Hvordan er reglerne, må man...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.529 visninger
13 svar
0 synes godt om
24. maj 2011

Frk. Himmelblå

Jeg har brug for at vide, hvordan reglerne er, da jeg ikke vil risikere, at mine gode intentioner ender i noget rod.

- Må man give en offentligt ansat en gave? Må han/hun tage imod?

Helt konkret tænker jeg på personalet i min datters vuggestue. Vil så gerne give dem noget her før sommerferien, da de virkelig gør et fantastisk stykke arbejde , men også er udfordret kraftigt af besparelser mv. - I kender det...

Nogen - evt. som selv er pædagoger - der kan hjælpe?

Kh og 

Septemberbaby

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2011

betski

SeptemberBaby skriver:

Jeg har brug for at vide, hvordan reglerne er, da jeg ikke vil risikere, at mine gode intentioner ender i noget rod.

- Må man give en offentligt ansat en gave? Må han/hun tage imod?

Helt konkret tænker jeg på personalet i min datters vuggestue. Vil så gerne give dem noget her før sommerferien, da de virkelig gør et fantastisk stykke arbejde , men også er udfordret kraftigt af besparelser mv. - I kender det...

Nogen - evt. som selv er pædagoger - der kan hjælpe?

Kh og 

Septemberbaby

Du må gerne give pesonalet gave - men jeg må f.eks. ikke modtage gaver fra leverandøre på mit job. Men køb da endelig en gave til jeres skønne vuggestue personale

Anmeld

24. maj 2011

sarahb

var der ikke en tråd om at det må man faktisk ikke...

Anmeld

24. maj 2011

nattergalen

Min mand er pædagog, og personalet på hans arbejdsplads modtager gaver fra forældre, især nu op til sommeren og nu nogle af børnene skal forlade institutionen.. Det er både vin, chokolade, kaffe m.m..

Så jeg vil også mene det er i orden..

Anmeld

24. maj 2011

Meilby

Det tror jeg da bestemt gerne at du må

Har ihvertfald selv modtaget en lille gave fra børn og forældre et par gange

Og hvor er det skønt at høre at du/i er glade for det arbejde de gør

Anmeld

24. maj 2011

eElak

Det må de faktisk ikke.

Ingen offentlige ansatte må modtage gaver fra borgerne.. Selvom intentionen kan være noget så god.

at det så er noget andet i praksis, og at man ser på det menneskelige aspekt, det er så noget helt andet..

Knægtens DP fik da en julegave og en anden gang en æske luksus chokolade, bare fordi hun havde været super large med knægten da hans far og jeg gik fra hinanden...

Anmeld

24. maj 2011

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
Eva. skriver:

http://programmer-dyn.tv2.dk/operationx/nyt/article.php/id-27753622:hvad-m%C3%A5-man-som-offentlig-ansat.html

I følge dette ser det da ud til, at man godt må glæde det hårdt trængte persoanle i børnehaven. rart at vide

Anmeld

24. maj 2011

Aves.

cmks2007 skriver:

I følge dette ser det da ud til, at man godt må glæde det hårdt trængte persoanle i børnehaven. rart at vide

Nemlig....og det manglede da bare....jeg har med alle tre børn både givet gaver i bh og skole...

Anmeld

24. maj 2011

mulle7430

da mit det sidste barn holdte i børnehaven lavet jeg et stort fad til dem med lys og pynt til deres personalestue  og den blev de super glad for så det synes jeg da du skal gøre jeg har ikke hørt man ikke må  vi havde haft børnehaven i 13 år så noget skulle de da have  smiler

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.