Anbefal sandaler til de små fusser

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.896 visninger
17 svar
0 synes godt om
24. maj 2011

LauraLW

Skal snart overveje om Vilma ikke skal have nogle sandaler til sommer.

De skal være bløde (altså sålen skal kunne bøjes) og gode mod de små fusser, da hun pt ikke går af sig selv endnu (og jeg ved godt at hun derfor ikke må få sko på).

Hvilke mærker er gode at gå efter?
Og er de store eller små i str? (hvis man skal købe på nettet)

Laura

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2011

Muffinmus

Svært at sige, kommer jo an på om dit barn har brede eller smalle fødder. Min pige har nok lidt smalle fødder og vi kan godt lide Skofus sandaler og Primigi, men lige netop Skofus sandaler sidder faktisk lidt bedre end Primigis. Str er også ret normal, men der står mål på mange hjemmesider så man skal måle sit barn fod på et stykke papir inden man begynder at lede.

Har hun brede fødder skal hun jo over i en Angulus f.eks, men den er desværre ALT for stiv i sålen til små børn hvis du spørger mig.Den er ikke ret børnevenlig.

Bisgaards er ret normale i bredden.

Superfit er smalle tit, men meget flexible, Eccos er ret normale og deres light version er super let og flexibel, en godt sandal synes jeg.

Det bedste du kan gøre er dog at tage dit barn med ned og få hende til at stå i en sandal så du ved hvordan hendes fod er. Kan hun ikke stå skal hun ikke have rigtigt fodtøj jo, og kan hun stå er det den smarteste måde at finde den bedste sandal til lige netop DIT barn:-)

Anmeld

25. maj 2011

LauraLW

MariaE skriver:

Svært at sige, kommer jo an på om dit barn har brede eller smalle fødder. Min pige har nok lidt smalle fødder og vi kan godt lide Skofus sandaler og Primigi, men lige netop Skofus sandaler sidder faktisk lidt bedre end Primigis. Str er også ret normal, men der står mål på mange hjemmesider så man skal måle sit barn fod på et stykke papir inden man begynder at lede.

Har hun brede fødder skal hun jo over i en Angulus f.eks, men den er desværre ALT for stiv i sålen til små børn hvis du spørger mig.Den er ikke ret børnevenlig.

Bisgaards er ret normale i bredden.

Superfit er smalle tit, men meget flexible, Eccos er ret normale og deres light version er super let og flexibel, en godt sandal synes jeg.

Det bedste du kan gøre er dog at tage dit barn med ned og få hende til at stå i en sandal så du ved hvordan hendes fod er. Kan hun ikke stå skal hun ikke have rigtigt fodtøj jo, og kan hun stå er det den smarteste måde at finde den bedste sandal til lige netop DIT barn:-)

Tak for dejligt svar :-) Rart ar der er noget der gider svare

Hav en god dag

Laura

Anmeld

25. maj 2011

Mig med maven

OBS på at det er bedst til de små at tærene er pakket lidt ind, sådan at de ikke stritter frem, da de kan slå sig ganske forfærdeligt, eller skrabe dem hen af jorden...

Anmeld

25. maj 2011

LauraLW

LauraLW skriver:

Tak for dejligt svar :-) Rart ar der er noget der gider svare

Hav en god dag

Laura

nogen - ikke noget :-)

Anmeld

25. maj 2011

LauraLW

Mig med maven skriver:

OBS på at det er bedst til de små at tærene er pakket lidt ind, sådan at de ikke stritter frem, da de kan slå sig ganske forfærdeligt, eller skrabe dem hen af jorden...

God pointe! :-) Mange ting man lige skal have med hehe

Anmeld

25. maj 2011

Stjernestoev

Mig med maven skriver:

Uha :-) Det minder mig om engang jeg cyklede i bare tæer, og valgte at bremse med tæerne. Så alt mit hud blev skåret af mod asfalten. Avs :-)

Anmeld

25. maj 2011

Mig med maven

Stjernestøv skriver:

Uha :-) Det minder mig om engang jeg cyklede i bare tæer, og valgte at bremse med tæerne. Så alt mit hud blev skåret af mod asfalten. Avs :-)

Præcis, det er så slemt, og kan undgåes....

Anmeld

25. maj 2011

Carina1977

Jeg har altid syntes at Ecco er godt  Min søns første sandaler var Ecco, og de var bare super....blød sål og holdbare. Vil dog lige nævne at hvis dit barn lige har lært at gå, så kan han/hun nemt komme til at falde, både pga. de ikke er vant til at gå med fodtøj, men også fordi at de ikke kan mærke underlaget på samme måde

Anmeld

25. maj 2011

LauraLW

Carina1977 skriver:

Jeg har altid syntes at Ecco er godt  Min søns første sandaler var Ecco, og de var bare super....blød sål og holdbare. Vil dog lige nævne at hvis dit barn lige har lært at gå, så kan han/hun nemt komme til at falde, både pga. de ikke er vant til at gå med fodtøj, men også fordi at de ikke kan mærke underlaget på samme måde

Ja det er jeg godt klar over :-) Venter også til det er mere sandalvejr til at tage endelig stilling til det. - Men det er svært for hun "går" rundt ude på legepladsen og mangler altså et eller andet at have på, så hendes læder sutsko ikke bliver helt ødelagt og/eller gennemblødt (fugtigt sand).

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.