøv måske at tjek lilly, eller google dåbskjoler, sikker på der er en masse ider.

Anmeld

24. maj 2011

Mimic

Jessica fik sit navn i kirken kl. 11 hvorefter vi kørte hjem til os med den nærmeste familie, her lavede vi sammenskudsgilde og hyggede os og åbnede gaver og brugte tiden på at nyde jessica...

hun er døbt i en kjole der er syet ud af min konfirmationskjole og efterfølgende er der broderet navn i den.

gæsterne gik hjem ved 18.00

Anmeld

24. maj 2011

Worldwide

Vi startede dagen med morgenmad kl 9 med mine forældre og kærestens mor, kirken startede 10.15 og vi var hjemme igen ved en 11.30-11.45 hvor vi servede pitabrød, kage, kaffe osv. Alle gæsterne tog hjem ved en 16 tiden, og vi sad med hver vores pizza kl 20 Vi valgte at holde dåben hjemme ved os selv og gøre det nemt og billigt og nyde dagen i stedet for stress og jag

Kjolen lavede min mor, men vi så en i Babysam til 500 eller 600 kroner.. Ellers kig på lilly's hjemmeside, der har de et okey udvalg til en fin pris

Anmeld

24. maj 2011

skøjte-prinsessen

mange tak alle sammen

lyder virkelig til i havde nogle gode dage med familien, tak fordi i delte og det hjalp meget til at skubbe mig lidt videre i planlægningen

Anmeld

24. maj 2011

Missi

Jeg skal holde Dåb her på søndag den 29. og jeg har virkelig sat mig selv igang med protjekter hehe - og det er så bleven til at vi skal være i kirke kl 11, ca 12.30-13.00 blir maden servert, som mig og min svigermor selv har været i gang med at lave ( vi går i gang lørdag) vi bliver 44 personer i alt, og det er så 28 voksne og 16 børn - så vi har lånt et fælleshus... Jeg glæder mig helt vildt til at vi skal holde en kæmpe fest for Sonny

Håber i får en dejlig dag om en mrd. tid

Anmeld

24. maj 2011

Mira0911

snooks skriver:

Vi holdte en reception som varede fra kl. 12 til 16... 

Jeg lavede selv alt maden, undtagen kage og kartoffelsalat... 

Svigermor lavede kage... Jeg lavede selv frikadeller... 

Dåbskjolen Julie blev døbt i, var den jeg selv blev døbt i... 

Anmeld

25. maj 2011

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

Victor er døbt Store Bededag, så vi startede i kirken kl. 10 og havde sagt at festen skulle holdes kl. 12 så vi kunne nå at få billeder efter gudstjenesten.

Vores fest blev holdt på resturant Fyrtøjet hvor vi havde bestilt deres buffet der bestod af en suppe, to slags fisk og tre stege samt kartofler tilberedt på fire eller fem forskellige måder og til dessert var der is.

De sidste gæster forlod resturanten kl. 17 - 17:30

Victors dåbskjole var min svigermors gamle brudekjole som hun syede om da min svoger skulle døbes.

Anmeld

25. maj 2011

Mig med maven

Vores datter fik sit navn i kirken klokken 10.00. Efter kirken tog vi ud og fik taget billeder, og mødtes med resten af familien og alle vores venner i nogle lokaler vi havde lejet.

Vi havde ikke bestilt mad, men lavet et KÆMPE kageorgie. Der var omkring 45 forskelligekager. Så havde vi sørget for at der var nogle "madsnacks" som pølsehorn, sandwich, agurke og gulerodsstave, samt en masse blandet frugt.

Der var fri øl, vin, vand, mange forskellige slags kaffe og the, og en lille en til kaffen.

Folk begyndte at gå da klokken var 18, men "den hårde kerne" blev til klokken 01.30, de hjalp også med at gøre lokalerne klar til aflevering.

Vi havde to piger til at hjælpe os, de sørgede for at der heletiden var kolde drikke, og en ny lækker kage blev sat på bordet. 

Vi havde lavet en masse flotte forskellige borde, med forskellig pynt, men temaet var lyserød, lilla, sommerfugle og "glimmer". Der var hængt balloner op i hele loftet, som gav en rigtig fin "lyserød stemning". Vi have hængt billeder op af hende over det hele, og langt dem på bordene også. Der var sjovt nok ingen billeder tilbage da vi pakkede sammen. Jeg havde købt nogle træbogstaver i panduro, og havde malet dem i de farver, som festen blev holdt i, de sad på døren til lokalet da folk ankom. Vi havde fundet nogle lyserøde håndklæder på tilbud, som blev hængt op på de to toiletter, og ahvde farvet håndsæber lyserøde, samt sat et billede af hende på sæberne.  

Vi brugte rigtig lang tid på at pakke gaver op (Der var 78 gæster), og ellers gik dagen med rå-hygge, og beundring af prinsessen.

Den kjole hun havde på, er min mors gamle brudekjole som er syet om til dåbskjole den gang jeg blev døbt, og som er brugt til alle børn i familien, og så selvfølgelig også til vores datter.

Vi havde frabedt os taler og sange, da vores arrangement var meget nede på jorden.

Alt i alt en fantastisk dag, som vi med glæde ville gentage!

Anmeld

27. maj 2011

skøjte-prinsessen

Mig med maven skriver:

Vores datter fik sit navn i kirken klokken 10.00. Efter kirken tog vi ud og fik taget billeder, og mødtes med resten af familien og alle vores venner i nogle lokaler vi havde lejet.

Vi havde ikke bestilt mad, men lavet et KÆMPE kageorgie. Der var omkring 45 forskelligekager. Så havde vi sørget for at der var nogle "madsnacks" som pølsehorn, sandwich, agurke og gulerodsstave, samt en masse blandet frugt.

Der var fri øl, vin, vand, mange forskellige slags kaffe og the, og en lille en til kaffen.

Folk begyndte at gå da klokken var 18, men "den hårde kerne" blev til klokken 01.30, de hjalp også med at gøre lokalerne klar til aflevering.

Vi havde to piger til at hjælpe os, de sørgede for at der heletiden var kolde drikke, og en ny lækker kage blev sat på bordet. 

Vi havde lavet en masse flotte forskellige borde, med forskellig pynt, men temaet var lyserød, lilla, sommerfugle og "glimmer". Der var hængt balloner op i hele loftet, som gav en rigtig fin "lyserød stemning". Vi have hængt billeder op af hende over det hele, og langt dem på bordene også. Der var sjovt nok ingen billeder tilbage da vi pakkede sammen. Jeg havde købt nogle træbogstaver i panduro, og havde malet dem i de farver, som festen blev holdt i, de sad på døren til lokalet da folk ankom. Vi havde fundet nogle lyserøde håndklæder på tilbud, som blev hængt op på de to toiletter, og ahvde farvet håndsæber lyserøde, samt sat et billede af hende på sæberne.  

Vi brugte rigtig lang tid på at pakke gaver op (Der var 78 gæster), og ellers gik dagen med rå-hygge, og beundring af prinsessen.

Den kjole hun havde på, er min mors gamle brudekjole som er syet om til dåbskjole den gang jeg blev døbt, og som er brugt til alle børn i familien, og så selvfølgelig også til vores datter.

Vi havde frabedt os taler og sange, da vores arrangement var meget nede på jorden.

Alt i alt en fantastisk dag, som vi med glæde ville gentage!

lyder virkelig som en hyggelig dag

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.